Uudenvuodenlupaus!

Tämä minun tuurijuoppouteni on jatkunut tässä viime kerrasta kun täällä kävin kirjoittelemassa. En siis juovana aikana käy täällä ollenkaan, koska se tuntuu tekopyhältä, ainakin omalla kohdallani. Olen juonut toissapäivänä viimeksi ja eilisen kärvistelin kuolemankrapulassa. Tänään kuitenkin olen tehnyt taas raittiuspäätöksen, joka toivottavasti kestää. Aloitin siis jälleen Antabukset tänään. :unamused:

Tuntuu jotenkin nololta käydä täällä kirjoittelemassa, pysyä muutama kuukausi selvinpäin, ja tarketa jälleen juomaan pitkäksi aikaa, ja toistaa tätä loputtomiin. Alkaa tuntua siltä että kukaan ei kohta usko minuun. Minä kuitenkin taistelen saman asian kanssa kuin kaikki muutkin täällä. Ei tämä helppoa ole minullekaan.

Olen tässä ollut myös tupakoimatta. Tänään tulee viikko savuttomuutta täyteen, jos ei lasketa toissapäiväistä kännipolttelua. En polttanut silloinkaan kun muutaman ja maistui kyllä niin hirveälle että en polta toista kertaa. Jotenkin tuntuu että nyt on hyvä aika myös raitistua, sillä se tukee savuttomuuttakin, kun ei tee mieli polttaa selvinpäin, ainoastaan kännissä.

Nämä tulevat juhlapyhät tulee olemaan minulle kyllä vaikeita aikoja pysyä selvinpäin. Olen tottunut Jouluna juomaan viiniä ja maistelemaan kinkkua ja muita herkkuja. Tänä Jouluna niin ei kuitenkaan käy, vaan maistelen ihan muita nesteitä. Samoin uusivuosi menee selvinpäin, josta alkaa minun toivottavasti ensimmäinen selvä vuoteni sitten lapsuusaikojen. Minulla kun on tapana aina lyödä tavoitteet korkealle ja pitkälle. Ehkä tämä onkin minun yksi kompastuskivistäni. Tämä kuitenkin tasoittuu kun saan selviä päiviä riittävästi alle. Sen jälkeen elän vain elämääni raittiina, miettimättä sen kummemmin juopottelua. Vastoinkäymiset elämässä ovat ne jotka saavat minut ratkeamaan, sillä en ole elämässäni oppinut mitään muita keinoja vastoinkäymisten purkamiseen. Näin sanoi psykoterapeutti. Ja tottahan se on.

No, joka tapauksessa, tänään on ensimmäinen raitis päivä.

Mulla noita päiviä on jo neljä. Oksenna sinäkin verta ja meinaa saada sekakäytöstä hengityksen pysähtyminen, niin kai se juomisinto laantuu. Mulla se ainakin nyt meni viimeisen kahden viikon hölmöilyjen takia ja kävin eilen jopa AA:ssa ja menen tänään uudelleen, niin en hajoa tänne kotiin.

En oksentanut verta mutta oli tiukka päivä muuten. Hermot jotenkin ylimääräisen kireällä. Varmaan kun ei ole tullut oikein syötyä tänään. Nyt kuitenkin kattilassa porisee perunat ja jauhelihakastike on valmiina.

Tupakka kuulemma aiheuttaa sen, että jotkin psyykenlääkkeet eivät imeydy kunnolla. Tämän olen nyt huomannut lopettaessani röökinpolton, sillä tuntuu että käytössäni olevat mielialantasaajat todellakin tasaavat mieltä, toisin kuin aikaisemmin. Aiemmin se oli semmoista ylös alas veivuuta noiden mielialojen kanssa, mutta nyt tosiaan on rauhallinen ja tasainen mieli, mitä nyt vähän kärttyinen. Uskon että olen siis senkin ansiosta vahvoilla, mikäli vaikutus tällaisena pysyy. Nimittäin kuten joku saattaa muistaa niin sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä ja olen normaalisti maanisena impulsiivisuuksissani lähtenyt ryyppäämään ja sama pätee masentuneenakin. Molemmat ääripäät ovat siis pahoja, mutta jos tämä tosiaan nyt toimii näin paljon paremmin tämä lääkitys, niin uskon että kultainen keskitie on saavutettu. Elämäniloa ei ole kuitenkaan lääkitys vienyt pois.

