uusi elämä..

taas krapula aamu, kuinka monet kerrat olen päättänyt lopettaa juomisen. yrittänyt vähentää… monet vuodet olen lukenut näitä sivuja ja kadehtinut niitä jotka pystyvät olemaan juomatta. itse ratkean aina kolmantena päivänä,sit otetaankin kunnolla. nyt alkaa olla aika ottaa itseä niskasta kii. nuorin lapseni kysyi viikko sitten et “äiti ethän sä jätä meitä?” se vaivaa mieltä. tätä menoa varmaan kuolen, kuten isänikin kuoli alkoholismiin, suku täynnä alkoholisteja. en halua sellaista. pian 6vuotta tullut valutettua elämää hukkaan, join toki ennemminkin mutta harvemmin. vakava tapaturma muutti elämää, meinasin kuolla. siitä se hiljalleen alkoikin, nykyään 10-15 kaljaa iltaisin. voi niitä ihania aamuja kun en herää krapulaan. niitäkin harvoin, mutta toivottavasti tästä päivästä eteenpäin joka aamu…päivä kerrallaan.

Hei Yölintu,
tervetuloa palstalle. :smiley:
Hurjalta kuulostaa määrät ja tahti. Varmasti olisi hyvä aika alkaa toimimaan raittiuden eteen. Kirjoittele ja lue, mutta samalla kannustaisin muuhunkin avun hakemiseen. Tiedäthän nuo tahot varmaan ja oman paikkakuntasi mahdollisuudet. Jos olet jo kuitenkin useamman kerran nähnyt, että kolme päivää on maksimi juomatta omalla päätöksellä, niin on aika kokeilla jotakin muuta. Tsemppiä!

Hei, kuule jos minäkin olen onnistunut olemaan kohta vuoden juomatta, kyllä sinä onnistut siinä myös!
Hae apua. Ei tarvitse osata/jaksaa yksin!! Minun määrät oli aika pieniä sun juomamääriin…silti en kyennyt siihen yksin.
Tapaturmasi ei varmaankaan ole ainoa syy, miksi juot. Mutta selvittele sitä mielessäsi, miksi juot.
Mikään syy ei ole niin hyvä, että kannattaa enää pitkittää vuosien kurimusta enää. Tsemppaan kovasti ehkä siksi, että setäni kuoli alkoholiin, ensin halvaantui leikkauksen yhteydessä vyötäröstä alaspäin, sitten alkoi juoda itseään hautaan. Rypi siinä itsesäälissä ja joi elämänsä. Kuoli 6 vuotta myöhemmin viinaan. Minusta hän heitti hukkaan elämänsä.
Sinä valitset itse, kuinka loppuelämäsi käytät.
Tartu hyvään elämään, pyydän. Sinulla on lapsiakin, heidänkin vuokseen.
Tänään.

“minun on oltava halukas luopumaan siitä, mitä olen, tullakseni siksi, mitä haluan olla.”
Taisi olla Albert Einstein joka näin sanoi.

Tästä se matkasi alkaa.

teikkis

päivä kerrallaan… vaikeaa… morkkis taas, eilen tuli otettua muutamat, kun mies otti niin tuli vanha tapa ottaa kaveriksi. perk… kiitoksia kannustuksesta tänään taas alusta. hirvittää ajatellakkin viikonlopun tuloa. olis reissu tiedos johon yleensä kuuluu kalja. en tiä miten selviän ku eilenkin lipsahti heti alus. harkitsen kyllä apua hakevani… mut sanotaanko jotta hävettää itteä aika lailla. edellis iltana olin selvinpäin ja oli mahtava herätä ilman krapulaa…