Uusi esittäytyy!

Olen käyttänyt subua i.v:nä n.7v ja lopettamassa nyt sit kokonaan.
Suunnitelmat ja odotukset lopetus operaatiosta on kovat ja olen varautunut
pahimpiin oloihin pienellä “oma valtaisella lääkityksellä” ja puhelin numero muuttuu
(en ole saanut uutta numeroa, jolla kyllä ei ole kiirekkään koska ei ole ketään kelle soittaa…
Tarkoituksena olisi siis huomisesta lähtien olla selvä kuin huominen
eli alkuun syön kuitenkin tramalia ja lyricaa mutta vain 2-3vk ja bentsoja myös mutta
ne on reseptillä…bentsoistakin yritän irti kunhan pääsen ensin subusta eroon.
Tässä vuosien saatossa on tullut myös ongelmaksi piikki koukku ja se on kans lopetettava
luonnollisesti.

Neuvoja ja niksejä saa antaa ja ovat todella tervetulleita…

Kirjoitan huomenna lisää kun olen aloittanut vieroittautumisen.
Niin ja mitä olette mieltä kannattaako eristäytyä kokonaan omaan asuntoon vai
ottaa riski ja käydä välillä kävelemässä tai jotain muuta aktiviteettiä
eli pelkään lähinnä näkeväni käyttäjiä tai muuta riskialtista.

Terveisin: piikki

Hei!
Tervetuloa piikki. Olet tehnyt hyvän päätöksen. Toki kannattaa pysyä erossa käyttävistä. Onko niin, että pystyt kuitenkin kulkemaan sellaisina aikoina tai paikoissa, jossa käyttäjiin et välttämättä törmää?
Entä ammattiapu? Onko se vaihtoehto kohdallasi mahdollista?
Millaisia määriä on ollut käyttöannoksesi?

Kirjotin eilen sulle mut lähdin kaverille joten nyt ku kone oli käynnistyn uudestaa ni teksti titetty hävisi… Piikkikoukussa kandee ostaa apteekista sellaisia 6 pakkauksen suolaliuoksia jos tekeee välttämättä mieli piikittää… Mä tuun kommentoimaa lisää myöhemmin, meen takasin nukkumaa… Kannattaa myös lukea nuo ketjut jossa yritetään just subua lopettaa!

Hienoa et yrität parempaa elämää löytää ja tsemppiä! Mun on nyt pakko mennä tai nukahdan tähän… Mut tuun kyl myöhemmin ku olin itekii piikkikoukussa…

“Ammattiapua” saan a.klinikalta ja on vireillä osasto hoitoon pääsy mut en jaksa odottaa
niin ainakin yritän lopettaa itsekseni ja nyt ensimmäistä aamua ilman olo on vielä ok
(iltaa kohti pahenee kokemuksesta). Käyttäjiin törmääminen on hankala asia koska ne pörrää joka
puölella tai saattaa tulla vastaan mut ei se niin hirveää ole et lukittuisin omaan kämppään
kyllähän se voi vain vahvistaa tulevaa varten et kun törmään sekavaan ihmiseen sanon: olen lopettanut!
ja jatkan matkaa (perään tietty sormee esille)… Noin suurin piirtein päivä annokseni on
ollut 4mg /vähemmän tai enemmän.

Kokoajan kun kirjotan tätä mietin et otanko vai enkö ota siis tramalin
mutta en kyllä voi nyt ottaa koska niitä on vain pahimpien päivien yli
viemiseen ja ei tää eka aamu viel mitään oo verrattuna muutaman päivän tai päivänkin päähän
siis on kokemusta kuitenkin lopettamisesta ja pisin aika on ollut 2kk laitos hoidos
jostä päästyäni tein virheen ja palasin vanhalle paikkakunalle ja aloin miettiä että
vedän kuitenkin jossain vaiheessa niin turha sitä odottaa vedän samantien :smiley:
ja tietysti jännitti tulla ulkomailmaan turvallisesta ympäristöstä sen verran että
päässä jyskytti juna rata vedänkö enkö vedä vedänkö enkö vedä?