Nyt taitaa perunat olla valmiina niin pääsee syömään ja nukkumaan. Ensimmäinen päivä selvinpäin on siis taitettu kunnialla loppuun!

Tervetuloa takaisin tänne kirjoittelemaan. Onkos sulla nyt sitten hoitosuhde psykoterapeutin kanssa päällä ja kuinka usein? Mites ne opiskelut - ootko pystynyt niitä jatkamaan, vaikka on ottoa ollut, kun muistaakseni ne liippasivat aika likeltä tätä aihetta? Hirveä kyselyhän tästä tulee, mutta vielä sen kysyn tupakasta, että oltko sitä sähkötupakkaa (nikotiinilla) poltellut kuitenkin, vai ollut ihan ilman?

Tämä pitänee varmasti valitettavan hyvin paikkansa. Mutta älä lannistu! On täällä muitakin runsaasti kirjoittavia/kirjoittaneita, joilla se pysyvämmän raittiuden päästä kiinni saaminen on vienyt aikaa ja retkahduksiakin kertynyt isot kasat. Mutta jostain se vaan on löytynyt/löytymässä se langanpää, josta parempaa tulevaisuutta pääsee rakentamaan.

Opiskelut jäi luonnollisesti kesken kun lipsuin pikkuhiljaa syvemmälle viinan syövereihin. Olin haaveillut lähihoitajan ammatista jo pitkään mutta se nyt sitten meni miten meni. Palasin vanhaan työpaikkaani.
Psykoterapiaan en ole vielä päässyt kuin yhdelle käynnille tutustumaan. Sitä suunnitellaan josko pääsisin pian senkin aloittamaan.
Sähkötupakkaa tosiaan nikotiininesteillä polttelen kokoajan vähenevissä määrin. Alkaa tuntua että kohta voin luopua siitäkin. En tosin sen kanssa hötkyile vielä. Nyt koitan saada tilanteen tasoittumaan ensin.

Yllättävän hyvä fiilis näin jälkeenpäin kun miettii että vasta sitä oli kuolemankrapulassa ja nyt ei ole edes masennusta seurannut siitä. Normaalisti hautoisin jo itsemurhaa. Liekkö sitten tuolla röökin lopettamisella osuutta asiaan kun olen tosiaan lukenut että sekin aiheuttaa masennusta.

Huomenta! Aamun Antabukset on taas nautittu ja toinen selvä päivä alkaa.

Uni maistui hyvältä melatoniinin avulla. Sen avulla olen aina nukkunut koko yön hyvin ilman heräilyjä. Jostain syystä ennen sen käytön aloittamista uni oli tosi katkonaista ja heräsin aamulla väsyneenä. Nytkin heräsin hieman liian aikaisin ja silmiä väsyttää. Voin onneksi ottaa päiväunet milloin huvittaa, koska ei ole minkäänlaisia velvollisuuksia tänäänkään hoidettavana.

Tänään on saunapäivä. Se on ihanaa. Minä olen sellainen todellinen saunatonttu ja tykkään kunnon löylyistä. Ehkä tänään saan siitä jo ensimmäisen hyvänolon kokemuksen, minulla kun pitkään jatkuneen juomisen jälkeen kestää jonkin aikaa palautua, että alan tuntemaan taas onnellisuutta pienistä asioista. Sitten kun pää alkaa taas toimia, nautin jopa jäätelön syönnistä täysin rinnoin. :mrgreen:

Tupakoinnin kanssa menee myös hyvin. Ei ole tänäkään aamuna tehnyt yhtään mieli, vaikka aamukahvit hörppäsinkin. Se mielihalu kahvin kanssa menee ohi minulla muutamassa päivässä ja kun minulla on herkkä vatsa muutenkin, niin kahvi alkaa vähän oksettamaan, jolloin tupakkaa ei todellakaan tee mieli. Muuten oksentaisin.

