Minäkin haluan uuden ketjun, uuden alun.
Lähes vuoden kirjoittelin tuota ketjua Askeleet, uupuneet.
Sitkee oon ollu.
Huomenna pp.50 eikä enää uupumista pelien takia, on aika jättää ne taakse ja tunnen olevani siihen valmiimpi kuin koskaan.
Tinja
Mä tykkään tästä suunnasta, mihin nää keskustelut on menossa. Sen sijaan, että rämmittäis epäonnistumisten suossa, mennäänkin korkeammalle tasolle. Kaivetaan tietä ylöspäin, etsitään oikeaa polkua. Usko omaankin onnistumiseen vahvistuu. Tässä kohtaa meinasin sanoa, että pidän hetken taukoa valtista. Sitä virhettä en enää tee, mä kirjoitan tänne vaikka 100 kertaa päivässä, kunhan en pelaa. Koittakaa kestää ystävät
-Make36, alias Suolakurkku-
Kuules tota mä oonkin monasti ajatellut, et kun Make pitää “taukoa kirjoittelussa” se tietää vaan sitä yhtä asiaa
Tervetuloa takaisin Suolakurkku.
Tinja
Onnellista eloa uudessa ketjussasi, Tinja ja kiitoksia kommentistasi Taistelun ketjussa. Vaihdoin nimimerkkiä hieman (kun en ole rekisteröitynyt kirjoittelija) toivottomasta toiveikkaaksi tapaukseksi, vaikka niitä oman sarjani ppp:tä on vasta 4. Jos retkahdan, niin sitten vaan kirjoittelen taas jonkin aikaa toivottomana tapauksena.
Juuri nyt on vähän muuta tekemistä, joten en enempää kirjoittele, mutta toisaalta on hyvä, että ei ole ollut tunteja joutilasta aikaa, niin on ollut helpompaa olla aloittamatta pelaamista, sillä eihän peluurille pari tuntia putkeen riittäisi vaan sitten huomaisi että jäi ne muut asiat tekemättä.
Onneksi olkoon, Tinja! 50 päivä on hieno alku. Monta monta viiskymppistä lisää!
Loistavaa Tinja! Toisten onnistumisista saa uskoa siihen, että pystyy itsekin olemaan pelaamatta, joten kiitos! Haluan taas tuntea sen elämänilon, minkä pelaamattomuus tuo mukanaan.
Kirjoitin pidemmän tekstin mutta poistin siitä yli puolet, koska tuntuu että menee nämä omat pohdinnat välillä liian syvällisiksi ja itsensä toistoksi.
Tsemppiä sulle ja ole meille muille jatkossakin yhtä hyvä roolimalli
Terveisin pellepelaaja joka unohti kirjautua
Onnea Tinja, 50 päivää on hyvä saavutus.
Kiitti kaikille
Tää on mulle iso juttu. Ja se kun mun ei oo näinä aikoina tehny mielikään pelata.
Jos sellainen mieliteko on tullu oon jääny kaupalle vähän kauemmaks seuraan jonkun muun pelaamista huomatakseni vaan kuinka typerää se touhu on.
Tinja
Sinäkö Tinja se olitkin, joka minua pelikoneella jokunen viikko sitten tarkkaili Tunsin säälivän katseen selässäni…
Ehkä olin ehkä en. Nykästä lainatakseni
Joku varmaan ihmettelee miks mulle toi 50 päivän rajapyykin saavuttaminen oli niin tärkeetä.
Siks kun viime laskut toppas 48:aan, eli ilman viime mokailuja päiviä ois jo sata.
En mäkään aina oo jaksanu laskee mut nykyään saan siittä taas voimaa.
Taistelu se vois olla ihan hyvä se kielto sinne täyspottiin, jos on pokkaa mennä pyytään mut epäilen sen toimivuutta muuten kuin oman häpeän kautta ettei viiti mennä yrittäänkään pääsiskö sinne.
Toiveikas kirjotti ihan hauskasti siittä jutusta, niin sen pitäis mennä.
Tinja
Joo, häpeä olisi juuri se mikä estäis sine täyspottiin silloin menemästä. Olisi se oikein noloa jos menis ja joku tulisi sanomaan että voisitko poistua. Tämä olisi sitä kunnon ennaltaehkäisyä.
Nämä pelikoneet ovat suomessa kyllä pirullisia kun niitä on joka paikassa. Olen miettinyt että niille koneille voisi olla jokapaikassa sormenjälki tunnistautuminen. Silloin vois laittaa omalle kohdalle kiellon ja kone ei antais pelata. Näin voisi estää pelaamisen missä tahaansa. Mutta eihän ray tommoiseen haluaisi investoita. Oikeastaan sillehän olisi aikamoinen tappio jos me peliriippuvaiset emme antais rahojamme heille.
Niimpä, ajatteleppa oikein sitä rayn toimintaa, miten häikäilemätöntä se on, oikeesti se ryöstää sairailta ihmisiltä vaikka niiden viimiset roposet Siitä on hyvä tahto kaukana niinku ne itseään mainostavat.
Olin äsken joululahjoja etsimässä, se ei oo kivaa puuhaa ollenkaan kun ei keksi mitään järkevää.
Mut kiva oli huomata miten paljon mun lompakkoon on kertynyt 20, 10 ja 5:n seteleitä sekä kolikoita, vielä vähän aikaa sitten nuo ois ollu ihan varmaa pelirahaa, mut ei nyt vaikka kuljin pitkän käytävän jonka vierustat oli pelikoneita täynnä.