Lähden apteekkiin hakemaan lääkityksen…

KORJAUS: piikki koukkuun en hanki mitään piikitettävää vaan annan ajan korjata asian ja kun tekee mieli niin
vaikka haamu pistän (en missään tapauksessä jatka pistämistä) suurin huoleen aiheeni onkin toi pistäminen
koska kun vielä aikoja sit vedin niin se oli niin piipmäistä touhuu kun n tunnin välein piti olla vetämässä pientä murusta koska halusin vain piikittää ja se ei ole hauskaa kun suoniakin on rajallinen määrä.

Nyt on haettu bentsot apteekista ja homma voi jatkua mutta matkalla huomasin et mulla on 20e rahaa
ja tietty yhdistin rahan heti subuun… mutta en siis tietty ostanu subua vaan menin apteekin jälkeen kauppaan ja ostin nuudeleita ja leipää jos vaikka selviäis 1pv:ään asti niillä. Toivottavasti jaksaisin änkeytyä diakoniin maanantaina koska kyllä tarvitsen jotain mielihyvää ruuasta jota ei juurikaan nuudeleilla ja leivällä saa niin ja on mulla voita
ja ostin kyl bissee rauhoitteleen itseeni tän 1pv:n yli ku huomenna voin jo leuhkii et oon ollu 1pv.än ilman tai oikeestaan voin jo nyt koska viimeisistä vedoista on kulunut 24tuntii… theem se siittä huomisen ilosta :smiley:

Joudun varmaan häiritseen täällä aika paljon koska muuta tekemistä ei ole ja tää kirjoittelu varmaan auttaa tulevaisuudessa kun lukee omia tekstejä ja tätä hetkee kans tietty auttaa ja siks tätä teenkin kun voin jakaa viisaat ajatukseni netin syövereihin.
Odottelen jo täs et alkais huono olo mut ei niin ei prkl… mut syy siihen odotteluun on et sais syödä tramun ja lyrican
ja en ole syönyt edes tän päivän bentsoikaan vaikka hain ne jo koska odotan “pahaa oloa” ja tietty sit ku se paha olo tulee ootan pahempaa oloa ja niinpoispäin ja tramalit jää syömättä…
Harmittaa kyl kun ei ole enään oikeestaan ketään kelle puhua ihan face to face koska käytökselläni olen aiheuttanut pahaa… niin on tietty “ammattiapu” mutta se on mitä se on… tai onhan tuolla toisilla paikkakunnilla muutamia ihmisiä joiden kans olen ollut yhteydessä mutta numerot on kadonnut koska puhelin meni velkaantumisen seurauksena
ja numeroa ei voi enään saada koska numerot on poistettu mut kyl etin ne numerot vaikka jotenki…

Kertoisitteko hyvät jo lopettaneet mitä päivien täytteeksi kannattaa keksiä?
Tää netti juttu mul on nyt ainoo (ostin pripeid mokkula härpäkän) mut netteillyynki kyllästyy ja ei se nyt kovin kehittävää touhua oo ei pahalla mut ei hyvälkään.

Niin ja nyt jää pois ne kaikki rahan hankinta toiminnallisuus niin voisin kyl kaivata jotain actionii tai saa nähä mitä sanon illemmalla tai huomenna kun paikkoja särkee ja ei jaksa mitään mut ihme ku viime vedoistaki on jo se 24h niin oon kuitenki viel näin hyväs kunnos kai osasyynä on se et en ajattele piip ku en oo subuis…

No en ala haikailemaan mitään pöljyyksii vaan keksin tulevia pöljyyksii esim. subu reflois kämpän palasiks hakkaaminen ku vituttaa :smiley: no ei…

Onko se vieroitusjakso kaavailtu missä vaiheessa?
Motivaatiota sinulla tuntuu lopettamiseen olevan.