Ei tässä osaa vielä oikein tästä juomattomuudesta muuta sanoa, kuin että pikkuhiljaa alkaa taas jaksaa henkisesti paremmin. Tätähän saa odotella pari viikkoa että aivokemiat palautuvat edes jollakinlailla normaaliksi. Sitten jaksaa taas ihan erilailla. Toistaiseksi olen varautunut nukkumaan vähän reilummin päivän aikaan. Lenkille en vielä uskaltaudu, vaikka sekin piristäisi varmasti mieltä.

Taidan lähteä ostamaan teetä. :unamused:

Huomenta Max. Hyvä kun raportoit avoimesti ja ennenkaikkea yrität taas uudelleen. Itsellänikin oli lukemattomia yrityksiä ennenkuin tajusin juomatauon ja raittiuden eron. Ja toimin sitten määrätietoisemmin. Ainoana toiveena ja tavoitteena pysyä täysraittiina “toistaiseksi”. Tosta on kohta 8 vuotta aikaa.
Älä pls. yhtään tunne mitään tekopyhyyttä. Tämä palstahan on tarkoitettu myös raittiuden tavoittelijoille. Ja hyvä näin - jos kenelläkään kirjoittajalla ei olisi minkäänlaisia ongelmia tai jaettavaa toisille tätä ei tarvittaisikaan! Esimerkkisi voi ihan tietämättäsi rohkaista jotain toista tekemään askeleen oikeaan suuntaan.
Ai että kukaan ei uskoisi sinuun? Tuskin näin on, tuttua vuoristorataahan touhusi on. Itsellenikin. Ratkaisevaa on,että sinä itse uskot itseesi! :wink:
Tsemppiä ja hyvää viikonloppua.

Kiitti rohkaisevista sanoista. Tosiaan, minun itsenihän tässä kuuluu uskoa itseeni! Mitä väliä sillä on jos joku ei usko minuun? Minä itse uskon. Oli tämä sitten väliaikaista tai ei, minä yritän tosiaan lopettaa. Siihen varmasti kuuluu ties kuinka monta epäonnistumista, mutta mielestäni ne on jo käyty läpi ja nyt on tosiaankin aika lopettaa leikkiminen. Enhän minä ole koskaan osannut alkoholia kohtuudella käyttää, miksi siis käyttäisin sitä ollenkaan? Tämä tekstisi sai minut uskomaan taas itseeni! Kiitos siitä!

Heräsin tosiaan vähän liian aikaisin tänään, mutta silti sain väännettyä itseni sinne lenkille, vaikkei minun siellä pitänyt käydä. Kyllä se piristi kummasti, mutta kun söin sen jälkeen, oli pakko ottaa päiväunet. Nyt taas keittelin kahvit, josko sitä tosissaan heräisi näin kello 3 iltapäivällä. :laughing:

Nestettä alan myöskin tankkaamaan ihan kunnolla kohta. Ei ole vielä nestetasapaino ihan kohdallaan. Vitamiinit otan myöskin.

Päivä on kulunut taas tietokoneella istuessa, kun mitään muutakaan ei saa aikaiseksi. Vaikka mieli sinäänsä on ihan hyvä, niin silti on jotenkin niin saamaton olo. Keittiö pitäisi siivota ja jossain vaiheessa imuroida ja pestä pyykkiä ja astioita, mutta taitaapa mennä toiselle päivälle. Tänään vaan nautiskelen ja otan rennosti.

Kohta pääsee saunomaan oikein kunnolla. Kiva käydä puhdistautumassa niin henkisesti kuin fyysisestikin. Kun heittää löylyä oikein urakalla niin sielu saa kyytiä. :mrgreen:

Tämäkin päivä on kohta lusittu ja vaikka nyt en kokonaista päivää olekaan ollut vielä juomatta, niin Antabukset ovat suojana etten tästä nyt äkkipikaisuuksissani lähde hakemaan olutta. Eipä kyllä olisi ollut rahaakaan, eikä mielenkiintoa moiseen. Olo senkun paranee hetki hetkeltä. Kunhan vaan muistaisi syödä kunnolla kun meinaa alkaa välillä kiristämään hermoja kun on energianpuutetta. Nyt muistin äsken syödä ja heti olo helpotti.

