Uusi kirjoittaja täällä, Hei!

Päätin nyt tulla tänne hakemaan vertaistukea ja jotain neuvoja pelaamisen hallintaan. Tarinani on varmaan tyypillinen.

Olen aina pelannut rahapelejä. Äitini on peliriippuvainen ja lapsuuden muistoihin kuuluu pelikone vahvasti. Itselläni on riippuvuusongelmaa myös, mutta olen ollut niistä kuivilla 16 vuotta.

Muutama vuosi sitten avioliitoltani meinasi lähteä pohja alta. Mieheni paljasti, että oli pelannut 10 000€ jotka oli tarkoitettu ihan muuhun kuin pelaamiseen. Vuosia olemme maksaneet niitä pois, jäljellä on vielä. 2500€. Mieheni rahankäyttö on muutenkin ihan holtitonta, Visa velkaa on tullut 6000€. Meillä on lisäksi asuntolaina ja remonttilaina. Minä olen hoitanut perheen laskujen maksamisen ja taloudenhoidon. Eli mieheni ei muuta tee kuin käytä korttiaan, minä hoidan kaiken muun. Kun hän pelaa liikaa, minä paikkaan omista rahoistani niitä. Hön voi pelata esim. asuntolainan lyhennyksen oman osuutensa, jos en ole ehtinyt siirtää sitä piiloon omalle tililleni. Hän saattaa valittaa, ettei hänellä ole koskaan rahaa/varaa mihinkään, mutta silti näen hänen tililtään hönen pelanneen kymmeniä euroja.

Oma pelaamiseni on ollut “hallinnassa”. Olen pelannut tyyliin 50€/kk. Olen maksanut laskut ja lainat ajallaan. Jossain vaiheessa kaikki onkin kääntynyt päälaelleen. En oikein itse tajua, että miten näin kävi. Ehkä ajattelin, että kun mieheni on kussut asiat niin pahasti, niin minäkin saan? Siirrän siis asuntolainan lyhenykset omalle tililleni ja maksan sieltä kuun lopussa asuntolainan. Säästän sille tilille myös. Nyt on ollut pari kuukautta niin, että olenkin pelannut ne asuntolainarahat. Viime kuussa voitin rahat takaisin viime tingassa, ja silti pelasin ne takaisin. Se johti siihen että paikoin ja otin 1000€ pikavipin. Ajatukseni oli maksaa asuntolaina ja yhdistää jotain osamaksuja. Arvaatteko kuinka kävi… Maksoin asuntolainan kuitenkin, mutta pelasin loput. Nyt tässä kuussa on ihan sama juttu. Ahdistaa ihan hirveästi.

Vaihtoehtoina tämän kuun asuntolainaan on ottaa pikavippi tai voittaa. En halua enää pelata. Yritin asentaa pelinestosovelluksen puhelimelleni, mutta se ei toimi, koska voin pelata edelleen. En osaa olla pelaamatta. Olen tilanteessa, että pelivelkaa on minulla vielä pieni summa. Mutta ei sitä saisi lisää tulla. Tuntui, että ylitin jonkin rahan, kun otin pikavipin. En ole kertonut miehelleni, enkä kenellekään mitään. Nyt ekaa kertaa kirjoitin asian “julkisesti” tänne. Ahdistaa kovasti…