Ei mitään tietoa milloin pääsen katkolle mutta onhan täs mun omakin katko ja nilkat kipeenä
ja jalat levottomana yritän pistää nukkumaan mut ei onnistu.
Makoileminenkin on vaikeeta kun kokoajan pitää pyöriä et nilkat ois “oikeassa asennossa”
Enkä raskisi ottaa tramalia näin illalla koska huomenna on edessä piiitkä päivä ja silloin se tulee
olemaan enemmän tarpeeseen. Kaippa se uni tulee viel eihän kello viel paljoa edes ole mut
nukkuessa aika menee nopeempaa.

Tuli mieleen et auttaako tramali edes noihin jalkojen levottumuus juttuihin ja nilkkoihin?’
En muista…

Niin,olisihan se hyvä tietää, että milloin katkolle pääsisit. Viikko, kuukausi tai puolivuotta? Tietenkin omatoiminen lopettaminen on yksi vaihtoehto, tosin katkolla on turvalliset puitteet kaiken puolin. Myös lääkinnällinen puoli tulee ottaa huomioon, kuten vieroitusoireiden asian mukainen hoito. Minä en ota kantaa tarkemmin noihin lääkeasioihin, koska se on sitten lääkärin hommaa.

Kerroit, että sinulla on tänään pitkä päivä… miten päivä sujuu? Sujui?

Epäilen että katkolle pääsen ainakin ennen kesäkuuta. Vasta aloitettu suunnuttelu koska en ole aikaisemmin saanut annettua virtsa näytettä eikä kyllä ollut mielenkiintoa antaakkaan sitä mutta nyt sain annettua koska haluan katkolle…
Tänään voi olla pitkä päivä koska vieroitusoireet hiipivät esiin pahempina ja taas pahempina mut tällä hetkellä ihan hyvä fiilis jos otetaan huomioon et vois olla huonompiki olo ja sain nukuttua koko yön neuroleptejen avulla mikä on plussaa… aamulla eli n.tunti sitten nappasin 150mg tramalin ja 150mg lyrican ja tietty 10mg pamin toivottavasti pärjään koko päivän tuolla annoksella vaikka diapamia on määrätty 3*10mg päiväs niin haluaisin kuitenkin et pärjäisin 10mg et jos ja kun tulee hirveet ahdistukset on toleranssi pienempi ja auttaa pienempi määrä…on myös rivatrilleja joita yritän säästellä koska ei ole montaa ja omasta mielestä pahimmat vieroitusoireet alkavat 4päivänä kun jalat on kipeenä, palelee, ahdistaa ja mielihaluja… mulla on nyt kyl sellanen tunne että tämä homma onnistuu ja en ainakaan ihan heti mene subua vetämään jos vain jaksan psyykata itteeni lisää…
Kyllä tää on mun onnistunut lopetus…

Tämä päivä on mennyt loistavasti kun lähdin liikkeelle niin tapasin tuttuja jotka ei käytä ja kutsuttiin syömään sun muuta ja 6 tuntia meni nopeaa mutta kun pääsin kotiin menin ja vedin 2 pamia hihaan eli värkit voisin heittää menemään tänään että en tee toista kertaa mut onneks pameja eikä subua vaikka sen voi katsoa miten päin tahansa et subu ois pienempi paha… Loistava päätös oli lopettaa ja 150mg tramal ja 150mg lyrica auttoi päivän yli vähän liiankin mukavasti koska ei ole kumpaankaan toleja niin kyllä vähän sekavaksi menin lyrica aiheutti kai sekavuuden eli voisin kyllä jättää lyrican pois tai ainakin kokeilla miltä tuntuu pelkällä tramulla koska en hae niistä päihtymystä vaan poistamaan pahimmat olot…

Ei hele… tuli sit nukuttua iltapäivästä asti puol 23 asti… eiiiii
toivottavasti nyt nukahtais viel ainaki söin mirtatsapiinii 7.5mg jos ei ala väsyttää niin prkl