Toivoa on tästä selvitä, ihan oikeesti
Muuten se sormenjälkijuttu ois mainio, sen menisin ittelle hommaan oitis kaiken varalta.
Tinja
Miten , Tinjalla menee? Kiitos kun olet jaksannut kannustaa meitä “onnettomia”. Toivottavasti sinä olet pysynyt pelittömänä. Minäkin uskallan nyt sanoa että olen palannut pelittömien joukkoon
Ei mulla muuta, kun semppiä koitokseen.
Mutta tuosta ray-stä, niin luulen että peliriippuvuus on sellainen juttu, että ne jotka haluaa pelata alkaisivat pelata vaikka noppaa toistensa kanssa takapihalla, jos ei muuta ole tarjolla.
Siitä seuraisi ties mitä mellakointia. Ellei pelaaminen perustu johonkin vilkkuviin valoihin pelkästään mitä automaatit ja tietokoneet tarjoavat?
Ehkä parempi että pelihommat ovat rayn käsissä, eikä rikollisliigojen. koska ihmiset etsii pelin, jos sitä ei ole tarjolla, niin sellainen tulee tarjolle.
Ihanaa Tinja, tulin niin iloiseksi kun näin tämän uuden ketjusi. Positiivinen kannustus on aina hyvästä. Ja mahtavat pelittömät päivät takana:)
Ihanaa Isabelluska ! Olen niin kaivannut sinua.
Ajattelin jo et jos jätät kirjoittamisen en taida jaksaa minäkään
Pidä vaan puolesi niissä perunkirjoitusasioissa vallankin kun siellä on sitä ärsyttävää porukkaa.
Mä olen toipumassa viikon kestäneestä influenssasta, oli muuten kova tauti, voimat on vielä hakusassa.
Täällä on ollu aika moista luettavaa, pelaamista, pelaamista. . . välillä väsyttää.
Joiltain haluis suoraan kysyy et haluuko ne oikeesti taistella, tää tie on pitkä ja vaikee ja sitkeyttä tarvitaan !
Omalta kohalta peliasiat painuu kauemmas päivä päivältä mistä oon todella kiitollinen, viimeinkin koen olevani vahvoilla.
Vaikka hyvin hyvin nöyrin mielin eteenpäin mennään.
Tinja Pp. 60
Miksi taistelu ensin loukkaannut mun kirjoituksesta ?
Ei se ollu yksin sua tarkottava vaan tätä ilmapiiriä täällä nykyään.
No, sä hetken tuumattuas tajusit kyllä, onneks.
Joskus ihmistä täytyy valitettavasti satuttaa et se tajuaa oman tilansa, sen mä oon omassa elämässä joutunu monasti kohtaamaan, mua on jonkun täytyny satuttaa ennen kun mä oon ymmärtäny “nousta jaloilleni”, voi kuulostaa kovalta mut päänsilityksestäkään ei aina oo apua.
Sunkin miehes tarttis ehkä ottaa toinen asenne niin se vois tehota suhun paremmin, taitaa olla liian kiltti hänkin.
Älähän nyt käsitä väärin, pidän sua ihan tolkun ihmisenä taistelu mut jotain tossa sunkin rypemisessä nyt mättää kun et oo kunnon taukojakaan peleistä pitäny.
Tää on helkkarinmoisen vaikee ja pitkä tie, älä luule etten sitä tietäs mut ehkä mä viimein oon jotain oppinu.
Ja mä ajattelen että jos en nyt niin en kai sitten millonkaan.
Ystävyydellä : Tinja
Niin kuin siinä Tontulle kirjoittamassa viestissä yritin sanoa, me ollaan hyvin herkkiä kommentien suhteen. En mä oikeastaan sulle suuttunut, vaan sille asialle jonka sanoit. Koska se osui arkaan paikkaan- minä en ole halunnut lopettaa. Jouduin kohtamaan totuuden. Eli oikeasti olen sinulle kiitollinen.
Välillä tarvitaan ylkopuolinen sanomaan totuus. Varsinkin meille peluureille jotka välillä ovat täysin pelipirun vallassa ja uskoo sen syöttämiä vääriä uskomuksia ja totuuksia. Meidät täytyy välillä ravistaa hereille. Sinä kun olet saanut jo etäisyyttä näet asiat selvemmin. Herättelee vaan meitä muita kun näyttää että ollaan ihan hakuteillä.
Minä olen viikonloppuna tehnyt kovasti itseni kanssa töitä. Toivottavasti tulostakin alkaa näkymään jossain vaiheessa. Nyt pp3 menossa.
Jatkaa vaan saman malliin, Tinja! Ja toivottavasti olet löytänyt pelittömän maailman pysyvästi.
No niin arvelinkin taistelu. Sillon jos joku kipeä kommentti osuu ja uppoaa se joskus saa karvat pystyyn ja puolustautumaan, puolustamaan sitä väärää mitä tekee, älytöntä.
Siinä pitäs olla pysähtymisen paikka niinku sulla, et sä tyhmä oo
Mä todella toivon et tää pelittömyys mulle nyt jää ja teen töitä sen eteen, ittestään ja löysäämällä se ei tapahdu.
Olen lopen kyllästynyt aloittamaan laskuja alusta ja rypemään itsesäälissä pelien takia.
Rikas en varmaan tuu koskaan oleen mut vähästä onnellinen kun en rahojajani tyhjään työnnä.
Tulihan tietoon sekin maailma, katala kun mikä, se mihin pelit vie.
Tinja