Uskaltaako ottaa ja...

…kuinka paljon:sain 5 Oxanestia (vai Oxynest?), ainakin ovat pieniä vaaleansinisiä/turkooseja lääkkeitä, joissa lukee OC? Vahvuus kuulemma 5 mg. Muu lääkitys diatsepam 40mg/d, ketipinor 100mg/d, sertralin 150mg/d, mirtazapiini 15mg/d. Ei ruumiillisia sairauksia, pikkuvaivoina vain matala verenpaine ja anemia. Koitin googlettaa, mut tolla nimellä löyty vain 10mg injektionesteestä tietoja (hmph!?). Kandeisko pitää taukoa noissa muissa lääkkeissä, ettei mitään vaaraa yhteisvaikutuksista? Voimistaa varmasti peruslääkitystä, sen verran selvis googletiedoilla, ja ketipinor jo laskee verenpainetta. (Ei ole trolli, en vain tiedä, kun opioideista/opiaateista vain kaksi kokemusta, ja siitä hengityslamasta varoteltu.) EN siirry bentsoista noihin, mut ku kerta sain, ei viittis poiskaan heittää… Pyydän, asiallisia vastauksia, jos on tietoa, taitoa ja/tai kokemusta. Ei jotenkin tunnu hyvältä idealta omalle lekurillekaan soittaa ja kysyä :wink: (Ja lekuritutut tuskin antais tietoja, jos pirauttaisin…sanoisivat vaan, ettet ota…)

Tere!

Oxanest on nestemäistä hihaan vedettävää litkua. Olet saanut Oxynormeja [Poistettu käytön suosittelua -Päihdelinkin toimitus]

VH

Kiitos vastauksesta! Hiukan kuitenkin ihmettelen, kun e i v ä t ole kapseleita, vaan turkooseja pieniä tabletteja ilman uurretta ja lukee se OC. Mulla siis nollatole opioideihin ja tosi alhanen verenpaine, etten kyllä ainakaan ketipinorin kans ota, kun senkään kans ei meinaa aina tolpillaan pysyä… Ei siis kipuun, haluis vaan silleen kivan olon, kun on tuota huolta ja murhetta kertynnä, voi voi :wink:

Pöllöpää: Ei se oo Oxynorm, vaan OxyCONTIN. Eli depottabletti. Pyöreä alle sentin halkaisija, toisella puolella lukee OC ja toisella vahvuus. oxynorm on kapseli ja siinä lukee onr toisessa päässä ja vahvuus toisessa.

Jos et oo opioideja ja etenkään oksikodonia käyttänyt paljon, niin ota yks 5mg ja pureskele/nenään/hihaan. [Poistettu haitallisen käyttötavan suosittelua -Päihdelinkin toimitus] Kokonaisena nieltynä menee hukkaan, tai vaikuttaa kyl pidempään, mutta ei tuu nousuja. Jos 5 ei riitä, niin ota vähän ajan päästä toinen. Varovaisuutta ton kanssa, ja mieluummin vajarit kuin överit!

^Sorry luin viestisi huonosti. Lääke ei ole Oxynorm vaan joku ihan muu troppi…

VH

Niin ja itse aikoinaan aloitin oxycontinit nokittamalla 5mg. Vaikutus kesti muutaman tunnin, ja oli just sopiva, vaikka oli muihin opioideihin paljonkin tolea. Monet neuvoo ottaa yli 20mg ekalla kerralla, mut mun mielestä on turha heti ottaa niin paljon, kun aina voi buustaa.

Oxanest on hihaan heitettävää morfiinilientä, jota ei tarjota muuta kuin sairaalassa kipuun. Mutta aivan upeaa vaikka lyhytkestoista.

Lisäyksenä vielä, että Oxycontin 5mg on nimenomaan vaaleansininen. Itse en oo vaan ikinä tota nähnyt, aina ollut mulla joko 10, 20 tai 40mg.

Ei, kyllä se ihan samaa oksikodonia on injektioliuoksena.

