uusi tulokas

Hei,

Olen 27- vuotias nuori mies joka on kärsinyt peliriippuvuudesta nyt noin 8 vuoden ajan. Peliongelma on tuona aikana ehtinyt kehittyä todella vakavaksi.

Olen nyt vasta alkanut tajuta miten vakavasta asiasta on kyse, ja ruvennut hakemaan apua. Olen kaksi kertaa pelannut itseni ns. uskomattomaan kuseen. Tuolloin vippasin ja lainasin rahaa milloin mistäkin ja velkoja kerääntyi useita kymmeniä tuhansia euroja. Näinä kahtena kertana vanhempani auttoivat minut pois pulasta, maksamalla velat. Huolimatta tästä , en ole osannut hakea ammattiapua ongelmaani ennen tätä kulunutta vuotta. Olen nyt käynyt terveyskeskuksessa että pääsisin terapiaan hoitoon. Olen myös hakenut peli- poikki ohjelmaan, joka kuitenkin on tällä hetkellä valitettavasti täysi. Miksi olen nyt vasta tajunnut miten vakavasta asiasta onkaan kyse? Tällä hetkellä en ole velkaa kuin vanhemmilleni taas, lisäksi laskujen maksussa ongelmia ja muutamia kerennyt menny jo ulosottoon asti.

En haluaisi pilata elämääni kokonaan varsinkin kun minut on kaksi kertaa jo pelastettu. Toivon todella pääseväni ammattimaiseen hoitoon ja sitä kautta irti tästä- peli helvetistä. Eniten harmittaa läheisilleni aiheuttamani mielipiha ja huoli. Aiheutan toimillani rakkaimille ihmisilleni tuskaa ja murhetta, mutta silti en ole osannut lopettaa pelaamista…

Voi kunpa tämä kaikki jäisi vielä joskus taakse ja pääsisin todenteolla jaloilleni. Minulla on kuitenkin työ - ja opiskelupaikka. Stressi laskuista ja pelaamisesta vaikuttaa kuitenkin näihin molempiin ja olen itsekin aivan loppu…

Tässäpä jotain ajatuksia

Paljon samaaa tarinaa kuin omassa ja vanhemmat myös mukana osittain auttaneena. Joka nyt ei pelaajalle ole ollut paras ratkaisu, kun se on vähä niin kuin pelirahaa antaisi. Ei sitä silloin tajua. Aloitin itse lähimmästä pelirajat’on sospedin ryhmästä ja itseasiassa odottelin useamman kuukauden pelit poikki -ohjelmaa. Väittäisin että tuo vertaistukiryhmä auttoi heti pääsemään alkuun paremmin tuossa peluurin pelit poikki jutussa. Koska käsitin mitä terapeutti ajoi asioilla takaa ja olen jo ymmärtänyt ongelmaa huomattaavasti pidemmälle. Hain syksyllä vasta apua, vaikka ongelmani on jyllännyt yhtä kauan kuin sinulla. Pelit lopettamalla nee asiat vaan lähtee yks kerrallaan ylöspäin, nee pelit ei niitä auta. Ei nyt ja eikä tulevaisuudessa. Toivottavasti löydät itselle oikeat keinot, helppoa tämä ei ole. Tärkeintä on koittaa vain pitää toivo ja usko. :slight_smile: