Moi kaikille.
Olen pitkään ns. taustaillut täällä. Päivittäin olen lukenut kirjoituksianne mielenkiinnolla. Lopulta rekisteröidyin.
Olen keski-ikäinen nainen, toipuva alkoholisti. Aloin juoda vasta yli kolmekymppisenä alkoholistisesti, mutta aloitettuani olen komeasti sitten viinaa kiskonutkin. Enkä vain viinaa vaan myös lääkkeitä. Elimistö on kestänyt yllättävän pitkään, mutta viimeisinä kuukausina alkoi näkyä aika selkeitä päihteiden seurauksena tulleita asioita fysiikassakin. Ja se psyyke: hajalla aivan totaalisesti.
Join viimeisen kerran tammikuussa. Sitten tapahtui jotain: hakeuduin avun piiriin. Jätin sekä viinan että lääkkeet. Ensimmäiset viikot olivat kauheita, lähinnä henkisesti. Olin koukussa, aivan järkyttävässä koukussa. Elämässäni ei oikeastaan ollut muuta sisältöä kuin päihteet, kun näin jälkeenpäin asioita muistelee. Karua tämä, koska olen perheellinen nainen.
Omasta mielestäni olin toivoton tapaus. Mies oli jo antanut monta viimeistä varoitusta. Olin käyttänyt viinaa ja lääkkeitä salaa. Välillä olin jäänyt kiinni. Sekoilua koko elämä! AA:ssa kävin joskus ja myös A-klinikalla. Mutta aina vain salaa aloin homman uudestaan.
Nyt minusta tuntuu, että se on ohi. En luota itseeni. Luotan siihen, että saan apua Minnesota-hoidosta, jossa olen vielä koko tämän vuoden. Lisäksi käyn AA:n palavereissa. En halua enää teeskennellä ja valehdella. Haluan löytää toisenlaisen elämän. Raittiuden.
Sellainen on ollut minun juttuni.
Tahdon sanoa, että jos tämä on minulla onnistunut, tämä voi onnistua kellä vain! Tukea on saatavilla ja apua. Raittius tuntuu aluksi vaikealta, mutta sitten homma helpottuu. Viinanhimo alkaa todella lähteä pois. Se otetaan pois, mikä kuulosti minusta täysin mahdottomalta ilmiöltä.
Kiitos raittiista päivästä.