Edit: Huppista, unohdin tämän lähettää.
Nyt on saunassa käyty ja oi miten ihanaa se olikaan muutaman päivän peseytymättömyyden jälkeen. Se lämpö vaan hellii kehoa ja sielua. Parasta varmasti ikinä. Ensimmäinen nautinnon aihe tämän juomattomuuden aikana.

Nyt alkaakin tässä olla jo sitten pikkuhiljaa nukkumaanmenon aika. Kaikenkaikkiaan ihan mukava päivä oli, vaikkakin aina unohdan syödä välissä. On se kumma.

Nyt ei meinaa uni tulla. En tiedä mikä vaivaa, mutta ei tee mieli edes ottaa unipilleriä. On niin hyvä ja rento olo että haluan vain valvoa ja nauttia tästä tunteesta. Varmaan jotenkin aivot vielä niin sekaisin että menee uni/valverytmi hieman pieleen. Ei se mitään, ei minulla ole tärkeitä menoja kuitenkaan ennen tiistaita.

Olen tässä koko päivän värkännyt taas nettisivuja. Se on minun harrastukseni ollut jo pitkään. En minä niitä osaa alusta loppuun itse tehdä, aika paljon joudun kopioimaan valmista materiaalia netistä, mutta kyllä niistä ihan toimivia sivustoja tulee. Allekirjoituksessani on nyt viimeisin tuotos. Eihän näissä koskaan kukaan käy, mutta onpahan ollut taas mielekästä tekemistä tälle päivälle. Olette kaikki tekin tervetulleita kyläilemään sivustolla. :unamused:

Selkä on aivan sökönä tästä koneella istumisesta. Olen joutunut ottamaan särkylääkettäkin siihen. Kumma että ei osaa siltikään nousta tästä, vaikka on jo ihan paskana. Pitäisi varmaan mennä nukkumaan. Ainakin sängyssä selkä lepäisi hetken. Mutta ei, en vaan pääse tästä mihinkään. Olen ollut nettiriippuvainen ihan yhtä kauan kuin alkoholistikin. Nämä kun ovat niin hyvin passanneet yhteen. Istua koneella ja juoda kaljaa, pelailla ja selata nettiä. Olen kuitenkin mielummin nettiriippuvainen kuin alkoholisti. En välitä vaikka istuisin koneella koko ikäni, kunhan pääsen alkoholista eroon. Samaten tupakasta. Joka aamu istahdan tähän heti kun saan kahvikupin käteen ja joka ilta huomaan istuneeni koko päivän tässä samassa asennossa ja menen nukkumaan. Sekopäistä touhua.

No, koitan keksiä vielä jotain hetkeksi ja otan sitten melatoniinin että saan nukuttua.

Päivää taas.

Vaikka eilinen menikin täysin valvomiseksi ja koneella istumiseksi, heräsin nyt virkeänä ja hyvällä tuulella. Vaikka eihän tämä ihan ihmisten aikoihin ole kun kello on jo 2 päivällä. :mrgreen:

Tuo sähkötupakka kuivattaa kroppaa hirveästi. Vaikka juon vettä parikin litraa päivässä, ei silti pissi meinaa tulla kovinkaan usein. Suutakin kuivaa aikalailla kun sitä polttelee. Täytyy vain muistaa juoda paljon.

Alkoholin suhteen ei ole minkäänlaista innostusta vieläkään. En aio enkä halua sitä juoda. Olo on nimittäin jo nyt parin päivän jälkeen paaaaaljon parempi kuin juodessa. Ei siitä saa edes sitä euforista nousuhumalan tunnetta enää, niin mitäpä tuota juomaan. Se on vain sellaista kännipöhnässä jumittamista, josta seuraa huono olo seuraavalle päivälle. Ihan turhaa. Elämässä on paljon muitakin pieniä iloja, joista alkaa nauttimaan sitten, kun juominen on jäänyt pois. Itselläni ensimmäinen tällainen pieni ilo oli tuo eilinen saunavuoro. Myös jatkossa tiedän että pikku herkuttelu ja urheilu antavat paremmat kiksit kuin juominen, siitä kun en enää saa oikein mitään irti.

