Uusi esittäytyy

Heips.
Olen kolmisen vuotta käyttänyt kannabista ja se on pikkuhiljaa pilannut elämäni todella pahasti. Kun aloitin, menin täysin sekaisin. Aloin pyöriä narkomaanien kanssa, tein täysin holtittomia ratkaisuja elämässäni ja minut ryöstettiin kaksi kertaa. Töissä tai koulussa olen kyllä pystynyt käymään, mutta olen ollut täysin pöllyssä kolme vuotta aikalailla putkeen. Se on aiheuttanut masennusta ja sitä että elämästä on tullut suorittamista. Mikään kiva ei tunnukkaan enää niin kivalta kun ei ole pöllyssä. Lopetin viime syksynä käytön, ja voin loistavasti. Kuitenkin retkahdin. Nyt olen taas samassa tilanteessa, eli lopettanut. Mutta miten pysyä selvänä? Haluaisin kovasti tukea jostain ryhmistä, ja olenkin ajatellut NA:ta, mutta jotenkin tuntuu että en ole tarpeeksi pohjalla menemään sinne. Ovatko kaikki mahdollisesti kovien huumeiden käyttäjiä ketkä siellä käyvät? Itse olen vain kannabista käyttänyt mutta todella paljon. Kun alotan, en pysty lopettamaan, täytyy olla todella vahvaa hatsia ja mielellään bongista. Olen polttanut aikuisia miehiä pöydän alle (itse siis olen nainen) mutta en todellakaan ole siitä ylpeä. Tolet vaan on niin järkyttävän korkealla. Nyt on menossa vieroitusoireet, ja ne kannabiksen vieroitusoireet ovat todellisia. Ei mitään keksittyä paskaa. Ahdistus ja ruokahaluttomuus ovat inhottavimmat. Levottomuus ja silmien kutina myös. Onneks on koulusta nyt lomaa niin voi rauhassa linnoittautua kotiin odottamaan parempaa päivää.

Hyvää alkanutta kevättä kaikille.

Vautsi. Poltit vaan pilveä ja kuitenkin aloit hengaamaan narkkarien kanssa? Vetivätkö ne jotakin muutakin sitten? Ja oliko se nyt sitten tosiaan sen pilven syytä, että teit niitä holtittomia ratkaisuja? Vai oliko pilven poltto vaan ensimmäinen askel holtittomien ratkaisujen sarjaa?

NA:laiset ovat monet varmasti olleet tosi pohjalla, mutta eivät ne nyt useimmat enää ole, vaan ovat ihan skarppia porukkaa. Ja siellä on kuitenkin niin laidasta laitaan, että sinne vaan! Ja muista että eri ryhmät ovat erilaisia. Itsellä ei synkannut oikeen ihmisten kanssa, tai siis, en tuntenut, että kiinnostaa ne ihmiset siellä, vaikka kävin kyllä kuukausia. Sen jälkeen en ole käynyt. Voisihan sitä kokeilla uudestaan, mutta eivät ehkä kauheasti tykkää korvaushoitolaisista… Että ehkä joskus myöhemmin.

Ei mitenkään hirveän yleistä, että jää tollai jumiin pelkkään pilveen. Ite en oo koskaan kauheesti tykännyt…

Mut terve tuloa, toivottavasti jäät! Et koukkuun, vaan foorumille hengaamaan…

Ihmisten tietämättömyys kannabiksesta on edelleen yleistä.

Kyllä, siihen voi jäädä koukkuun, ja pahasti. Toki viikonloppupolttelu on hyvä keksintö, mutta minä en siihen pysty. En pysty lopettamaan kun alotan. Ihmiset ovat erilaisia ja se on hyvä ottaa huomioon.

Ja kyllä se oli kannabis joka sai holtitonta käytöstä aikaiseksi. Tiedän ettei se ole kannabiksen vika vaan minun omani, mutta riippuvuus on riippuvuus siinä missä kaikki muutkin riippuvuudet.

Joten ei kannata aiheesta huudella jos ei siitä mitään tiedä.

Nyt todella aijon yrittää kaikin voimin pysyä kannasta erossa, koska se ei minulle sovi. Marttyyriksi en ala mutta parasta katsoa totuutta silmiin.

