Uudestaan koukkuun

Onko muita ketkä päässyt eroon aineista esim. bentsoista jne? Itelle kävi niin että olin pitkään ilman opioideja, bentsoja ja piriä. Nyt kuitenkin joudun syömään diapamia ja tenoxia( lääkärin ohjeen mukaan tällä kertaa) sekä tramalia ja tilapäisesti meni käytössä oxycodone. Jotenkin vaan ahdistaa olla uudestaan koukussa mutta muut kokeiltiin eikä auttanut mielialalääkkeet. Onneksi nyt järkeä vähän päässä enkä syö noita liikaa.

Jep. Kyllä sitä löytää itsensä vaan syvemmältä pohjamudasta kun heittää raittiuden uudestaan. Tämä puhtaasti oma kokemus.

Olen “lopettanut” subun todella monta kertaa. Joka kerta kuin ratkeat uudestaan, asioilla on tapana luisua huonompaan jamaan mitä ne alunperin olivat. Omalla kohdallani psyyke ja kroppa on jo niin lopussa aloitus/ lopetus putkien ja jatkuvan kipeänä olemisen takia että en pysty lopettaa ilman laitoshoitoa. Suosittelen pyristelemään irti ensi tilassa ja sen jälkeen pysymään lopullisesti erossa.

En tunne minäkään muita kuin käytön moneen kertaan “lopettaneita” ja joka kerta on kaikkien mukaan aina vaikempi. Sama on itsellä. Nyt olen taas juuri taas pääsemässä irti, mutta mitä tuleva tuo - en tiedä. Toisaalta niitä kokonaan lopettaneita on varmaan jossain, mutta heitä ei näy enää ympyröissäni.
Ja oksikodoni on vielä vaikeampi hallittava.
Ikävä kyllä en usko tuota lausetta: “Onneksi nyt järkeä vähän päässä enkä syö noita liikaa.” Katsoppa vaan miten käy, vaikka haluaisin ajatella noin itsekin.

Hyvin kävi. Oxycodonen tarve loppui kun olkapää saatiin kuntoon ja nyt tarvittaessa 50mg tramal. Yöt saan nukuttua hyvin ja todella harvoin tarviin tenoxin, lähinnä silloin kun joku asia ahdistaa varsinkin nukkumaan mennessä. Oxyn lopetus meni asteittain ja ei pahempia ongelmia ollut. Lievät oireet mutta ei muuta.

^ Hieno juttu Charlii et sait olkapään paranneltua, ja oxyt jätettyä pois… :wink:
Täs hyvä esimerkki siitä, et se onnistuminen ei ole kiinni kenenkään muun “omista kokemuksista” tai jostain helvetin “todennäköisyys” kuvioista, vaan jokainen meistä on oma tapauksensa ja lopputulos aineiden jättämiselle riippuu täysin siitä henkilön motivaatiosta ja halusta lopettamiselle… :wink:

Eli tsemppiä Charlii jatkoon, ja kerro kuulumisia aina välillä… :wink: :slight_smile:

Kiitos zeus. Joo itestä se on kiinni jos on motivaatio lopettaa se onnistuu ja siihen saa tukea. Se elämä mitä viina ja kama antaa on nähty ja vaimonkin kanssa menee nykyään paremmin. Jos alkaa jotain tehdä mieli nii muutaman tunnin mettälenkki koiran kanssa tepsii ja jos sen jälkeen vielä sauna niin aijai. Nuuska mulla vielä on ja sitä en vielä ajatellu lopettaa. Ja tenox sekä diapam tarvittaessa ja niitäkin menee nykysin harvemmin. Ei aina helppoa ole mutta taistelen kyllä enkä luovuta. Aurinkoista kevättä kaikille
Muoks. Vahvin kipulääke mikä tarvittaessa yöksi on ardinex eli ei edes jokailta tarvii ottaa.

Nuo ovat niitä toimivia käytännön keinoja!