Tein sen taas pelasin. Mä pystyn olee viikon, kaks pelamatta ja sitten aina sorrun. No, ei mennyt kaikkia rahoja, mutta oon tosi pettynyt itseeni. GA-ryhmään haluisin mennä. Mutta pelottaa. Häpeän niin paljon tätä riippuvuutta. No, uusi alku. Tiedän, että viikko on helppo olla pelaamatta, ensi viikonloppu ahdistaa jo nyt. Täytyy tosiaan keksiä muuta tekemistä tilalle.
Onko sulla pelin estot päällä? Jos itse ymmärrät, että pelaamattomuus päättyy tietyn kaavan mukaan niin hanki ne peliestot.
Sillä tavoin saat niin paljon enemmän tukea pysymään erossa peleistä. Myös itsensä aktiivisena pitäminen auttaa, kuten varmaan tiedätkin.
Nettipelaaminen on estetty. Veikkaukselle on estot, kortillakaan ei voi maksaa. Mutta minä reippaana tyttönä juoksin Pelaamon ja otto-automaatin väliä ja pelasin maanisesti. Vieläkin ahdistaa. Tosiaan viikko, kaksi menee pelaamatta, sitten aina sorrun. En vaan käsitä itseäni. Miten se on niin vaikeaa olla pelaamatta.
Onneksi sulla on muut väylät jo suljettu, niihin menee helposti kaikki ja enemmänkin. Nuo Pelaamot on kyllä pahoja, sinnekin täytyisi saada porttikieltolista! Toivottavasti saat pelit taas poikki etkä enää sorru Pelaamoon. Tsemppiä kovasti! Tiedän todella mitä käyt läpi.
Jep. Tuttu kuvio. Aikoinaan itsekin juoksin monta tuntia parhaimmillaan pelaamon ja automaatin välillä. Täysin maanista toimintaa, keho vaan liikkuu ja tekee ja aivot on pois päältä. Mutta kyllähän noihin pelaamoihin saa itselleen porttikiellon kun käy vain tiskiltä pyytämässä. Ehkä myös nostoraja kortille olisi nyt hetkeksi hyvä turva?
Vielä kun sen porttikiellon saisi jokaikiselle peliautomaatille. 50 metrin sisällä talosta ainakin kolme pelipaikkaa ja niissä ainakin 7 pelikonetta. Ei tarvitse juosta edes raha-automaatille vaan rahaa saa askeleen tai muutaman askeleen päässä kassalta. Ei auta nostorajoitukset, kun ne eivät kassanostoihin vaikuta. Nostoraja voi olla vaikka 50 euroa päivässä, mutta kassoilta voit nostaa lisäksi vaikka 500 euroa päivän aikana. Peliautomaatit ovat tehokkaita rahan kerääjiä, rahanostoja pahimmillaan viiden minuutein välein, useita tunnissa. Eikä tarvitse edes pelata isolla panoksella hävitäkseen nopeasti.
Niin… enpä ollut tullut näitä vaihtoehtoja (onneksi) ajatelleeksi pahimpana kautena. Enkä tiedä kuinka hyvä idea tällä saitilla niitä kaikkia on myöskää jakaa…
Eipä viisasta ehkä jakaa, mutta aika monet tuntuvat tämän tietävänkin. Korostan vaan, että aika mahdotonta käteispelaamiselle asettaa itse rajoja nykyisessä tilanteessa ja myös sitä ettei Pelaamojen ulkopuolisissa pelipaikoissa kukaan puutu ongelmapelaamiseen, jos pelaaja ei ole alaikäinen. Aina ei kovin nopeasti reagoida alaikäisten pelaamiseenkaan eikä siihen, että vanhemmat pelaavat alaikäisten lastensa seurassa. Varsin yleistä on myös se, että ensin pelataan se kortille asetettu peliraja täyteen ja sitten jatketaan huomattavasti suuremmalla summalla käteisellä. Muiden peliongelmaisten seurassa kun pelataan, niin uskalletaan tämä myöntääkin, että piti pelata vaan kortilla, mutta jos vähän kokeilisi käteisellä. Kokeillessa voi mennä sitten isompikin nippu seteleitä. Harvemmin siellä pelikoneilla iloisia ihmisiä tapaa.
voisitko avata esim. uuden tilin johon ei ole nosto-oikeutta.Itsellä toimi siten että siirsin toiselle tilille rahat ja jätin ainoastaan ruokarahat toiselle tilille.netissä sai siirrettyä toiselta tililtä toiselle mutta ei voinut nostaa käteistä. vielä jos ovat eri pankissa niin rahansiirtoon menee ainakin päivä.