Tällaisilla tunnelmilla alkaa päivä numero 3.

Tämähän lähti kuin omasta näppäimistöstäni, vaikka itselläni on vasta päivä numero 2. Pitäisi vaan yrittää muistaa tämä myös päivinä 20 ja 200.

Huomenta.

Tänään on psykiatrille aika. Siellä keskustellaan muunmuassa siitä, että jatkuuko sairaslomani kuinka pitkään. Periaatteessa pääsisin jatkamaan vanhaan työpaikkaani, mutta aion nyt ihan rennosti ottaa tämän sairasloman ensin. Kurkku on ollut vähän kipeänä tänään siitä lähtien kun heräsin.

Päivitän myöhemmin lisää, kun on jotain kerrottavaa. :unamused:

Tee niin kuin oikeasti parhaaksi näet.

No niin. Tämä on ollutkin oikein ilon ja onnen päivä!

Kävin siellä psykiatrilla aamusta ja hetken keskusteltuamme hoidon jatkosta, hän ehdottikin yllättäen psykoterapiaa jatkohoidoksi! Tätä siis olen odottanut vuosikausia! Hän teki lausunnon Kelalle ja sanoi että käsittelyajat on jotain 4 viikon luokkaa, tosin joulun pyhät nyt sekoittavat.
No, eipä siinä mitään. Soitin sitten tälle haluamalleni terapeutille, jonka luona olin aikaisemmin käynyt jo tutustumiskäynnillä ja joka kyllä hommansa osaa ihan varmasti, niin hän kertoi että ei meidän tarvitse sitä päätöstä jäädä odottelemaan, aloitetaan vaan heti hoito ja hän hakee korvaukset sitten takautuvasti Kelalta, kunhan päätös tulee. Siis aivan mahtavaa! Huomenna alkaa siis minun taival kohti valoisampaa tulevaisuutta!

Tähän liittyen, olenkin koko ikäni kärsinyt jonkinlaisista mielenterveyden ja itsetunnon ongelmista, joita nyt vihdoin pääsen purkamaan oikean ihmisen kanssa. Ehkä saan nämä solmut päästäni auki. Siis varsinkin tuo itsetunto asia olisi niin hieno saada korjattua, kun itseltä ei siihen omia keinoja löydy. Terapeutti varmaan osaa ohjata oikeaan suuntaan.

Normaalisti näitä iloisia tapahtumia alkaa sattua vasta muutaman viikon juomattomuuden jälkeen, mutta nythän tämä alkoi ajoissa. Olen kyllä onnellinen tästä neljännestä raittiista päivästä! :mrgreen:

Kiva kuulla, että edistystä tapahtuu tuolla(kin) rintamalla. Tykkään :slight_smile:

Tänään oli ensimmäinen käynti terapiassa. Alkuunhan se tottakai on sellaista tunnustelua ja tutkimista, mutta sitten mennäänkin syvemmälle. Tänään oli sellainen tunnustelukäynti, mutta sekin avasi silmiä tosi paljon sille, mitä minun mielessäni todellisuudessa pyörii. Puhuimme itsetunto-ongelmistani ja siinä yhteydessä tuli puheeksi, että kuinka paljon pettymykset ja vastoinkäymiset elämässäni ovatkin vaikuttaneet mieleeni. Siis olen tosiaan alkoholistiperheen nuorimmainen ja joutunut todistamaan äitini pahoinpitelyä joka yö koko lapsuusaikani. Itsekin sain siinä osani. Olen myös joutunut kokemaan useita erilaisia pettymyksiä, sillä lapsena äitini tai isäni eivät todellakaan olleet mukana tukemassa kasvuani ja kehitystäni, ei käyty koskaan luistelemassa vaikka toivoin, en saanut kunnon vaatteita vaan kaikki ostettiin rähjäisinä ja valmiiksi rikkinäisinä kirpputorilta jne jne… Mitä kaikkea nyt kuvitella saattaa, kun vanhempina ovat kaksi rapajuoppoa, jotka laittavat ennemmin kaikki vähäiset rahat viinaan, kuin ostavat lapsilleen yhtään mitään.