Täälläki näyttää olevan hiljaista kun olen alkanut katselemaan enemmän mitä kirjotellaan niin ei tuu mitään koskaan lisää…pitää lukee samat tekstit uudelleen ja uudelleen ja viel kerran uudelleen

Mulla lähtenyt hyvin käyntiin “selvä” elämä ja ei ole hirvee olokaan vaikka nyt vituttaa et pitää kai valvoo yö
ja aamulla nukahtaa vaikka oli tarkotus aamulla mennä hoiteleen asioita… mut saa nähdä nukunko vai en
ehkä kirjottelen koko yön tähän näin kaikkee todella viisasta…
2päivää jo ilman subuu jeeehuuu :blush: tästä on hyvä mennä eteenpäin viel joku 3vk niin voin kai jo juhlia

kävin nappaamassa 20mg zypreksaa ja jos joku tietää onko se väsyttävä lääke niin kertokaa
ainakin joskus jostain sain et kyl nukahtaa mut en tiedä viel niin saa nähdä…

Kijoitampas uuden viestin et olisin enemmän painostava jäsen :smiley:
mut mut mitä kirjotan hmmm…no laskin et 1 päivänä oon ollu 3vk putsina jos nyt olen eiku kun olen…

Eiiiiiiiiiiiiii nut pitää alkaa kuuntelemaan suomen hypnoosi liiton syvää rentoutusta joka on toiminut minulla hyvänä nukahtamis medonina…

saihan sitä sentään nukuttua yöllä ja on vielki pökkyräinen olo kai zypreksasta
ja heräsin vielä sopivasti aamuksi et voin hoidella asiat kuntoon.
Kun heräsin mietin että pitääpäs käydä päihdelinkissä ja tuli mieleen
että tämä mesta olisi niinku katko paikka mut siis silleen jännästi elikkä kai tästäkin jotain hyötyy.
On tää kyl hiljanen paikka…150mg tramalii meni ja 10pami… katson päivemmällä
otanko lyrican…

No jooo… nukahdin sitten ja kello on jo 10 niin en ehdi ruoka apua hakemaaan.
8-9 on ajan varaus :open_mouth:
No huomenna uudestaan yrittämään
mulla ei ole esiintynyt pahempia vieroitus oireita vaikka jo 3pv epäilen että
mulla on oikea lääkitys…eli tramal, lyrica,rivatril ja pamit
mutta mutta mutta mutta…
en keksi mitä mutta…
no niin hyvä kun ei pahemmin ole kipeenä on tietty pientä tuskaisuutta ja ahdistusta ja
iltaisin oireet pahenevat kai koska otan aamulla lääkkeet ja illalla ei ole mitään
muuta kuin mirtatsepiini nukahtamiseen ja sekalaisia neuroleptejä…
Olin lähdössä a-klinikalle mutta kun astuin pihalle ajattelin et ei jaksa polkea
kun luntakin sataa ja kaikkea… :smiley: ihme että en ole masentunut kun subun käyttö loppui
ja siihenkin epäilen auttavan tuo tramali koska onhan sekin opioidi kuitenkin ja lyrica varmaan kanssa
auttaa :mrgreen:

Olen odotellut sulta neuvoja… :confused:

Tää on kyl outoo ku en tunne itseäni kipeäksi vaikka syönkin vain vähän tramalia ja lyricaa
Kävin juuri ulkoilemassa ja ei edes ollut ahdistavaa kun ennen ku oon kitkuis kulkenu yleisillä paikoilla on
ollut huono mieli ja ahdistava olo…
Ehkä motivaatio on kohdallaan ja haluan olla selvä eikä et mistä saa kaMAA

Nyt en enään tiedä mitä teen jos joku tulee kysymään
tarvinko tekuu mut ainakin yritän olla sanomatta: JOO
pitää katsoa mitä päivä tuo tullessaan ja yrittää parhaani mukaan olla kuivilla…

5pv lähtee käyntiin… “wuuhuu” no ei kovin oo juhla tunnelma mut pitkälle on päästy ite epäilin et
eilen ois tullu vedettyy mut ei sit tullu ja hyvä niin
eipä täs muuta…