Tuo kaksi tiliä on hyvä ajatus, kun löytäisi sellaiset, joissa ei ole kuukausimaksuja tai mahdollisimman pienet. Nykyisessä kun on 7 euroa. Tosin halvemmaksi ne kuukausimaksutkin tulevat kuin pelaaminen. Voiko siitä, johon ei ole nosto-oikeutta, maksaa laskut ja tehdä nettiostoksia kuten bussilippuja? Tai siis ilmeisesti saakin, kun kerroit, että voi siirtää tililtä toiselle. Voiko siltä tililtä maksaa kaupassa ruokaostoksia?
Hyvä olisi saada joku tällainen kävelykeppi, jotta pääsisi kriittisen alkuajan yli ja saisi enemmän kuin muutamia viikkoja pelaamatonta aikaa, jotta tuo sekoittunut aivokemia palaisi ennalleen (siis kauas, kauas menneisyyteen vuosien taakse).
Joo, oon huomannut, että kassalta saa nostettua rahaa. Eräs kohtalotoveri teki aika monta 40 euron nostoa samalla kun pelasin. Jostain syystä en halunnut itse nostaa kassalta. En halunnut kommunikoida, ehkä häpesin samalla… en tiedä, tuntui vain kiusalliselta ajatukselta.
Ja mnulla on sama ongelma, pelaamoon saisi porttikiellon, mutta lähellä on kaksi kauppaa ja kioskia ja vartin matkan päästä löytyy lisää. Mutta ehkä tuo esto olisi silti hyvä. Haluan aidosti lopettaa ja se voisi kuitenkin estää edes vähän.
Toinen varatili on myös hyvä ajatus. Minulla on tosiaan taipumus pelata kun kiusaus tulee vahvana. En ikinä suunnittele etukäteen, että huomenna minä pelaan. Tuo päivän viive rahojen saapuessa voisi estää jotain. Oma ehtoisen lainakiellon ajattelin myös ottaa, luottotietoni palautuvat pian. Olen kerran jo selvinnyt ulosotto helvetistä, enkä halua toistaa sitä.
Yksi keino on myös ostaa lahjakortteja itselleen, jos käyttää säännöllisesti esim. K- tai S-ryhmän ruokakauppoja. Olen joskus saanut lahjaksi S-lahjakortteja ja niihin on ollut ladattuna erilaisia summia, eikä kortteja ole pakko käyttää kerralla. En ole tullut vielä ostaneeksi itselle. Luottanut liikaa siihen, että raha säilyisi pelaamatta tilillä tai lompakossa.
Taas viikonloppu. Tällä hetkellä ei tee mieli pelata. Mutta nyt täytyy olla tarkkana. Lahjakortteja oon joskus ostanut ja pahimpaan hätään tilannut kalliisti puhelinlaskuun. Täytyykin käydä ostamassa. Hyvää pelitöntä viikonloppua kaikille.
No nyt tekee mieli pelata. Ajatus kiusaa, että ottaisin vaan kaksikymppiä ja juoksisin pelaamoon. Ihan vain kokeilla. Ei, ei ja ei. Nyt ei saa sortua.
Et todellakaan mene pelaamaan! Etsi vaikka Areenasta tai jostain joku sarja, jossa on monta osaa ja katso sitä niin pitkään ettei Pelaamoon ennätä tai kannata enää lähteä. Jos kuitenkin uskottelet itsellesi, että jostain syystä sinne Pelaamon suuntaan on jotain asiaa, varmista ettei sillä reissulla ole mitään rahannostomahdollisuuksia.