Miten tämä jotenkin haiskahtaa eiliseltä aprillipilalta / trollilta. :laughing:

Tervetuloa! Pahoittelen yllä olevien vittuilusta, sitä itsekin saanut täällä pössyttelijänä kestää, koska vain kunnon narkkari tietää mistään mitään täällä Saunassa. Hyvä meininki joo. En ookkaan kirjotellu tänne pitkään aikaan koska ketään ei kiinnosta. Kirjotan kuitenkin sulle.

Mäkin oon syyttäny kaikesta pilveä, mutta todellisuudessa ne ongelmat on syvemmällä. Mieti, mihin olet tarvinnut pilveä. Mistä riippuvuus kertoo? Oletko aiemmin ollut riippuvainen jostakin? Mä pidin kuukauden taukoa hiisailtuani vuodenpäivät aamusta iltaan, ja hoksasin, että tunnevammaahan mä vain lääkitsin. “Kukaan ei ymmärrä mua!” Vastuu ahdistaa, ja sitä pääsee pakoon pilvellä. Aiemmin ongelma oli alkoholi, täyslopetus ei poistanut alkuperäistä ongelmaa… Nykyään pystyn juomaan sivistyneesti ja pilvi on pysynyt aika hyvin viikonloppukäytössä. Mitä paremmin itsensä tuntee, sitä vähemmän tarvitsee kuosia. Oppii jopa ottamaan ilon siitä, kun päättää päihdyttää itsensä ilman sen kummempia morkkiksia…

Pikkuhiljaa vaan eteenpäin. Ole kokonaan niin kauan, kuin tarvitset. Ehkä koko elämä menee, ehkä ei. Ala tehdä asioita joita oikeasti haluat. Tee jotain mistä nautit, mutta älä tee siitä pakkopullaa. Tee elämästä parempaa. Älä anna mielen hallita sinua, hallitse omaa elämääsi.

Kiitos Turska asiallisesta viestistäsi. Ja en todellakaan ole trolli, ei elämäni sentään niin tylsää ole että keksisin kirjoittaa tänne omiani.

Juu, tiedostan että pakenin ongelmiani kannabikseen. Vanhempani ovat molemmat kuolleita ja olen menettänyt myös paljon muita tärkeitä ihmisiä ympäriltäni. Se ahdistaa. Tuntui hyvältä paeta ongelmia kannabikseen ja olla vaan. Sitten huomasikin että on hiisannut jo viikon eikä ole saanut mitään aikaiseksi.

Jotkut pystyvät hiisailemaan sillointällöin ja siihen se jääkin, mutta edelleenkin ihmiset ovat erilaisia. Minä en siihen pysty. Menee heti överiksi.

En syytä pilveä, mutta se millaiseksi se minut tekee on aiheuttanut ongelmat. Käytökseni on silloin pakon omaista. Pakko saada kokoajan lisää.

Miksi jotkut vittuilevat kannabiksen polttelijoille? En voi ymmärtää. Se on huume siinä missä muutkin huumeet.

Tervetuloa Luppis!

Usea täällä on käynyt pahempia viekkareita läpi, joten pilvestä saadut viekkarit ovat niin lievät (oikeasti kun asenteen saa kohilleen) että harva uskoo siihen, kuinka ganja voi olla elämän ja kuoleman kysymys… Itse olen aikoinani polttanut 24/7 ja koin mahdottomaksi lopettaa… Itsekin pidin putkia ja pelkäsin yli kaiken aineen loppumista… Oli ensimmäisenä aamulla aamusavut ja viimeisenä iltasavut… Itse koen että hasis aiheuttaa paljon pahemman jumituksen kuin kukka. Kukkaan nousee ainakin itselläni tole niin korkealle jo kolmantena päivänä, että neljäntenä voi polttaa järjettömiä määriä eikä silti pääse samaan oloon kuin 1. tai toisena päivänä… Siksi poltan vain parit savut/pv mikäli jostakin helposti saan… Itse en riskeeraa vahvempien aineiden mahdollisuutta pilvellä…

Loppupeleissä näiden reilusti päälle 10v:n jälkeen olen kuitenkin huomannut, että suurin osa “riippuvuudesta” on oikeasti juuri psyykkistä… Suurimmat fyysiset viekkarit ovat hikoilu sekä mielialanmuutokset… Usein kun ne ongelmat taustalla selvittää kuten aiempi kirjoittaja jo sanoikin; tuo lopettaminen tulee paljon helpommaksi koska tietää että siihen ei kuole ja mistä olo johtuu (=menee ohi kyllä), hetken saa vetää röökiä enemmän, tekisi mieli vetää mutta ei vain vedä ja hikoilu yms… Olen lopettanut itse useamman kerran 3-6kk:den päivittäisen hiisaamisen sekä muitakin aineita. Nykyään pystyn käyttämään ganjaa satunnaisesti, tänä vuonna en ole polttanut lainkaan. Viime vuonna taas poltin lähes joka ilta sen 3-4kk… Ja lopetin…

Usein aineiden käyttö johtuu muista ongelmista… Se on hyvä, ettet korvaa ainetta toisella… Tsemppiä! :slight_smile:

PS. Jos oikeasti lopettaminen on noin kamalaa, mieti kannattaako sun vetää lainkaan putkia vai lopettaa koko aine?? :unamused: :astonished:

Kiitos Malibu vastauksestasi.

Olet oikeassa, minun ei kannata polttaa ollenkaan. Ja siihen juuri pyrin tälläkin hetkellä. Kannabis ei todella ole elämän ja kuoleman kysymys. Kovien huumeiden viekkarit on ihan eriasia ja varmasti paljon paljon pahempaa kun voin kuvitellakkaan.

Juu tuttua on, jos polttaa kunnon kukkaa muutaman päivän niin se ei tunnu enää yhtään missään. Olo on ehkä hieman tokkurainen ja väsynyt mutta oloihin ei enää pääse.

Olen pari kertaa kokeillut piriä, mutta se ei kohdallani toiminut ollenkaan muuten kun etten pystynyt nukkumaan. Ei siis aiheuttanut minkäänlaista himoa tai WAU tunnetta. Muita huumeita en ole kokeillut enkä siis aijo korvata kannabista millään muulla.

Selvä se kuitenkin että jos kannabiksesta on tullut elämäntapa, niin sitä on vaikeaa muuttaa. Mahdotonta se ei suinkaan ole.

Tulinkin tänne palstalle vertaistuen vuoksi, koska riippuvuudestani en pysty puhumaan muille kun omalle poikaystävälle, hän ymmärtää mutta ei voi tietää miltä minusta tuntuu koska ei ole pilveä polttanut.

Turska, kyllä täällä on paljonkin ihmisiä, jotka haluavat ojentaa auttavan kätensä, että turha alkaa kyynistelemään (ja sitten itse ratsastaa ritarina paikalle!). Tässä vain haetaan ensin vähän sitä tuntumaa kaveriin. Ei aina jaksa olla niin helvetin kohtelias, kun nettimaailma on kyseessä, ja täälläkin niin moni vaan tulee, postaa pari kertaa, ja katoaa.

Luppis, täällä moni vittuilee syystä sun toisesta (kirjoita vähän aikaa, niin se jää kyllä), en minä ainakaan yhtään epäile, etteikö kannabis olisi vaarallinen huume siinä missä muutkin. Vaikka useimmille se ei tuollaista riippuvuutta aiheutakaan.

Lämpimästi tervetuloa, toivottavasti tulit pidemmäksikin aikaa pieneen, mutta kyräilevään nistijengiimme.

Minulla on vielä pitkä taival edessä ennenkuin voin sanoa olevani ns. normaali ihminen, eli mielelläni kyllä jään tänne kirjoittelemaan. Yksin on vaikea selviytyä.

Kiitos kaikille vastauksista. Varsinkin niistä asiallisista :stuck_out_tongue:

Kaippas se minäkin totean että : tervetuloa :slight_smile:. Ja hyvä tosiaan kun tulit tänne ja avauduit. Vertaistuki ja pelkkä tieto että ei ole yksin asian kanssa auttaa jo paljon. Tsemppiä sulle. Toivottavasti Sun lopetus yritys onnistuu paremmin kun mun…

Tervetuloa foorumille Luppis! Minunkin puolestani pahoittelut joidenkin tietämättömien tai muusta syystä vittuilevien kommenteista! Eihän se kannabis sama asia ole kuin koni, mutta eihän se sitä tarkoita että kannabiksen aiheuttamaa riippuvuutta tulis vähätellä! Moni taistelee röökin lopettamisen kanssa, eikä sitä tuu vähättelee kukaan. Eikä tupakka edes sekoita päätä kuten kanna.

Voit olla ylpeä siitä ettet ole sortunut vetää muita aineita, ja voit olla ylpeä myös siitä, että osaat suhtautua ongelmaasi vakavasti, vaikka jotkut kannabiksen käyttöä vähättelisivätkin. Älä välitä heitä, vaan keskity omaan taisteluusi siitä irti pääsemiseksi. Psyykkisen riippuvuuden kanssahan ne isoimnmat taistelut kovempienkin aineiden kanssa on käytävä.

