Uuden äärellä

.

No heip!

Tervetuloa tänne! Hyvä kun tulit. Tuosta sun tekstistä osuu silmiini muutamia juttuja. Paetakseen ahdistusta juot. Ei se tuo, kun tuon hetkellisen “unohduksen”. Sitten mikä ikinä ahdistaakin tulee entistä kovempana takaisin. Kuulostaa tutulta. Minut alkoholi on ehtinyt jollain tapaa pilata. Monia asioita hävinyt elämästä. Eikä niitä oikein takaisin saa. :confused:

Raittius voi olla hyvä ratkaisu moneen ongelmaan. Silloin ei tule mitään tahtomattaan pilattua. Tosiaan jos tulee, niin omana itsenään sitten. Kyllä se raittius silleen laittaa asioita käsittelemään. Tulee kohdattuakin se ahdistus. Se ahdistus, kun kertoo aika usein jostakin. Kun sen kohtaa niin se voi tuntua pahemmalta, mutta ajan kanssa helpottaa. Esimerkiksi mulla on ollut aika vaikeaa yhden jutun kanssa, niin kun on siinä ahdistuksessa, eikä pakene sitä - se purkautuu hiljalleen. Sitä ahdistusta voi tännekin purkaa. Kirjoittamalla. Se helpottaa.

Musta kannattaa yrittää olla raitis. Kohtuukäyttöön on vaikeampi opetella jos on syvällä suossa. Minulla se ei ole onnistunut. Aika monella ei myöskään täällä ole tuo kohtuu käyttö onnistunut. Oman kokemuksen kautta en kyllä voisi kohtuu käyttöä suositella. En tiedä miten siihen pystyisin. Palaisinko samaan takaisin? Yleensä olen palanut. Enkä silleen uskalla ottaa sitä riskiä enää uudestaan. Näin raittiina elämä tuntuu paremmalta. Vapaammalta. Tosin elämässä tulee kaikenlaista ja ihmisellä on tunteita… Ne pystyy selvinpäin kohtaamaan pakenematta. Voi itkeä, surra eikä paeta. Se on vapauttavaa. Ehkä pelottavaakin… mutta tuskaa pystyy käsittelemään. Se tuska voi väistyä kun sen uskaltaa kohdata.

Lämpimästi tervetuloa tänne! Kannattaa jatkaa kirjoittelua, niin se helpottaa… :wink:

t. kohta pari vuotta juomatta…

.

Kyllä on minullekin niin tuttuja juttuja. Nää paisuttelut kännipäissään on hulppeita olleet.

.

.

Enimmäkseen harmiton kirjoitti

Kokemuksesta voin kertoa, että itselleni olen löytänyt vertaistuen merkeissä raittiita ihmisiä, jotka ovat jaksaneet kuunnella minua kärsivällisesti ja ymmärtäen. Ymmärtämisen kyky on syntynyt sitä kautta, että heillä on ollut edelläkulkijoina raitistuneita alkoholisteja. Vähitellen raittiita päiviä kertyi lisää ja huomasin jonain päivänä, että joku halusi avautua minullekin.
Vertaistuki, jota AA-ryhmät tarjoavat, tähtää raitistumiseen ja pysyvään raittiuteen sekä antaa uudelle tulokkaalle mahdollisuuden samaan. Mukaan pääsee, jos on halu lopettaa juominen.

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme

.

.

^Täytynee jotain sanoa. Hyvin koskettava tarina. Liippaa omaakin tämänhetkistä tilaa myös. Tuota terapian tarvetta itsellä olisi myös. Noihan se on kuten kuvailit, että tulee himmailtua tuon terapian ja hammaslääkärin kanssa samalla tavalla. Itseasiassa jonkinlainen kynnys oli mulla tänne astua kerran. Halusin päästä eroon alkoholista, mutta en tiennyt miten. Kaikkiin muihin hoitopaikkoihin oli tosi iso kynnys mennä, mutta tänne oli pienempi. Tosin kyllä rekkaamista tänne tuli pähkäiltyä myös. Hyvä keino itsellä on ollut tällanen päiväkirjan tapanen kirjoittelu päästä eroon alkoholista.

Voimia!

.

Enimmäkseen harmiton

Muutaman raittiin vuoden päästä voit lähettää kiitokset ystävällesi hänen antamastaan vinkistä.
" Hyvitimme henkilökohtaisesti näile ihmisille…"

.

Onnittelut, hienosti tehty!

.

.

.

.

.

Itsekeskeisyys ja itsekkyys ovat vaikeuksiemme alkujuuri. Niitten karsimiseksi on toimittava, ja mieluiten johdonmukaisesti asettamalla omat vaatimukset oikeuden ja kohtuuden rajoihin. Samoin kuin alkoholisti on alkoholiin nähden voimaton, on ihmissuhteissakin voimattomuuden paikkoja.