Uusi suunta

Tervehdys!

Kuten tiedoistani saattaa huomata, olen rekisteröitynyt tänne jo viimevuoden alkupuolella. Olen lähinnä lukenut toisten kirjoituksia lopettamisesta, enkä ole ennen tätä saanut kirjoitettua tänne mitään. Ongelmana on tietysti liiallinen alkon käyttö, joka vain lisääntyy ja lisääntyy.

Olen pian 30 täyttävä mies ja viimeisen 13 vuoden aikana on tullut juotua enemmän ja vähemmän. Mainitakseni esimerkiksi viimeisen kahden kuukauden ajalta juomamäärät ovat olleet 50 annoksen tietämillä per viikko. Käyn töissä, töistäkin olen joutunut olemaan muutamia päiviä poissa. Pyrin suunnittelemaan kaikki niin että olisi mahdollista juoda. Pisin juomaton aikani 13v aikana on noin 1,5kk.

Minulla on myös yksi lapsi joka ei asu minun kanssani, mutta tapaan häntä joka toinen viikonloppu. Nämä ajat pystyn kyllä olla juomatta. Ero tuli yli vuosi sitten. siinäkin oli osasyyllisenä alkoholi.

Nyt viimekertainen juominen kesti useamman päivän ja sinä aikana tuli otettua reilusti ja mokailtua ennennäkemättömän paljon. Tuli tunne että pakko saada loppumaan tämä juominen, lopettaminen on pyörinyt kyllä mielessä jo pitkän aikaa, nyt vasta tuntuu että siinä olisi pakko onnistua…

Toivotaan että täältä saisi apua näin alkumetreillä. :blush:

Hei ja tervetuloa tänne!

Tukea raitistumiskipinän ylläpitoon sain ja saan edelleen suuresti täältä toisten jutuista yms…!eli ainakin omalta kohdaltani ja kokemukseltani uskallan tätä vertaistuen kanavaa suositella… paljon ehti omaankin kurkkuuni alkoa soljua ennenkuin sain sen “todellisen” lopettamisen halun kipinän roihuksi syttymään ja sillä tiellä mennään…suosittelen tätä linjaa, sen mukana tulevista vaikeuksista huolimatta…kaikki on silti ollut sen arvoista.

Tsemppiä alulle siis minun puolestani!

Tervetuloa kirjoittelemaan ja hyvä, kun avasit sanaista arkkuasi “ääneen”. Kirjoittele tänne ja tarvittaessa hae tukea myös muualta lopettamiselle.

Tuttuahan tuo alkon kanssa läträäminen on, joten se on nähty. Nyt eletään raittiina ja elämä tuntuu kaikin puolin hyvältä. Ennustaminen on tietysti mahdotonta, mutta lienee sinunkin kohdalla se tilanne, ettei alkon käyttö tahdo pysyä lapasessa ja siksipä oletkin täällä meidän joukossa ratkaisemassa ongelmaa.

Ensimmäinen päivä on täydellinen alku lopettamiselle ja siitä se on meillä kaikilla alkanut ja edennyt päivä kerralla. Tässä ei tarvi, eikä kannata kiirehtiä, sillä ei kukaan pysty huomisen ruokaakaan syömään etukäteen, joten tätä päivää eletään.

Tsemppiä ja Toimia lopettamiseen, kyllä sinä pystyt.

Kylälääne kirjoitti

Saattaa kuulostaa kummalliselta, kun kirjoitan, että pakko on huono raitistaja. Monen alkoholistisesti juovan kokemus kuitenkin on, että raitistuminen onnistuu varmimmin, kun on syntynyt halu lopettaa juominen ja on valmis tekemään mitä tahansa raitistuakseen.
Itse olin valmis ottamaan vastaan apua AA-ryhmästä ja sitä olen saanut päivä kerrallaan alusta asti.

Tänään et ole yksin

Samaa mieltäolen Lomapuiston kanssa. Pakko on paha kaveri. Ihminen kun on semmoinen että pakko tuntuu aina enemmän viholliselta kuin ystävältä.

Jospa sen asian saisi ajateltua jollain toisella tavalla, siten että lopettaminen tuntuisi omasta halusta tapahtuvalta ja miellyttävältä asialta eikä pakon edessä vääntämiseltä?

Silti, menestystä toivotan, ja uskon että selviydyt, onhan se edelleen niin että kun ihmisellä on miksi, hän keksii kyllä miten.

Kyllä se siitä alkaa selkiintymään -älä anna periksi!

Mukava nähdä että vastaanotto oli lämpimä ja tsemppaavia kommentteja oli jo tullut! Tosiaan totta tuo, on hieman väärä ajatustapa, että “pakko” lopettaa. Kyllä omasta tahdosta haluan lopettaa, jää nähtäväksi miten siitä selvitään… Niin paljon kun tuo alko tuokaan negatiivisia asioita elämään.

Nyt alkaa olla olo menossa parempaan suuntaan kun tässä pari päivää on ehtinyt potea krapulaa. :blush:
Pian iltavuoroon. Katsotaan mitä haasteita tulevat päivät tuo. Tsemppiä muillekin!