Onneksi olkoon hyvästä päätöksestä ja siitä että oot pysynyt kuivilla jo noin pitkään! :slight_smile: Sulla tuntuu olevan motivaatio kohdallaan (ja kait lääkityskin, vaikka lääkäri en olekaan). Ite oon ollut viime joulukuun alusta putsina kaikesta (eli oon vieroittunut ilman tukilääkitystä) ja ekan kerran retkahdin toissa viikonloppuna. Se oli se yksi kerta ja siihen se jäi, mutta sellaisen neuvon voin sulle antaa että kun (ja nimenomaan KUN koska se tulee vielä eteen) alat petaamaan retkahdusta kerro siitä jollekin ihmiselle. Ihan sama kenelle, kunhan vaan pystyt purkamaan sen tunteen mikä johtaa siihen retkahtamisen petaamiseen.

Mä itse petasin pari viikkoa retkahdusta. Tiesin että mulla on edessä vaikea jakso elämässä (puoliso lähdössä vankilaan ja kaikkea siihen liittyvää) ja ajattelin etten kuitenkaan pärjää, ja kas: palasin vanhaan tuttuun stressinhallinta keinoon. Kun pääset yli pahimmista vieroitusoireista, kannattaa yrittää täyttää päivät jollain mukavalla tekemisellä. Rutiinit on yksi mikä on pitänyt mut aika hyvin pois päihteiden käytöstä. Niin ja muista se että kun lopettelet sun “tukilääkitystä”, niin sulle varmaan tulee vähän masentunut olo. Sitä ei voi välttää, mutta sen kanssa oppii elämään. Ja kannattaa yrittää muistaa että se menee joskus ohi (itellä on välillä vaikeuksia tän asian muistamisessa, koska välillä masentaa niin pirusti ja tätä on kestänyt niin pitkään).

Mut siihen piikkikoukkuun en kyllä osaa antaa neuvoja. Ite en oo piikittänyt ja puolisokin pääsi siitä tosi helposti eroon joten ei oo sillai kokemusta.

Tosi paljon tsemppiä sulle! :slight_smile: Kyllä sä pystyt siihen! :slight_smile:

Kiitos Onneni Puu neuvoista!
Tänään sit tuli tehtyä väärä päätös ja hoksasin tosta onneni puun tekstistä
et olen pedannut pari päivää retkahdusta mut tuli myöhässä muistutus…
kaikkihan on muiden syytä :slight_smile: No mutta täs on härdelliä vähän aikaa ja pitää
hankkia motivaatio ja lääkitys uudelleen vaikka ei mennytkään kuin 5kpl 150mg tramaleita ja
7kpl 150mg lyricaa ja 5kpl 2mg rivatrillejä… ei ole kai mahdoton tehtävä hankkia noi takas
ja hoksasin et onhan mun pakko laskeutua sit alas päin pehmeesti kun jos lääkitys loppuu ja
masennun niin sehän johtaa aika varmasti tööt tööt… eli sain yhden jos toisenkin neuvon nyt ja opin et
jos sen pari kk söis pientä ekstra lääkitystä ja eka kk olisi vieroitus eli päivässä: 150mg tramal ja 150mg lyrica
ja bentsoja jonku verran tai 2vk kohdalla vaihtaisi tramalin 100mg ja lyrica pois no kuitenkin söisi kauemmin aikaa lääkkeitä kuitenkaan koukahtamatta eli nyt alan laskemaan toleranssia ja yritän vetää subua vain aamulla ja vähän illalla
KERTOKAA MITEN MINUN ON HELPOHKO VIEROITTUA ainakin huomasin että toi tramal ja lyrica yhdistelmä toimi
ja vasta illalla tuli pientä oireilua jonka kesti helposti kun vertaa mitä se on ilman lääkitystä

MITEN LÄÄKITSEN ITSENI KUITENKAAN KOUKAHTAMATTA LÄÄKKEISIIN???