Kiitos kaikille vastanneille :slight_smile: . Olen varovainen kyllä, j o s ny sit jossain vaihees otan. Enkä missään nimessä ketipinorin kanssa (mun veren yläpaine ylimmillään sadan pintaan…), tällä helteellä ku meinaa pökertyä muutenki, huh! nasaalisti: Oxycontin se tosiaan on, sanoin turkoosiksi, kun vertasin diapamiin. :slight_smile:

^ Mainitsit että sinulla on nollatole jarruihin, joten siinä tapauksessa suosittelisin aloittamaan yhden pillerin nielaisemisella ilman pureskelua. Vaikka depoteista ei päätähuimaavia nousuja tulekaan, saat osviittaa oksikodonin vaikutuksista ja kroppasi sietokyvystä. Voi olla ettei se tunnu juuri missään, mutta voi myös olla että kolisee ihan mukavasti. Varovaisuus ekalla kerralla ei ole koskaan pahitteeksi. Lisäksi kannattaa muistaa, että Diapam (kuten muutkin bentsot) voimistaa oksikodonin vaikutusta.

Niinpä. Pistetään nyt kertauksen vuoksi tähän vielä että oksikodonia on saatavilla injektioliuoksena (Oxanest), nopeavaikutteisina kapseleina (Oxynorm) ja hidasvaikutteisina pillereinä (Oxycontin).

Mä ny sit lopulta päätin antaa kamulle, joka o i k e a s t i tarvii, mut thanks enivei :slight_smile:. Jos keksi-ikkää o selevinnynnä ilima opioideja, ja ku “riippuvuusrosenssini” (vanha vitsi) on korkija nii enköhä seleviä jatkossakkii ilima… :smiley:

Ihanaa PP oikeasti; mä oikeasti jo tääl taustal (mitä nyt kesäsin olen täällä, mut tätä seuran), pelkäsin et otat noita todella vahvoja oppareita ja sulla ku on tuota riippuvuustaustaa ni sulle kaikist vähiten tahtoisin et jäisit koukkuun oppareihin/ tykästyisit niihin ja jäisit koukkuun myöhemmin! :smiley:

Mul tulee susta mielee yks mun frendi joka on siinä neljissäkymmenissä ja hän on entinen alkohoholisti; nykyinen lääkkeiden käyttäjä; tosin harvemmin överiks menee… Mut joutuu tietty ostelee myös kaduilta ja pitää kotona siltä varalta jos tarvisi; hän sanoo aina itseään bentso-ihmiseks eikä muita lääkkeitä onneksi ota!

Pidä tuo linja päällä ja ota vain bentsoja, mielellään sen verran kun tarvii mut kunhan yrität kohtuudessa pysyä. Tsemppiä sulle ja onnea hyvän päätöksen johdosta :smiley: :smiley: !! :slight_smile:

Oikea päätös!! Mä en ainakaan pystyny enää elämään pelkällä temgesicillä,OC tuli itellä ainakin enemmän kuin tarpeeseen.Ei se 5mg nyt onneks kokonaisena syötynä heti ihmistä koukkuun saa,mut siitä se lähtee,jos isompi annos potkiski kovempaa :unamused: Mitä vähemmän väärinkäyttäjiä, sitä paremmat mahdollisuudet niillä jotka sitä oikeesti tarvii on saada sitä.Kun ajattelee itteäki,miten pienellä annoksella loppujen lopuks sinnittelin,kun heti nostettiin 120mg/vrk,pystyy tekee asioita josta ennen vaa haaveili.Elämänlaatu on noussu huomattavasti :smiley:

:slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: Kiitos, malibu ja gebacod. Tuli hyvä mieli! Hyvä, että pystyin mun kannalta järkipäätökseen. (Kuin myös aiemmin jo lopettamaan bentsos e k o i l u t, alkoholin, röökin. Hih! :slight_smile: )

Aika tekopyhää juttua heität!!! Jos oot itsekin päihteitä väärinkäyttänyt, niin turha nyt valittaa väärinkäyttäjistä.

