Uusi elämä mielessä

Olen alkoholisti. En tiedä kaikkia tarvittavia määritelmiä siihen, mutta selkeästi olen ainakin psyykkisesti ja osittain myös fyysisesti kiinni aineessa.

Selityksiä on paljon ja kokemuksia niistä selittävistä asioista on vähintäänkin yhtä paljon.

En haluaisi enää jatkaa tällä tiellä. En halua satuttaa itseänsi enkä läheisiäni. Pärjään elämässäni melko hyvin ja minulla on paljon unelmia. Alkoholia en enää halua sisällyttää elämäni unelmiin. Haluaisin kohdata itseni, nähdä asioiden sisälle.

Mistä aloittaa? Olen huono onnistumaan yksin tässä asiassa. Kuinka te muut olette saaneet hyvän alun omalle tärkeälle pyrkimyksellenne?

Päättämällä olla juomatta tänään. Siitä kaikki hyvä meille alkoholisteille alkaa rakentua. Kirjoittele tänne ajatuksisi sen mukaan, kun itsestä tuntuu sopivalle. Varaa aika A-klinikalle, tutustu AA-ryhmään tai A-killan toimintaan. Pääasia ettet jää yksin ongelmasi kanssa. Voimia, kaikki järjestyy kyllä.

Korkki kiinni, vahvista ajetteluasi lopettamisesta ja viinan tarpeettomuudesta, tee pesäeroa juoviin ystäviin alkuunsa (jos olet seurassa juoja), hankkiudu raittiiseen seuraan, lue alkoholismista ja raististumisesta. En tiedä mikä on jamasi, oletko katkon tarpeessa vai onnistuuko kotikonstein? Antabus? A-klinikka? AA?
Alkuun itse pääsin ihan sillä voimalla, että voimia ei enää ollut. Totaalikyllästyminen ja väsähdys omaan touhuun auttoi laittamaan korkin kiinni. AA on ollut sittemmin mukana taipaleellani.
Raitistuminen on mahdollista myös sinun kohdallasi. :smiley:

Kiitokset ohjeista. Jääkaapissa on vielä vajaa pullo viiniä ja yksi olut. Kaadanpa ne saman tien viemäristä alas.

AA ryhmään tms varmaan olisi syytä mennä. Onpas se vain olevinaan niin vaikeata ottaa sitä ensimmäistä askelta kohti tuota suuntaa. No tulin nyt ainakin tänne aluksi. Ehkä tämä tästä lähtee tosiaan oikeaan suuntaan etenemään.

Katkaisuhoidoista en oikein tiedä. Itse juon ehkä noin kolme - neljä kertaa viikossa iltaisin. Eli sitäkin aikaa tässä jää, kun ei humalassa ole. Joten itseltä onnistuu kyllä olla muutama päivä juomatta, mutta sitten alkaa taas tekemään mieli… ja ajatukset pyörivät asian ympärillä kiusallisesti.

En juurikaan käy kaupungilla juomassa ravintoloissa. Enempi tämä on tämmöistä kotona itsekseen juomista arkiaskareiden päätteeksi. Mistä kylläkin on minulle haittaa ja olen töissäkin sitten aamuisin joskus väsyneen oloinen. Eli muutosta tarvitsen. Minulla ei ole vielä ollut sitten ilmeisesti yhtä karmivaa kokemusta, joka saisi minut heräämään kunnolla, mutta olen lopen kyllästynyt seuraamaan itseäni vierestä ja tätä omaa käyttäytymistäni.

Ilta käynnistyy tänään raksalta palattuani kerma aurajuusto kana pannulla ja juomaksi maitoa :slight_smile: Siitä se sitten lähtee. Ei harmita vielä lainkaan, ettei voi itsekseen nautiskella viiniä, vaikka mieskin on viikon ulkomaan reissussa.

Mukavan rauhallinen ilta koiran kanssa. Saas nähdä kauanko tätä maidon juomista jaksaa hyvillä mielin. Muutaman päivän päästä alkaa tulla ikäviä ajatuksia viinilasiin tarttumisesta näin kesäloman kunniaksi :frowning:

Täytyy koitta keksiä näin iltaisin muita tapoja rentoutua, kuin tuo kuningas alkoholi.