No tätä en ole koskaan tietoisesti tullut ajatelluksi, sillä olenhan pitänyt tätä normaalitilana. Olen lapsesta asti tottunut siihen että suru ja paha olo on normaalitila ja mitään muuta ei olekaan. Ehkä jonkinlaista pinnallista onnellisuutta, mutta koskaan en ole ollut syvästi tyytyväinen elämääni, aina on ollut tämä lapsuudesta päälle jäänyt hylkäämisen, surun ja lohduttomuuden tunne. Kai tätä sanotaan jossakin perusnegatiivisuudeksi.

No nämä pettymykset lapsuudesta asti laukaisevat minussa vastoinkäymisten myötä aina saman reaktion. Kun on mennyt vähän aikaa hyvin, niin sitä vaan odottaa sitä päivää milloin kaikki menee perseelleen ja synkkä aika alkaa. Tämä on minulla johtanut usean parisuhteen päättymiseen, työ- ja opiskelupaikkojen menetykseen ja hillitsemättömään päihteidenkäyttöön. Eli siis jos olen päässyt sellaiseen tilanteeseen että saan ihanimman tyttöystävän ikinä ja olemme tosi rakastuneita ja onnellisia, tiedän jo etukäteen odottaa jotain pahaa sattuvaksi, pelkään että hän pettää minua tai jättää tai mitä vaan. Sitten kun tulee ensimmäinen pieni särö tai ryppy rakkauteen, mieleni romahtaa täysin ja annan periksi. Parisuhde päättyy ja olen masentunut ja surullinen taas pitkän aikaa ennenkuin pääsen jollainlailla jaloilleni, jälleen yhden pettymyksen painoa harteillani kantaen. Tätä toistuu loputtomiin.

No tänään tämä kaikki pysähtyi. Terapeuttini kuunteli ja tunnisti ongelmani heti. Hän tiesi sanoa että kaikki johtuu sieltä lapsuudenajan kokemuksista ja sitä kautta rakentumatta jääneestä itsetunnosta. Elän pelon ja morkkiksen maassa, vaikka minulla ei olisi mitään syytä pelätä enää tai tuntea syyllisyyttä.
Hän neuvoi, että seuraavan kerran kun tulee tilanne jossa tunnen tällaista vastoinkäymisen tunnetta, niin pysähtyisin hetkeksi sen tunteen kanssa. Koittaisin olla reagoimatta siihen niin voimakkaasti heti ja päästämättä sitä valloilleen. Jonkin ajan kuluttua tästä tunne helpottuisi tai ainakin kutistuisi, jonka lisäksi voisin järkeillä asian niin, ettei minun tarvitsekaan romahtaa siitä ja sitäkautta ruokkia tätä epäonnistumisen tunnetta. Jatkaisin vaan tämän pienen notkahduksen jälkeen siitä mihin jäin, ajatellen että tämä on vain yksi vastoinkäyminen monien joukossa ja olen varmasti kokenut pahempaakin elämässäni. So what vaikka näitä tulee, elämä ei siitä rikki mene. No näinhän se järjellä ajatellen kyllä on. :laughing:

Kuitenkin kun koko elämänsä on elänyt tässä pimeyden maassa ja on muutenkin tunneherkkä ihminen, niin saan varmasti vuosia taistella, että opin tuota taitoa käyttämään luontevasti ja pysyn vahvoilla vaikka mikä tulisi. Tänään nimittäin kävi niin, että heräsin kipeänä ja se on päivän mittaan vain pahentunut. Ei se mitään, kyllä minä sen kestän, mutta tänään olisi ollut tyttären Joulujuhla koulussa ja minä olin niin huonovointinen että en päässyt lähtemään. Tässä tuli ensimmäistä kertaa vastaan se tunne, että olen epäonnistunut taas. Tällä kertaa koitin terapeutin neuvoja käytännössä ja vaikka alkuun tunsin itseni tosi paskaksi ihmiseksi, niin tyttären sanat “ei se mitään, jää vain kotiin lepäämään, ei siellä varmaan mitään nähtävää muutenkaan ole”, jäivät päähäni kaikumaan siihen malliin että se toi jonkinlaista lohtua. Taistelen edelleenkin tämän asian kanssa, mutta kesken tämän taistelun huomasinkin että kun hetkeksi pääsen tästä ongelmasta yli, tulee heti tilalle toinen ja sitten toinen ja toinen ja loputtomasti pahaa oloa. Nyt vasta kolmekymppisenä tajuan, että minähän olen koko elämäni käynyt tätä samaa pahanolontunnetta läpi huomaamattani. Ajatukset pyörivät tätä rataa jo lapsena kaikkien pettymysten ja kiusatuksi tulemisen jälkeen. Nyt minä huomaan minkälaisessa harhassa olen elänyt ja mitä todella olen sisältä. Synkkää täynnä.

