Uusi esittäytyy

Sain vihdoin pyydettyä itselleni kirjoitusoikeuden tänne, osa varmaan muistaa mut saunan puolelta.

Mulla on päihdetaustaa lähes 15 vuoden ajalta. Muutama vuosi sitten olin vuoden verran kuivilla, sen jälkeen käyttö on ollut oikeastaan päivittäistä. Vuosien varrella on lähes kaikkea tullut kokeiltua ja käytettyä, mutta pääongelma on opparit. Tällä hetkellä menee lähinnä kontteja, kodeiinia ja tenoxia, välillä muutakin. En oo missään katkolla tms. ollut, vaan on ollut pari ihmistä lähipiirissä, jotka on auttaneet, jos oon vieroittautunut jostain. Taustajoukot on tavallaan kunnossa, vaikkakin alkavat jo kyllästyä ikuisiin päihdeongelmiini ja osalle en ole voinut edes kertoa käytöstäni. Terapiassa kyllä käyn, mutten periaatteessa saa enää hoitoa päihdeongelmiin.

Niin siis en ole käyttöä täysin lopettamassa, koska käytän lääkkeitä kipuun, ja kuulemma joudun loppuelämäni opioideja käyttämään. Haluaisin saada kuitenkin lopetettua väärinkäytön ja päästä psyykkisesta riippuvuudesta eroon. I.v-käyttöä olen jo onnistunut aika paljon vähentämään, mutta nokitusta en. Vedän päivittäin tietyn perusmäärän ja extraa, jos vituttaa, ahdistaa tms. Tuosta kaikesta extrasta haluaisin luopua ja uskoisin sen olevan mahdollistakin, vaikken tiedä miten.

Toivottavasti voin kuitenkin tänne kirjoittaa, vaikkei tavoite olekaan täysin lopettaa käyttöä!

:smiley: Tervetuloa!!! Tooosii kiva kun tulit tänne!!! :wink:

Kiitos Alexandra!

Enhän tänne tulemista pohtinutkaan kuin varmaan vuoden. Saamatonta menoa… :slight_smile:

Tervetuloa mukaan nasaalisti, ai noinkin pitkään olet miettinyt tänne kirjoittamista. Lopettaminenhan se on tavoite, mutta vähentäminenkin on jo siihen suuntaan. Tärkeintä kuitenkin on, että miettii omaa päihdekäyttöään “sillä oikealla sävyllä”, eli jos haet tukea vähentämiseen niin uskon, että osaltasi sitä täältä saat. Ja miksei jossakin vaiheessa tavoite muutu esim. lopettamiseen. Mutta tätäpä on hyvä miettiä.
Miten noiden töiden laita, olet vasta valmistunut?

edit

Uusvanha esittäytyyy: Pöllöpää ompi ny Pölönen :smiley: (teknisiä sun muita onkelmia, mut ny kiva kun pääsin tänne)

Hei!
Tervetuloa Pölönen! Mukava kuulla sinusta!

Meinas aivan unohtua: kiitos :slight_smile:

:wink: