Heippa!
Liitän tämän tännekin, jonka kirjoitin jo toiseen ketjuun 
Olen 34-vuotias nainen. Hotosuhde mt-puolella kaksisuuntaisen mielialahäiriön vuoksi.
Mä hain ekaa kertaa apua ulkopuoliselta taholta alkoholin käyttööni tasan kuukausi sitten 16.2. Enemmän tai vähemmän vuosien varrella alkoholi kuulunut elämääni, kuukausi sitten aloin käsittää, että minulla todellakin on riippuvuus nimeltään alkoholi, enkä yksin tai läheisteni tuella pysty sitä juurikaan hallitsemaan. Puolisoni ei juurikaan juo, ja hän on ollut jo pidemmän aikaa huolissani juomisestani. Ystävänpäivänä mulla sitten karkas mopo ihan käsistä ja se havahdutti muutokseen.
Soitin heti maanantaina 16.2. terveyskeskukseen, sieltä jättivät päihdehoitajalle soittopyynnön. Päihdehoitaja soitti seuraavana päivänä, varattiin seuraava vapaa aika, joka sattumoisin oli suoraan psykiatrille.
Ensimäinen aika 1,5 viikon päästä ensisoitosta eli 26.2. Olin jo ahkerasti tehnyt kaikki kyselyt ja kaavakkeet etukäteen, pitänyt juomapäiväkirjaa yms. Keskusteltiin tämän psykiatrin kanssa näistä tuloksista ja käytiin läpi juomapäiväkirjaa. Olin siellä tunnin verran, hyvä fiilis jäi. Määräsi labrat, ja mietittiin Selincron aloittamista, jos labrat ok. Olin itsekseni ajatellut Antabus-kuuria, luulin, että se vie sen viinanhimon, mut ei, ei kuulemma vie, eikä kuulemma mikään lääke sitä tee
No, anyway, Selincro kuulosti varteenotettavalta vaihtoehdolta. Määrittelin itselleni myös alkoholin käytön rajat, jonka puitteissa yritän olla.
Labrat tuli 5.3., kaikki ok. Selincro-resepti sähköisenä ja minä apteekkiin. Piti tilata, ei ollut heillä valmiina. Tilaukseen meni pienin mahdollinen paketti. Viikonloppu meni määrittämien alkoholirajojeni sisäpuolella, olisi kyllä tehnyt mieli enemmän juoda, mutta kun olin ne rajat itselleni asettanut… Tosin, määrittelin, että juomakertoja saisi maksimissaan olla 3, niitä olikin 4 eli en mä näköjään rajoissa pysynytkään
No, vaikeeta oli.
Nyt sitten viime viikko.
Olin alkuviikon vatsataudissa, järkkyä hommaa!! Tabletit hain apteekista kun kykenin ylipäätään kauppaan
Elikkäs 7 tablettia kustansi 40,15€, ei kelavähennyksiä.
Sit tuli tää dokumentti Yleltä (yle.fi/aihe/artikkeli/2015/03/02 … oholismiin), olin ihan täpinöissäni, et mulle samaa lääkettä
No, aikani olen tutkinut ja mieskin sanoi, et kokeile nyt tota Selincroa ekana, ja sit jollei se auta, ni pyytäis tota Raviaa. Näissä vaikuttava aine on eri, toimintaperiaate kai samantapainen. Mä näistä nyt niin tiiä, mut tällä hetkellä liputan kyllä tälle Selincrolle.
Perjantaina olin jo kuosissa, ja teki mieli lonkeroa. Otin tabletin 18.45 (tabletti tulee nauttia mieluusti 1-2 tuntia ennen alkoholia). Lonkero klo 20, sitä ei juurikaan edes tehnyt mieli… Siiheen yhteen jäi… ennenkuulumatonta mulle! Yö oli hirveä, katkonainen uni ja paha maku suussa.
Seuraava päivä oli ihan outo, olin apea, vitutti ja sit taas kaikki oli tosin hyvin. Ajattelin, etten uskalla enää lääkettä ottaa, jos se saa mun mt-puolen sekaisin. No, otin kuitenkin
Halusin antaa tälle mahdollisuuden. Lääkkeen otin 13.45. Lonkeron avasin klo 16. Join sitä yhtä lonkeroa tunnin!! Tämäkin ennenkuulumatonta! Lonkeron jälkeen meni tunti, sitten otin punaviiniä, lipitin sitä pikkupulloa (18,7ml) yli neljä tuntia. Eikä tehnyt enempää mieli, eli lauantai ja alkoholiannoksia 3
Yö meni ihan hyvin.
Eilinen, no teki mieli alkoholia, otin tunnollisesti tabletin ja illan aikana nautin 18,7ml punaviiniä, se riitti.
Olen kyllä kaikenkaikkiaan tyytyväinen menneeseen viikkoon, vaikkakin olin vatsataudissa. Alkoholiannoksia meni kokonaisuudessaan 6. Kun sitä aiempi viikko, joka oli mun mielestä hyvinkin kohtalainen, annoksia oli 17.
Nyt. Tekis mieli korkata lonkero, mut mulla arkijuomisen (ma-to) raja yhdessä kerrassa, ni sinnittelen, enkä ota tablettia. Se tabletti kyllä itsessäänkin tuntuu vievän sitä himoa pois, mut en silti ota. Taidan juoda vettä 
Tällai mulla.
Eka kerta myös kun kirjoittelen täällä, vasta rekisteröidyinkin. Täällä kuitenkin olen taustalla lueskellut ja tutkiskellut Päihdelinkin antia kuukauden päivät.