Uniongelma

Nonii sain vihdoin varattua ajan TK lääkärille Uniongelmien takia. Uni ei vaan tahdo tulla silmään pyörin ja hyörin ja kelaan miljoonia asioita päässäni, yleensä aikasintaan klo 02-03 alkaa tulla uni, mutta ei kunnon syväuni vaan sellainen että havahtuu vähän väliä ja nukahtaa uudestaan tätä on jatkunu jo parikuukautta. niin ja klo 06 herätys että 2-3h yöunilla on tässä menty jo toista kuukautta.

Onko tietoa että minkälaista myrkkyä tk lääkäri vois tälläsesta diagnoosista kirjottaa. ei oo aikasempaa reseptitaustaa mistään?

Niin ja unettomuus ei johdu mistään refloista ainut mitä käytän on kannabis ja silloin tällöin tulee napsittua ryynejä mutta ei kuitenkaan ole viikottaista.

pitää mennä kyllä vielä työvaatteet päällä hakemaan, että ei luule hörhöksi joka tulee kerjäämään ryynejä. :confused:

Mirtatsapiinia tai ketiapiinia sieltä taitaa aluks vaan tulla.

Tuli sit kaks kertaa näköjään.

:exclamation:

Joo noita tulee sit seuraavaks mikäli noi ekat ei toimi tai “toimi”.

En nyt tarkoitus kuitenkaan ollut lähteä pelkästään viihteilemään. Haen apua oikeeseen ongelmaan joka on vaivannut kuukausia. Tee itse fyysistä työtä rakennuksella 8,5h päivässä 2-3h yöunilla jos edes niinkään paljoa. Viime yönä en nukkunut silmäystäkään, Kaivoin yöllä esiin TK numeron ja odotin kello 8.30 että vaihde aukeaa.

Mutta joo ajattelin ehkä että saisin kaksi kärpästä samalla iskulla (lääkettä todelliseen ongelmaan ja ehkä joskus vois viihteillä ja korkeintaan kerran kuussa olen muutenkin ryyneillä pelleillyt). Mirtsapiinia ei hyvittas alka syömään jos lääkäri sitä tarjoaa. Kun on todettu että on lihottava vaikutus. Nuoruuteni olen kärsinyt ylipaino ongelmista ja itsetuntoni on ollut aivan nollassa. nyt kun vihdoin olen jotenkin sujut itsetuntoni kanssa pitkän prosessin jälkeen.

Mihinköhän vaivaan sinäkin syöt kymmeniä erilaisia reseptilääkkeitä. ja paperit saa kusettamalla.

Ketiapiini (Seroquel, Ketipinor) on ihan hyvä unilääke ITE:lle 25-50mg annoksella (eikä väsytä aamulla), en ymmärrä kun sitä dissataan niin kovasti, kun on uudentyyppinen lepti vielä, ei tuu näitä pysyviä “zombie” efektejä joita saattaa tulla vanhemmista lepteistä ns. “likaisista neurolepteistä” jotka salpaa liikaa kaikkee dopamiini ja noadrenaliini yms histamiinikanavia, ei sillä, on Levozinia itelläkin ja sillä saa sit unen yleensä varmasti, mutta pöhnää ilmenee aamulla (riippuen annoksesta). Ja bentsoja on respalla unilääkkeenä, mutta ne menettää tehonsa itellä nopeesti, siks vaihtelenkin noita ja melatoniinia käytän välillä vaan pelkästään. Ei silti tuu nukuttua selän takia liikaa, jaksoja jolloin ei nuku viikkoihin juuri mitään, nyt oon onneks saanut aika hyvin unta ja oon käyttänyt 25mg Ketiapiinia + melatoniinia siihen. Tosin selkä alko taas vaivaan, joten univelat kuitattu aika hyvin ja nyt taas luultavasti univajetta tiedosti rankasti ja se ottaa loppupeleissä kivun ja masennuksen (kaikki yhteydessä toisiinsa tottakai “pyhä kolminaisuus” ainakin itsel just kipu+unettomuus+masennus ja maguksella on samat vaivat, erityyppiset, mutta luulen/tiedän et magus tietää mitä meinaan tolla, ihminen on kokonaisuus ja noi 3 asiaa ja sitten vielä jotain ylimäärästä päälle niin ei se elämä oo ihanaa).