NA:ssa suurin osa varmasti on kovien aineiden eks-käyttäjiä, mutta kuka tahansa aineista irti haluava on kokouksiin tervetullut, eli sinne vaan! Siellä ei ole mitään velvollisuutta kertoa mitä on vetänyt, kuinka paljon ja miten kauan, vaan riippuvuudesta, ja asioista sen ympärillä, puhutaan enemmänkin yleisellä tasolla. Voin myös vakuuttaa että (lähes?) kaikki kokouksissa kävijät ovat painiskelleet saman ongelman kanssa: “olenko vetänyt liian vähän? olenko vetänyt liikaa? olenko “pätevä” NA-lainen?” NA:n säännöissä sanotaa, että ainoa vaatimus ryhmäläiseksi on halu lopettaa käyttäminen. :wink:

Facsmile: Joka kerta kun oon täällä sanaisen arkkuni avannut niin vittuiluja on sadellut. Ehkäpä jatkossa ei? Meillä kaikilla on yhtäläiset oikeudet kirjoittaa tänne. Elitismi vallitsee muillakin foorumeilla kuin täällä, mutta onko aineiden käyttäjillä sen vertaa syytä vähätellä muita?

Aloittajalle: Kannattaa pyytää myös oikeuksia kirjoittaa Vilpolaan, kun kerta haluat lopettaa.

Sry toi pääsiäisvataus. Tervetula vaan Luppis. Me “vanhat” ollaan vaan niin kriittisiä alkupostaajille, älä ota itseesi. Kirjoittelisin mieluummin tonne kuivaushuoneen puolelle, jos harkitset vähentämistä / lopettamista. Saat varmaan paremman alkuvastaanoton. Peace. :slight_smile:

Olet kirjoittanut 169 viestiä Plinkkiin ja kaikkiin niihin olet saanut vastaukseksi vain pelkkää vittuilua? Oho, aha :open_mouth: . Tai sitten jotkut ihmiset ovat vain aivan helvetin herkkähipiäisiä ja ottavat vittuiluna ja loukkauksina jokaisen vähänkin eriävän mielipiteen :wink: . Niin se vain menee sekä netissä, että live-elämässä, että ihmiset eivät kaiken aikaa jaksa olla niin hirvittävän kohteliaita ja hienotunteisia toisiaan kohtaan, eikä se tarkoita sitä, että he tahtoisivat tahallaan loukata toisiaan ja vittuilla toisilleen kaikesta mahdollisesta.

Se huumeiden käyttöä lopettelevien palsta, jonne pitää erikseen pyytää kirjoitusoikeuksia, on Kuivaushuone, eikä Vilpola. Tämä pieni korjaukseni EI sitten ollut vittuilua :mrgreen: .

Mennäänpä asiaan.

Tervetuloa vain minunkin puolestani, Luppis, ja jätä omaan arvoonsa ne, jotka vähättelevät ongelmaasi :slight_smile: .

Kyllä mä uskon, että ihminen voi itsensä saada pahaan koukkuun ja ongelmiin “pelkän” kannabiksenkin kanssa. Itselleni kannabiksesta ei ole koskaan suurempaa ongelmaa muodostunut, koska en juurikaan sen vaikutuksesta pidä, mutta valitettavan paljon olen kyllä nähnyt tapauksia, jotka ovat hiisanneet n. 20 vuotta lähes 24/7 ja ovat lähes puhe- ja liikuntakyvyttömiä ameeboita “harrastuksensa” seurauksena, joten mä en todellakaan ole sitä mieltä, että se olisi mitenkään haitaton tai vaaraton päihde. Joillekin se sopii kohtuudella käytettynä ja sellaisten henkilöiden pössyttely on ihan okei, mutta se, että itselle sopii jokin, eikä se aiheuta ongelmia, ei oikeuta vähättelemään muiden riippuvuuksia/ongelmia.

Jos riippuvuuksia alettaisiin “arvottaa” sen perusteella, mistä aineesta tulee pahimmat fyysiset reflat, niin eipä riippuvuutta esiintyisi siinä tapauksessa muilla, kuin oppari-, benzo- ja alkoholiriippuvaisilla :wink: . Tämän perusteella esim. peliriippuvuus ei voisi olla kenellekään ongelma, koska eihän siinä olla tekemisissä minkään aineen kanssa. Uskaltaisin kuitenkin väittää, vaikkei mulla peliriippuvuudesta omakohtaista tai muutakaan kovin läheistä kokemusta olekaan, että joku todella pahasti peliriippuvainen on saattanut saada elämänsä riippuvuutensa kanssa pahempaan solmuun, kuin joku kunnon opparinisti. Mihin tahansa voi jäädä psyykkiseen koukkuun, eikä se ole leikin asia, kun koukku pääsee todella pahaksi. Oikeita fyysisiä vieroitusoireita tulee vain muutamasta asiasta, tai tarkemmin sanottuna aineesta, mutta kun se psyykkinen puoli onkin se pahempi juttu IMO. Itse lopetin vähän aikaa sitten jälleen kerran oppareiden käytön. Fyysiset reflat olivat nopeasti kärsitty(eivät tosin olleet edes pahat, koska tällä kertaa kyse oli verrattain lyhytaikaisesta jatkuvasta käytöstä ja “vain” miedoilla oppareilla), mutta aineen himo vain jaksaa vaivata ja retkahdus pelottaa :frowning: .

offia sen verran, että voiko olla mitenkään mahdollista että suurin osa on oppinut tuon uusille vittuilun? Aiemmin oli nickki joka hoiti sen puolen ja muut vittuilivat asiasta ko. nickille… Melko sama meininki täällä silti aloittelijoille usein on… Toisaalta osa aloittajista on trolleja… :unamused:

En itsekään jaksa näitä “saanko pään sekaisin jos vedän lätkän Zyrteciä, adhd-lääkkeitä 3krt normi-annos ja 800mg buranaa?-tyyppejä” ja ihmiset kokevat asian monesti eri tavoin; silti uusimpien tutkimuksien mukaan n. kymmenesosa säännöllisesti polttavista tarvitsee apua (elämänhallintaan) lopettaessaan… On kolmea eri tyyppiä, säännöllisesti polttelevia; vain yksi “ryhmä” juoka poltti aina kuin mahdollista, jäi koukkuun…

Tästä aiheesta tuli ohjelma reilu vuosi sitten ja asiaa oli tutkinut EU:n huumetutkimuslaitos Portugalissa. Eli eiköhän tietoja löydy huumeidenvastaisen laitoksen sivuilta… Ranskassa avattiin klinikka vain ganja-ongelmaisille ja eräs suurkuluttajien ryhmä oli työssäkäyviä… Tuloksista ilmeni, että usea ihminen tarvitsi vain pari-kolme käyntikertaa lopettaakseen polttelun… Osa tuosta 10%:sta pidempiaikaista hoitoa, mutta mukana myös muita ongelmia…

Mielestäni Luppis vaikuttaa erittäin järkevältä ihmiseltä siinä mielessä, että hän ei ole tilaamassa tutkareita tai etsimässä sieniä “korvikkeeksi” lopettamiseen… Itse olin ainakin useamman vuoden koukussa vain siihen, että en kestänyt itseäni selvänä…

Ne uudet “cannabis aiheuttaa psykoosin”-asiat on myös osittain tutkittu ja näytetty tv:ssä. Cannabis todennäköisesti aiheuttaa psykoosin valmiiksi psykoosialttiille, alle 20 vuotiaille säännöllisesti polttaville nuorille… 18-vuotiaana aloitettu polttelu aiheuttaa psykoosin 1,5 kertaa tod. näk. kuin ei polttava ja 15v aloittanut käyttäjä saa psykoosin 4,5krt todennäköisemmin…

Liekö ongelma sitten ganjan hyödyt vs. haitat sekä mahd. laillistaminen? Itse toivoisin tietyin ehdoin kannabiksen dekriminalisoimista… Ikärajan tulisi olla 25v, haittojen tiedossa yms. Kipuun ehdottomasti ennemmin kuin kovia huumeita, ei silti jokaisen tarvitse käyttää ainetta; enemmän huolestuttaa että samasta luukusta saa pilven lisäksi stimuja, bubrea ja pollea… Näitä ihmisiä etsitään varmasti useilta tahoilta, jotta ganjaa ei laillistettaisiin… Koukkuun jääneitä… On unohdettu kipupotilaiden lääkekoukut täysin, paitsi että “kipuun otettuna lääke ei aiheuta riippuvuutta”; uskoo ken haluaa… :unamused: :open_mouth:

Sori offista… :blush:

^^ Peliriippuvuus on aivan pirullinen koukku, ja tuhoaa elämiä kiihtyvällä tahdilla. Tunnen pari kyseisestä addiktiosta kärsivää, ja yhden tapasin katkolla. Plus että itsekin poltin jonkun pari tonnia rulettiin ihan hetkessä aikoinaan. Ja siis tämä tyyppi jonka tapasin katkolla, se oli ihan normi huumekatko, mutta tämä tyyppi tuli sinne katkaisemaan pelikierteen ja saamaan apua. Yllättävän paljon samaa addiktioista löytyy.