^ Mä olen kyl monesti miettiny, et pitääks e.m. paikkans. Bentsojen/kipulääkkeiden kohdal. Mul ei kukaan lekuri ole kieltäytyny koskaan bentsoja kirjottamasta, sillonkaan kun olen ollu idiootti/rehellinen ja sanonu, et olen addikti… Miten mahtaa kipulääkkeiden kohdalla olla…? Saa nähdä kui käy teekoos, ku psykiatrinen hoito päättyy vuoden lopus. Saa myös nähdä, mikä m u n tilanne sillon on. Kun haluan hitaasti mutta epävarmasti eroon päivittäisestä käytöstä. On se mahollista! (Elä sie etelän mies huijo, ota Ohvia…eli off topikkia hintsusti, muttei paljo :smiley: )

Mitä teko pyhää tossa on??? Oon ennen käyttäny vaikka miten paljon väärin,mut kävin järvenpäässä hankkiutumassa eroon suurimmasta osasta rojuja,ja nykyään YRITÄN käyttää sen mikä lääkäri määrää.Olosuhteiden pakosta joudun vaan käyttää bentsoja(joissa olen edelleenkin nollalinjalla,että toimis lääkärin määräämä annos),ja opiaatteja/opioideja joudun käyttämään kipuun varmaan lopun ikääni.Mut esim.kun vielä temgesiccejä käytin ja lääkäri vaihtui,oli ensimmäiset sanat,buprenorfiiniahan mä en sulle kirjoita.Eli on mulla ainaki ollu työn ja tuskan takana saada lääkäri,joka edes kattoo mun kuvat,sit muuttuu heti ääni kellossa.ei tällaselle kolmekymppiselle tai nuoremmalle niitä määrätä nimenomaan väärinkäytön takia.Tääki lääkäri saarnas mulle miten bupre on Suomen suosituin suonensisäisten käyttäjien aine.Puhumattakaan kovemmista aineista.

dm: en mä ole sanonut, että sun kaikki viestit on vittuilua. Osa on ja juuri se osa on mun mielestä väärin.

Ja kyllä, itsekin lääkkeitä väärinkäytön, mut en silloin valita jonkun muun väärinkäytöstä. Mun mielestä se vain on tekopyhää, vaikka oliskin väärinkäytön lopettanut. Oon itsekin joutunut taistelemaan oikeasta lääkehoidosta ja oon myös itse sitä hommaa vaikeuttanut, kun oon väärinkäytön joskus tunnustanut. Mä ymmärrän sen, jos aina oikein lääkkeensä käyttänyt valittaa siitä, että on vaikea saada lääkkeitä väärinkäytön takia. Jos taas on itse väärinkäyttänyt ja siten tietenkin vaikeuttanut tilannetta osaltaan yleisesti, niin silloin mun mielestä niin makaa kuin petaa.

Itse oon oppinut hyväksymään sen, että oon mokaillut paljon ja se vaikuttaa mun loppuelämän lääkkeisiin, siksi en enää valita, jos lääkkeiden saannissa on vaikeuksia. Helpottaa ainakin mun elämää, kun opettelee päästämään irti. Ei helppoa ja työmaata vielä riittänee tän elämän ajaksi :laughing: mut tarpeellista oman mielenterveyden takia.

Ihan vain omalta kohdaltani voin sanoa, että en e n ä ä hae lääkkeitä huvikseni. Ihan aluks vuonna 0 otin kaks kertaa vuodes bensoputken paetakseni u n e e n pahaa maailmaa… Kun se oli ohi, jatkoin elämääni ilman mitään vierotusoireita. Psyykkisten häröilyjen takia myöhemmin tuli todella tarpeeseen… Ja jossain vaihees meni täysin kontrolli, mikä ei todellakaan ollut hyväksi mielel. Nyt tilanne vähintään kohtuullinen. Kun ei tämmösenä peruspessimistiperssuomalaisena osaa sanoa, että ihan hyvä on tilanne tänäpä. :wink: