Uuden ongelmaisen tarina...

Heippa kaikille,

sadat kerrat olen täällä käynyt muiden viestejä lukemassa ja nyt vihdoin on aika kirjoittaa itse. Sitä en pysty sanomaan pelaanko tänään tai huomenna mutta kai se on askel tämäkin.
Olen kolmekymppinen pienen laspen äiti.
Kaverini opasti minut slottien ihmeelliseen maailmaan n. 3 vuotta sitten ja n. puoli vuotta sen jälkeen pelaamisesta alkoi tulla ongelma joka on jatkunut tähän päivään. Ongelman olen tiedostanut jo aikoja sitten, on käyty peliklinikalla ja läheisimmät ystävät tästä tietää. Tosin, vähättelen heille pelaamistani hyvinkin usein.
Mutta en vaan pysty lopettamaan, olen jopa harkinnut laitoshoita koska tämä on niin vaikeaa.
Joka kerta kun tiedän että rahaa on tulossa, sanon itselleni en pelaa ja ostan itselleni ja lapselle jotain kivaa.
Mutta jo päivä ennen kuin rahaa tulee olen melko levoton, usein en saa illalla unta ja valvon aamuyön tunneille odottaen koska rahat on tilillä että pääsisin pelaamaan. Voittanut en ole pitkään aikaan, mutta silti tämä pelaaminen vaan jatkuu, käsittämätöntä. Joskus olen voittanut paljonkin, mutta voitot on mennyt usein pelaamiseen ja rästi laskujen makseluun.
Huomenna olisi taas rahapäivä ja mietin mitä kaikkea hankin jos voitan. Tämän viikon olen pelannut ainoastaan ilmaispelejä, sillä rahaa ei tietenkään ole ollut.

Olen käynyt todella pohjalla tämän ongelman kanssa ja jos jatkan tätä vielä niin tiedän että menetän lapseni, joka on maailman tärkein asia minulle. Miten ongelma voi mennä asian yli jota rakastaa tässä maailmassa kaikista eniten. Pidän itseäni äärimmäisen heikkona. Kaikki rahat menee pelaamiseen ja säästään juuri sen verran että tiedän että saadaan ruokaa lapsen kanssa. Koskaan ei ole varaa ostaa mitään muuta.
Elämä on ollut pelkkää sumua viimeiset pari vuotta ja kaikki on pyörinyt vain pelien ympärillä. Olen menettänyt sosiaalisen elämäni lähes kokonaan ja tietty rahaa ei ole ikinä tehdä mitään.
Kaikki oli niin hyvin vielä 3 vuotta sitten. Mun suurin pelko on että mä en parannu tästä ikinä. Halu on kova, mutta kiusaus vielä suurempi.
Nyt olen saanut todella hyväpalkkaisen työpaikan, mistä jäisi vielä ulosotonkin jälkeen mukavasti rahaa. Mutta kuten arvata saattaa pelkään että peleihinhän nekin menee :frowning:
Miten mä selviän tästä? Mä en voi menettää lastani…

Mitä tarkoitat sillä että menettäisit lapsesi jos pelaaminen jatkuu? Tarkoitatko että hän muuttaa silloin isälleen vai että hänet huostaanotetaan? Ei lasta huostaanoteta peliongelman vuoksi.

En ole perehtynyt pahemmin mitkä ovat kriteerit lapsen huostaanottoon, ilmaisen vain oman maallikko näkemykseni. Huoltajalla on kuitenkin VELVOLLISUUS elättää lapsensa täysi-ikäisyyteen asti. Suoranaisesti ei varmaan peliongelma ole syy lapsen huostaanottoon jos velvollisuutesi hoidat vanhempana mallikelpoisesti, mutta sen(peliongelma) seuraukset saattaa johtaa huostaanottoon. Hyvä kun pahasti peliongelmaiset pystyy edes itselleen ostamaan esim. ruokaa ja vaatteita, saatika että olisi useampi suu ruokittavana. Lisäksi vanhemman peliongelmasta saattaa aiheutua lapselle myös henkistä pahoinvointia. Tältä kantilta katsoen ymmärrän aloittajan huolen huostaanoton pelosta (jos siitä oli kyse), jos hän ajattelee että ehkei kykenekään olemaan hyvä vanhempi ja elättämään lastaan.

Tsemppiä aloittajalle kamppailuun pelejä vastaan :exclamation: Ja sinulle myös uusi päivä :exclamation: