Usko ja urheilu - Huume info

Tiesitkö, että heroiini mädännyttää ihmisen sisältäpäin, koska sitä jatketaan puhallushiekalla ja lääkeaineilla. Amfetamiini haurastuttaa luut, aiheuttaa väkivaltaista ja itsetuhoista käytöstä. Amfetamiinin johdannainen ekstaasi on eteenkin nuorten tyttöjen keskuudessa jonkinlainen muotihuume. Ekstaasin käyttäjän elimistö kuivuu, sydän käy ylikierroksilla ja sisuskalut saattavat kerta kaikkiaan pettää. Jos joku vielä nämä sivut luettuaan haluaa vapaaehtoisesti kokeilla huumeita, tietää mikä häntä odottaa. Tarkoituksena on kertoa totuus huumeista, jokainen kuitenkin itse päättää elämästään. Olen halunnut lopettaa huumesivut kuvaan ruumishuoneelta, jossa kahden nuoren elämä päättyi turhaan - huumeisiin ja kysymykseen: TÄTÄKÖ SINÄ HALUSIT ELÄMÄLTÄ?

Jos yksikin nuori jättää huumeet kokeilematta, on tapahtuma kannattanut järjestää.

Huumesivuista olen saanut erittäin hyvää palautetta, moni nuori sivut luettuaan on jättänyt huumeet kokeilematta. Ja tiedän monia, jotka ovat lopettaneet käytön kokonaan. Se on paras kiitos työstä, jota itsekin teen ilman palkkaa. Haluan olla esimerkkinä siitä, että voi tehdä mahdottomia, jos vain uskoo asiaansa.

Sivustolla kerrotaan mm. Kannabiksen ja alkoholin eroista, heroiinista, amfetamiinista ja extaasista ja huumaavista lääkeaineista

Olet sydämellisesti tervetullut Usko ja Urheilu -tapahtumaan.

Tarjoamme nuorille ikimuistoisen viikonlopun huippu-urheilijoiden, artistien ja breikkaajien parissa, sekä mahdollisuuden uuden elämän aloittamiselle.

Kaikkiin tilaisuuksiin on vapaa pääsy!

http://www.uskojaurheilu.fi/2009/huume/info.html

http://www.uskojaurheilu.fi/2009/yleista.php

Toivottavasti talismanin puberteetti ei myöhästy hassiksen lussuttamisen takia :frowning:
siunausta.

JLHGPFIOÅFDSFDSFDSFDSFDSFDS
theres no way to explain…

ei ihmisiä kannata pelotella tollasilla asioilla…
huumen käyttäjällä menee ensimmäisenä mielenterveys. ja kun sen on mennettänyt, niin ei sitten hirveenä kiinosta jos sielä seassa sattuu vähän puhallus hiekkaa olemaan… :unamused:

Eihän noilla tiedoilla paskaskaan, kun suurin osa ihmisistä kokee henkisen puolensa olevan sen kaltainen että aineita kokeillaan ja joskus käyttöä jatketaan… Täällä olevat tietävät kyllä riskit (tai ainakin n.98% porukasta IMHO)… Monelle aineet ovat alkujaan ratkaisu johonkin elämämtolanteeseen, jossa he kokevat elämänsä paremmaksi terveytensäkin uhalla; aineita käyttäessä… Lopettaminen on eri asia. Et tiedä varmaan päihdesairaudesta kuin fyysisestä näkökulmasta, on sosiaalinen ja henkinen riippuvuus F19-alkuisissa sairauksissa yhtä tärkeitä…

Ehkä sitä jossain vaiheessa käyttöä, huomatessaan että aineista ei pääsekään irti; tahtoo vetää överit tms. Usea siitä ainakin puhui, kun itse vielä hengasin porukoissa… :neutral_face:

Sama kun menisit anoreksia-palstalle kertomaan lihoitusvinkkejä… :unamused:

Entiedä pitäisikö itkeä vaiko nauraa tälle topicin kirjoittajalla ja heidän yritykselleen. Menin kertakaikkiaan sanattomaksi :laughing: Ehkä en sittenkään, kannabistahan käytti runsaasti esim tämä heppu nimeltä jeesus joka paransi sairaita kannabisöljyllään sivellen. Jos nyt USKOO tutkimuksiin yms tieteellisiin faktoihin ja vaikka ihan kuuntelemalla tuttuja ja katsomalla vaikka tv:tä missä haastatellaan narkkareita tai entisiä sellasia (miten sekin sitten luetellaan, joillakin pysyy lapasessa hommat joillakin ei, joillakin pysyy elimistö helvetisti paremmassa kunnossa käyttäessä huumeita / huumausaineksi laskettavia lääkkeitä kuin terveellisesti elävillä, kuitenkin harvinaista), Ennempää tuo pää alkaa hajoamaan, ja jotkut nistit ihan oikeasti käyttää puhtaita neuloja, klikkikuppeja, fimoja ja apteekista saatuja lääkkeitä. Ei myöskään kaikki aineet ole jatkeltu esim puhallushiekalla, ei edes se heroiini (kertoisitko myös millä puhallushiekalla, tavallisella ja minkä kokoisella rakeella, vai onko käytetty jatkamiseen esim kvartsihiekkaa mikä tekee ns likaa hylkivän pinnan puhalluksen jälkeen mitä käytetään esim vedenpuhdistamoissa näin entisen työni puolesta tuota hiekkapuhallusta on tullut tehtyä enemmän kuin paljon, myöskin millä lääkeaineilla sitä on jatkettu, voihan sitä jatkaa kamelinpaskasta lyijyyn). No mutta, jokainenhan sen päätöksensä tekee vaikka olisi sanottu, että vedä kerran lsd:tä niin kuolet varmasti, moni vetää sitä monta vuotta, käy katkolla ja jatkaa normaalia elämää, saattaa toipuakin ihan täysin yhteiskuntakelpoiseksi. Sanotaan näin, että jokainen savuke/alkoholi(kemiallinen liuotin)/päihteet, huumeet, lääkkeet yms on aina liikaa joillakin ainakin, joidenkin henkiä se saattaa jopa säästää että käyttää näitä huumausaineiksi luokiteltuja aineita, esim omani.
Idea kuitenkin hieno saada nuoret ymmärtämään riskit ennenkuin menee koittamaan, parhaassa tilanteessa jopa jättämään koittamatta. itselleni ei ole toitotettu huumeista eikä alkoholista kotona, eikä muuallakaan, alkoholistiksiksi en ole ryhtynyt ja huumeita en ole käyttänyt (kannabista en laske) paitsi mitä reseptillä minulle on kirjoitettu, Tarjottu on vaikka mitä aineita, jopa ilmaiseksi ja useasti, kuitenkaan en ole niihin houkutuksiin tarttunut vaikka ei ole valistettu vaaroista tai muustakaan.
Pointtina nyt taitaa minulla olla vain se, että on helvetin tylsää ja kirjoittelen vain tylsyyttäni ja ironisuuttani. hyväähän te tietty tarkoitatte ja ohan se ihan jees varmaan käydä kuuntelemassa teidän tarinoita mitä huumeet tekee, itse olen sen nähnyt omin silmin pitkän ajan ja googletan mieluummin aineiden vaarat ja kyselen vaikka täällä plinkissä jos nuppini sekoaa ja päätänkin vetäistä pääni sekaisin vaikka nyt sitten heroiinilla, että mihin kannattaa varautua.
Taidan jättää itsekin väliin kun ei tuo urheilu sinänsä kiinnosta muutakuin puntilla käynti kun terveys sen sallii, breikkaamista en haluaisi edes katsoa ja ei edes loppujenlopuksi kiinnostaisi tulla sinne väentungokseen, ellen sitten pääse sinne varoittavaksi esimerkiksi polttamaan pilveä. Artistitkin mieluummin käyn katsomassa pubeissa tai festareilla.

EDIT: nyt kun luin nuo linkit niin tuohan on aivan täyttä paskaa 98%:sti, ei helvetti mitä yleistämistä. nyt en edes jaksa kopioida pätkiä ja kommentoida niihin, mutta huhhuh, tässä hyvä esimerkki kannabiksen kohdalta luettuna:
"OLLAAN JO ASKELEEN PÄÄSSÄ OPIAATEISTA!!!

Ihmettelen nykyvanhempien sinisilmäisyyttä ja välinptämättömyyttä lasten ja nuorten tekemisistä. Lapsen annetaan 12 vuotiaasta lähtien polttaa tupakkaa mutta hänen jäätyään kiinni kannabiksesta, ollaan suut auki, että ei olisi uskonut meidän Annasta! Kuitenkin, jos vanhemmat olisivat karsineet nuorelta tupakan polton silloin, kun se vielä olisi ollut mahdollista. Tarpeen vaatiessa vaikka kovin ottein, hän tuskin olisi koskaan alkanut käyttää kannabista. "

Mitä tässä sanomaan muutakuin, että niimpä niin… Jokaisesta ketä kotiin tulee kännissä ja häntä kovin ottein oltaisiin käsitelty ei varmaankaan koskaan myöhemminkään olisi käyttänyt alkoholia? mutta tostahan on pakko kyllä mennä jo eteenpäin, alkoholinkäytöstä → täysrikolliseksi joka eri alalla ja vielä heroiinin käyttäjäksikin varmaan rupeaa todennäköisesti kun nuorena ei kielletty… IMO kun omat lapseni joskus haluat maistaa alkoholia he tekevät sen tasantarkkaan minun luvallani ja minä ostan ne alkoholit, saan samalla vahdittua, ettei tule tehtyä mitään tyhmää, tukehduttua oksennukseen, paleltunut kinokseen yms yms. Olen varmaan maailman huonoin vanhempi tästä eteenpäin kaikkien silmissä… Kyllä ainakin itse näin nuorena tein, että olin kaverin porukoilla ja omat vanhempani tiesivät, että otetaan siellä kaljaa, saunotaan ja biletetään, mutta aikuiset vahtimassa menoa… parempi se kuin jossain lastentarhojen pihoissa rikkoa pulloja ja laseja, paleltua siellä ja vielä hyvässä lykyssä tulla ison laskun kanssa kotiin poliisiauton kyydissä…

En muistanutkaan näitä U&U-sivustoja… Kävin tutustumassa uudemman kerran. Disinformaation määrä on kyllä huimaava, ehkä jopa ennätyksellinen pienen maamme mittakaavassa. Kiinnostavaa oli myös huomata lähes positiivinen suhtautuminen alkoholin käyttöön: “On ihmisiä, jotka juovat viinaa koko ikänsä tulematta alkoholisteiksi, eli he pystyvät lopettamaan koska tahansa.”“Suomessa on lukuisia suuryrityksiä, joita johtaa alkoholisti mutta ei ainuttakaan sellaista, jonka johtajana on kannabiksen vakiokäyttäjä!!!”. Ei kai sitä voi muuta kuin yrittää ottaa tämmöinen idiotismin kukkanen huumorilla, mutta kyllä sitä väkisinkin tulee vähän surulliseksi. Se on vänkää, miten sitä tavallaan tietää, että maailmassa on tyhmiä ihmisiä, mutta kuitenkaan ei ikään kuin tunnetasolla reagoi siihen. Niin sitä sitten järkyttyy, kun ihan peruskivan oloinen ihminen lähtee vähän avautumaan ja paljastuu se tietämättömyyden määrä ja kiihkon sumentama mieli. Niin me täällä elelemme omissa kuplissamme, emmekä muista, miten erilaisia ja miten typeriä ihmiset voivatkaan olla. Varo, naapurisi saattaa olla idiootti!