Tähän mennessä taistelu voitettu, en ole pelannut ja pahin pelihimo hiipunut. Mutta oli lähellä. Mietin vaan niitä voittoja, ne on iskostuneet verkkokalvolle, vaikka kuinka monta kymmentä (sataa) kertaa oon vaan hävinnyt rahani ei sitä mieti. Kaupassa ei onneksi tarvii käydä pariin päivään, joten mitään asiaa pelaamon lähelle ei pitäisi olla. Viikolla on tosiaan helpompi olla pelaamatta, viikonloppuisin oon usein sortunut.
Ois hyvä jos veikkaus saisi asennettua pelikoneisiin jonkun ohjelmoinnin että pelit lähtee käyntiin vain jos veikkauskortti on jossain lukijassa kiinni… Näin ollen kortille asetetut rajoitukset auttaisivat jokaisella pelikoneella ja kersat ei pääsis pelailemaan kun veikkauskortin saa vain täysi ikäinen. Itse en ole pelannut kaupoissa vaan juurikin netissä, mutta voin vaan kuvitella minkälaista tuskaa ne aiheuttaa jokaisella kauppareissulla jos on tottunut sinne laittamaan rahansa.
Ei taida enää olla kysymys siitä, että milloin Veikkaus saisi laitettua niin, että vain tunnistautunut pääsisi pelaamaan. Jo nyt on jo kolmenlaiset mahdollisuudet tunnistautua, mutta Veikkaus ei halua laittaa pakollista tunnistautumista, koska se laskisi tuottoja huomattavasti. Ja nimenomaan siksi, että peliongelmaiset voisivat rajoittaa pelaamistaan tai sulkea pelit itseltään kokonaan. Pakollinen tunnistautuminen olisi toteutettavissa välittömästi lähes kaikkiin koneisiin, mutta raha ratkaisee. Viimeaikaisissa keskusteluissa on ollut suuri huoli, kuka sitten rahoittaa kyläkaupat, huoltoasemat, poliittiset järjestöt, hyväntekeväisyyden ym. Jouduttaisiin ehkä ihan verovaroista ottamaan. Peliongelmaisten vastuulle on lastattu aika monen tahon rahoittaminen. Itse pelaaja sinnittelee nälissään ja monelle käteen jää vain ne 5- ja 10-senttiset, jotka eivät koneeseen kelpaa.
“Rahapelaaminen keskittyy harvoille pelaajille. Puolet koko rahapelien tuotosta syntyy eniten pelaavien viidenprosentin joukosta. Rahapeliongelmista kärsivät pelaajat tuovat lähes 23 prosenttia rahapelien tuotosta.”
salkunrakentaja.fi/2018/09/ … s-ongelma/
Siis 5 % tuo puolet veikkauksen voitosta. Ilmankos Veikkaus viivyttelee pakollisen tunnistaumisen kanssa. Odotan sitä kuin kuuta nousevaa, tosin toivon, että ongelmani on nyt jo selätetty.
Ois hyvä jos veikkaus saisi asennettua pelikoneisiin jonkun ohjelmoinnin että pelit lähtee käyntiin vain jos veikkauskortti on jossain lukijassa kiinni… Näin ollen kortille asetetut rajoitukset auttaisivat jokaisella pelikoneella ja kersat ei pääsis pelailemaan kun veikkauskortin saa vain täysi ikäinen. Itse en ole pelannut kaupoissa vaan juurikin netissä, mutta voin vaan kuvitella minkälaista tuskaa ne aiheuttaa jokaisella kauppareissulla jos on tottunut sinne laittamaan rahansa.
voin kertoa näin automaattipelejä pelaavana että on tuskaa. Kun seisot kassalla niin se kone on yleensä sijoitettu niin että saat suoran näköyhteyden. Ja se ohikäveleminen…kun se seireenihuuto siitä koneesta poraa suoraan aivoihin. Joka kerran kun olen nyt päässyt ulos kaupasta pelaamatta voin todeta veikkauksen mainosta lainatakseni “lähdin kaupasta voittajana”…