Tämä tunne siitä, että iso järkäle sisälläni on liikahtanut, lohduttaa minua syvästi. Nyt minä tajuan että mistä kaikki tämä itsetuhoisuus viinan kanssa läträämisen ja muiden päihteiden kanssa leikkimisen muodossa johtuu. Koitan paeta pahaa oloani aina kuitenkin painamalla sitä syvemmälle ja syvemmälle itseeni. Nyt kuitenkin tiedän, että tämä taistelu on ammatti-ihmisen, terapeuttini kanssa mahdollista voittaa ja että minusta voi tulla ihan oikeasti, syvällisesti onnellinen.

Torstaina tämä taival jatkuu. Siihen asti taistelen mörköjeni kanssa, vaikka sitten kuumassa suihkussa.

.

Kiitos jax. Jax ja Max. :smiley:

Kyllä tosiaankin alkoi raksuttaa taas ihan eri tavalla. Nyt kun vielä selätän tämän flunssan mikä tänään iski niin asiat alkavat selkiytyä hieman vähemmällä energiankulutuksella.

Päivä numero 6 on aluillaan. Kipeänä olo jatkuu, nenä tukossa ja ääni painoksissa. Kovin on kurja olo.

Oikestaan tällä hetkellä ei voi minkäänlaista ajatustyötä tehdä kun on vaan niin tukossa ja kurjana. Toisaalta olen ottanut tämän sellaisena rentoutumisaikana, että saan oikein luvan kanssa pötkötellä sängyssä ja juoda kuumaa teetä. Tosin on pakko hoitaa noita isällisiä velvollisuuksiakin vielä tänä päivänä. Toivon vaan ettei tyttö sairastu juuri nyt ennen joulua myöskin. Sekös vasta olisikin kurjaa jos tyttö nuhassa joutuisi paketteja aukomaan. :confused:

Perjantaina lähden kinkkuostoksille. Ei kyllä yhtään vielä ainakaan tee mieli koko kinkkua, mutta eiköhän se jouluun mennessä maistu. Toivottavasti vaan ei ole enää viikonloppuna tällainen olo, että jaksaa paistaakkin sen kinkun. Isältä ja hänen emännältään saan sitten muut jouluruoat. Tekevät ihan omin kätösin laatikot ja muut. On miljoona kertaa parempaa kuin kaupan laatikot, vaikka ei nekään huonoja ole. Karjalanpaisti pitää myös tehdä, se on suurta herkkuani.

Joka tapauksessa aion huomenna mennä sinne terapiaan. Vaikka sitten särkylääkkeen voimin. Koen sen niin tärkeänä tulevaisuuttani ajatellen että en aio jättää ainuttakaan tapaamista väliin. Eilinen jo herätti niin paljon ajatuksia minun sielunmaisemastani, että olen vähän vieläkin päästäni pyörällä, että näinkö sitä vaan miehestä saadaan vielä soiva peli.

Edunvalvojani laittoi minulle bussikortin lataamista varten rahaa täksi päiväksi ja vähän joulurahaa samalla. Näin ei tarvitse miettiä ja stressata näistä tulevista pyhistä, tai siitä miten pääsen kulkemaan terapiassa. Tästä on kuitenkin matkaa keskustaan vajaa kymmenen kilometriä ja omaa autoa, saati sitten korttia ei ole juoppo tarvinnut koskaan.

Nyt alan juomaan teetä, josko tästä alkais pikkuhiljaa toipumaan… :unamused: