Moi,
Olen kirjoitellut palstalle vuosien saatossa aiemminkin, viime kerrasta on jo varmaan vähintään puoli vuotta. Pidempiä pelittömiä jaksoja on mahtunut mukaan, mutta tuntuu että aina sitä on palannut peleihin ennemmin tai myöhemmin. Viimeistään siinä vaiheessa on antanut itselleen luvan taas pelata, kun talous on saatu jollain tavalla hyvään kuntoon edellisistä peleistä.
Nyt kun tulen tänne kirjoittelemaan, olen luonnollisesti taas melko pohjalla. Omalla mittakaavallani en ole ollut näin alhaalla, että joutuu miettimään, riittääkö rahat seuraavaan palkkapäivään. Palkkapäivään on kolme viikkoa ja tilillä 400euroa, joten kyllähän sen pitäisi normaalilla elämisellä hyvin riittää. Viime kuukausien aikana on kuitenkin mennyt peleihin varmaan 2-3 tuhatta, en ole mitään kirjaa pitänyt. Ns. Pelivelkaa minulla ei vieläkään ole, vaikkakin opintolainaa on noin 15 tuhatta, jota täytyy alkaa pian makselemaan pois.
Vedonlyönti on aina ollut akilleen kantapääni. Olen pienestä pitäen tykännyt katsoa urheilua, mutta siitä hetkestä lähtien kun löin ensimmäisen vetoni, mikään ei ollut entisensä. Se adrenaliini, minkä vedonlyönti toi urheilun seuraamiseen, oli koukuttava. Panokset luonnollisesti suurenivat ajan myötä, koska pienemmistä panoksista ei enää saanut tarpeeksi kiksejä ja piti yrittää voittaa hävittyjä rahoja takaisin.
Nyt tuli ensimmäistä kertaa todella pitkään aikaan sellainen tunne, että tahdon irti tästä paskasta. Tämä tuhoaa parisuhteeni, talouteni ja koko elämäni, jos en lopeta ajoissa. En voi elää sellaista elämää, että joudun miettimään, voinko ostaa kaupasta tölkin maitoa, tai etten voi käydä kavereiden kanssa kaljalla, kun ei ole rahaa. Koen tästä asiasta järjetöntä häpeää ja pakko myöntää, että tämän kirjoittaminen helpottaa. Helpotti myös jälleen kerran kertoa asiasta puolisolle, mutta tuntuu jotenkin säälittävältä, että aikuinen mies kerta toisensa jälkeen tekee samat virheet ja pyytää niitä anteeksi.
Tulen kirjoittelemaan tänne useammin, kun tästä tuntuu aina saavan voimaa. Täytyy vain muistaa, ettei unohda tätä, kun asiat alkavat mennä parempaan päin.
Moikka! Jos haluat lukea ajatuksiani pelaamisesta, sen lopettamisesta ja tulevaisuudesta, käyppä täällä:
veikkausiloaelamaan.blogspot.fi/?m=1
Itse olen pelannut koko elämäni ja nyt jo 9 kuukautta kuivilla.
Mitä saat pelaamisesta? Jännityksen lisäksi. Mitä asioita “pakenet” pelaamalla? Minkälainen on itsetuntosi?