Uusia kohtaan ollaan luontaisesti hieman skeptisiä, koska täällä on kuitenkin niin paljon niitä, jotka eivät viihdy päivää paria enempää, ja jutut saattavat olla niin miljoonaan kertaan kuultuja, että pistää sitten joillekin sen vittuiluvaihteen päälle. Yritetään kuitenkin toivottaa fiksun oloiset kaverit tervetulleiksi.

[quote=“turska”]
Facsmile: Joka kerta kun oon täällä sanaisen arkkuni avannut niin vittuiluja on sadellut. Ehkäpä jatkossa ei? Meillä kaikilla on yhtäläiset oikeudet kirjoittaa tänne. Elitismi vallitsee muillakin foorumeilla kuin täällä, mutta onko aineiden käyttäjillä sen vertaa syytä vähätellä muita?

Kumma homma,minä kun alotin tänne kirjottelun,ni ei tullu yhtään vittuluilua.Mut onkohan tosiaan nii,et vain kannabikseen jumiin jääneet saavat ne vittuilut?Polttelin aikoinaan ihan vitusti,töissäkin jopa.Nyt o jääny vähemmälle.

Samassa laivassa ollaan mutta tosin viihdekäyttäjät voisi lopettaa jos halua löytyisi, minä ja monet muut uidaan samassa paskakaivossa ympyrää joka on loppumaton. Meidän aivot ei ole sopeutuneet mihinkään kemikaaliin, irtipyrkiviä pitää tukea. Jos seassa joku trolli niin menköön, tuskin jaksaa kauaa trollata. Kyllä täältä saa tukea ja jopa hyviä virtuaali ystäviä, ei ole kenelläkään varaa pistää tikulla silmään mut alku voi olla kivikkoinen ja ei saa lannistua.

Kiitos kaikille vastauksista :slight_smile:
Mukavaa että niitä on tullut paljon.
Katsotaan josko menisin vähän myöhemmin kuivaushuoneen puolelle. Nyt ainakin toistaiseksi vielä täällä. Nyt on mennyt vähän paremmin ainakin tänään. Olen päässyt liikkeelle eikä enää neljän seinän sisällä kotona nyhjöttämistä. Viekkaritkin ovat helpottaneet. Vaikka unet tahtovat olla melko skitsoja.
Minäkin tunnen niitä tapauksia jotka ovat aloittaneet kannabiksen pössyttelyn liian nuorena, jo ala-asteella, ja heistä on tullut zombeja jotka eivät pärjää työelämässä. Onneksi, todentotta onneksi itse maistoin kannabista ekan kerran vasta 27-vuotiaana, eli kasvi tuskin on tehnyt päähäni pysyviä vaurioita. Mutta tavaksi se ikävä kyllä jäi, ei välittömästi mutta pikkuhiljaa. Ja salakavalat haitat ilmenivät vasta myöhemmin polttelun jatkuttua pidempään.

Itse en kannata kannabiksen laillistamista. Uskon että aika moni ihminen menisi ns.sekaisin päästään mikäli mikään lakipykälä ei estäisi jatkuvaa hiisaamista. Jos se laillista olisi, niin en itse tekisi mitään muuta kun haikuilisin, ja jäisi koulu ja koko elämä samalla. Psykoosit saattaisivat myös mahdollisesti lisääntyä. Minusta on OK jos joku haluaa sillointällöin poltella eikä koe sitä ongelmaksi itselleen, mutta koskaan en ole tavannut päivittäispolttelijaa jolla olisi työ, koulu ja pää kunnossa. Hiisailijat ovat enimmäkseen löysäilijöitä joka myös itse olen jos poltan. Toki on myös niitä joita pilven poltto ei lamaannuta, mutta jollain tavalla se vaikuttaa ihmiseen aina.

Mukavaa että aihe on saanut näin paljon keskustelua aikaiseksi.
Jatketaan siis hyvissä merkeissä jatkossakin :smiley: