Uusi suunta

Haluan vähentää tai lopettaa kokonaan ja kaipaan tukea tähän käytän alkoholia nykyisin suht harvoin, joinakin kertoina kuitenkin minulle käy niin, että tietyn määrän jälkeen, minulla menee ns. kontrolli, eli juon enemmän kuin mitä kestän, tarkoittaa myös sitä että muisti menee ja saatan satuttaa itseäni, ostan juomia enemmän kuin pystyn nauttimaan, enkä mieti noita lainkaan. Tämä juomatapani on selkeästi perua nuoruudestani, jolloin juotiin todella humalahakuisesti ja vaikka nykyisin en juo noin, niin silti välillä tilanne riistäytyy täysin käsistä ja se huolestuttaa minua suuresti ja haluaisin päästä eroon tästä. Ajattelin että kirjoitan tänne saadakseni jotain “kättä pidempää” itseni hoitamiseen. Huomaan sellaisen piirteen itsessäni, jonka vasta nyt tajusin, että jos tiedän etukäteen , ett on tilanne missä otetaan alkoholia, alan odottamaan sitä jo aiemmin ja nyt kun mietin, alitajunnassani tiedän, että otan paljon, vaikka puhun ja jopa yli-ajattelen itseni, etten ota liikaa. Samoin tietty ystäväporukka, jotka minun näkemyksen mukaan kestävät paljon alkoholia, saa minussa aikaan sen, etten sitten kieltäydy, kun lasia täytetään, onko se sitten huonoa itsetuntoa, vai sitä että raja on jo pikkuisen ylittynyt. Sitten taasen jossain toisessa tilanteessa, se 1 lasillinen riittää ystävien kanssa, ja se jää siihen. Minun on nyt tunnustettava tosi-asiat itselleni, olen ehkä vain jättänyt asian siihen, että katotaan nyt seuraava kerta ja sitten se seuraava kerta näyttää, että ylilyönti sattuu. JOtenkin saan itseni huijattua uskomaan, että kyllä minä osaan käyttää ja näihin se ei ole tosiasiassa ja tähän haluan muutoksen.Joko se tarkoittaa hyvinkin radikaaleja liikkeitä mutta muutoksen haluan, en jaksa enää tällaista. Joko nyt olisi aika?