Uusi nainen ilmoittautuu.....

Heippa! Uusi nainen ilmoittautuu ja toivon saavani tukea,neuvoja,miten pystyn vähentämään,alkoholin käyttöä,tai ehkä lopettamaan.Helkkarin vaikeeta,ahdistavaa tämä on.Olen ystävät lukenut kirjoituksianne parin vuoden ajan
ja on sanottava,että olen tullut oikeaan paikkaan,kiitos kun olette jaksaneet kirjoitella tästä arasta,kuitenkin monelle vaikeasta asiasta.
Mutta nyt kerron vähän taustaani (älkää välittäkö kirjoitus virheistä,niitä kuitenkin tulee) :Nyky tilanne olen nyt ollut juomatta tasan 6.päivää.Antabuksen voimalla.Käyttöä ennen tätä join joka kolmas päivä,iltaisin,aina kun tilanne sopiva.Se riistätäytyi täysin käsistä,join liikaa,kärähdin kortti jäi kuivumaan.(noin reilun kymmenen vuotta hain kännissä autolla kaupasta tai alkosta lisää juotavaa.Sekään ei riittänyt vaan minä sekoitin pääni juomien lisäksi
mulle määrättyjen rauhoittavien lääk.kera.Eli mulla on alkon lisäksi vielä lääkeriippuvuus.Tämä kärähdys oli mun pohja avun hakemiselle,se tapahtui n,puolivuotta sitten.HÄVETTÄÄ tunnen olevani oikea RIKOLLLINEN,kun jäi poliisille merkintä kännissä ajosta.Kyllä tuli halu lopettaa oma elämäni siihen paikkaan.Kiitos jos jaksoit loppuun lukea.terv.nainen koukussa

Ensimmäisiä askeleita olet ottamassa. Et ilmeisesti ole joutunut onnettomuuksiin tai aiheuttanut niitä humalassa ajaessasi. Hyvä niin. Lääkekoukku vielä päälle on varmasti vaikea tilanne. Fyysistenkin vieroitusoireiden jälkeen on pitkä psyykkisten vieroitusten vaihe. Itselläni ei ole tuota jälkimmäistä, joten sen suhteen en osaa neuvoa. Miten olisi ajavaraus A-klinikalle ja siellä keskustelua asiasta plus hoitokontaktin aloittamista?

Itse ajoin äärimmäisen harvoin autolla. Sain ratissa (onneksi turvallisessa paikassa ihan sattumalta) kouristuskohtauksen alkon vieroitusoireisiin liittyen ja kortti lähti poliisille. Se häpeän määrä… Lisäksi kun poliisisaattueessa vietiin verikokeisiin ja ihmiset tuijottivat. Jäi alle rangaistavuuden (jotakin 0,27), joten sen suhteen selvisin vain peltivaurioilla. Nyt raittiina uutta elämänsuuntaa hakemassa ja korttia vihdoin takaisin hakiessa.

Täältä myös jaa-ääni ammattiavun hakemiselle. Kannattaa! Ja tsemppiä uudelle elämälle :slight_smile:

Heippa!Kiitos vastauksesta MARE ja jos ehdit ja jaksat ni kerro vähän omaa taustaasi.Mä olen ajatellut mennä AA-
kokoukseen jonnekkin,mutta vähän hävettää,nolottaa mennä.Onneksi terapia alkaa ens viikollla,mutta olen ollut ennenkin ja ei siitä oikein ole ollut apua.Minusta on kummallista se että jotkut ihmiset voivat juoda vaik pari
kaljaa ja lopettaa siihen,minusta kun ei ole tähän,vaan juon talosta kaiken A pitoisen mitä saatavilla on.
Minä olen todella pahasti riippuvainen ko`` aineesta.Mun mies kuuluu tuohon sarjaan että voi pari kaljaa
ottaa ja sen ei tee mieli enempään ,vaikka talos ois vielä juomista.Sillä hän ei mun riippuvuutta ymmärrä.Hän sanoo,että ota itseäsi niskasta kii ja oot vaan juomatta.Tiedätkö sinä tai joku muu miten ton
sähköposti osoitteen vois laittaa salaiseksi? Kaikillle raitista loppuiltaa,mä lähden nyt nukkuun.

Taas kerran tämä kummallinen juttu, Hävettää hankkia itselleen apua tai hoitoa mutta eipä hävetä ajella kännipäissään ja aiheuttaa vaaraa itselleen muista puhumattakaan. Pieniä lapsia on jäänyt rattijuoppojen uhriksi ja jatkuvasti saa lehdistä lukea kuinka rattijuoppoja jää kiinni. Se ON RIKOLLISTA.

Sillä riippuvuudella on ihan oikea nimikin ja se on alkoholismi.

Toinen surkuhupaisu juttu, eikä koska ainoastaan ketjun aloittajaa, että vaikka kaikki oireet merkkaavat siihen, että vain lopettaminen on ainoa järjellinen vaihtoehto, niin vähentäjistä vaan aloitettaan.

Kirjoitan suoraan ja kaunistelematta siksi, että minua niin suututtaa rattijuoppous. Ei minua niin huolestuta jos joku minun päälleni ajaa, olen alkolismista huolimatta saanut elää pitkän ja hienon elämän mutta se, että lapsia, joilla on elämä edessä, tapetaan tai vammautetaan omalla itsekkyyllä on todella kamalaa.

^ Kyllä se häepän ja nöyryyden määrä on melkoinen, kun a-klinikan ovenripaan tarttuu, kaikesta huolimatta. Apua kannattaa kuitenkin hakea.

Itselläni on joidenkin vuosien päivittäinen juomaputki takana muutamia hoitokertoja lukuun ottamatta. Niistä jäi siemen itämään ja totesin ajankohdan raittiille elämälle otolliseksi. Määrät menivät todella suuriksi toleranssin kasvaessa. Nyt saa kroppa levätä, toivottavasti koko loppuelämän.