Ja neurolepteihin (ketiapiini) mitä nykyään kaiketi aika paljon, niin ei se tietenkään kaikille sovi, kyllä 15 vuotta on tullut kaikkea kokeiltu ja tullaan kokeileenkin, onneks välillä joku vaivoista on kohtuu hallinnassa niin ei tarvi kiikkuun itteensä laittaa.

Tota en vaan tajua millään, et miten jollain ryyneillä haluu nuoret (suurinosa) en täysin yleistä, “VIIHTEILLÄ” ei helvetti. Lääkkeet lääkkeinä ja on mullakin nykyään melko cocktailit, mutta sen se on vaatinut nyt taas toista vuotta taas…

Itse VIIHTEILEN sitten miedosti hyvällä kukalla tai vahvoilla opioidella (joita ei voi usein käyttää), kyllä ampullimorfiini tai heroiini (jota en ole koittanut, mutta tänä viikonloppuna saattaa koitos tulla, katotaan nyt, niillä tykkään viihteillä.

offtopicis vähän, mutta niinhän nää aina. Mutta kukin tyylillään, aina näitä teinejä tulee ja yleistyy vaan (tuntuu siltä) tää 90-luvun sukupolvi varsinkin, et pää sekasin miten vaan on yleistynyt aivan helvetisti.

Entiä miks vaivauduin ees vastaan tähän, luen näitä juttuja ja säälin/nauran/itken ja kaikkee siltä väliltä ja jätän yleensä kommentoimatta kaikkeen näihin helvetin “monta bentsoo on JEEEEEES KUOSIIII!!?!?” “Millä saan lääkkeitä et voin viihteillä vittu niil tenoxeilla ja stilkkareilla ja vittu pameilla!”

off. käärisköhän lehtijopon vielä ja unilääkkeet tauluun ja lukis hetken kun verenpaine nousi tässä jo :wink: ja jaksaa pitäis herätä ajois. KUITTI. Ja vaikka Dark Magus on vitun ärsyttävä nettipersoona ja itsesäälijä (niin minäkin), niin yks järkevimmistä kuitenkin, vaikken usein pidäkkään, mutta arvostan jännällä tapaa.

Vaikenen :imp:

Magus olis ollu kyllä kiva nähä toi sun teksti ennen modejen muokkausta. Ja luuletko tosiaan että olen kateellinen lääkkeistäsi joita vedät kehoosi. Onneksi en ole riippuvainen tuollaisista määristä lääkkeistä ja luulen että tolla menolla sulta pettää munuainen tai sydän parin vuoden sisään, eikä käy tippaakaan kateeksi. Ainakaan lääkkeet ei laita viimeistä naulaa mun arkkuun. peace!

Niin ja maksamillani verorahoilla. Kustannan lääkkeesi ja pidän sinua hengissä.

^ Kyllä näin varmaan on.

Siis kun kaikki ei vaan tajua kuinka helvetissä sitä voikin elää. Pelkkä murtunut jalka tai joku vastaava ei ole mitään, vaikka reisi katkeis, sattuishan se helvetisti, mutta siihen sais kovaa kipulääkettä ja se luudutettaisiin ja luultavasti jalka tulisi ihan kuntoon (toki voi olla ettei tulekkaan kunnolla kuntoon ja se saattaa olla loppuiän vaiva kipuinensa). Mutta muutaman kuukauden kovankin kivun kokenut tai vaikka jotain muuta “selkä ihan paskana ollu hei 4kk, kyl mä tiedän miten karmeeta tää on” ← niin nää ei tiedä VUOSIA kestäneestä ja LOPPUELÄMÄN kiusaavasta kivusta + kaikki mitä lieveilmiötä siihen liittyy, ite tykkään puhua “pyhästä kolminaisuudesta” ilman uskonnollisia viittauksia, josta puhuin jo tuola ylempänä.

Njoo että semmosta oli kirkkaalla asiaa nyt, kirkas oli kelikin, harmi et hämärä laskeutuu jo nyt.

No mutta en minä ainakaan ole teidän kipujanne missään välissä vähätellyt. Tuntu vaan siltä että sain vihat päälleni asiallisesta viestistä. Ja päätin vastata samalla mitalla takaisin.

^ en mä oo sua solvannut käsittääkseni etkä sä mua, teillä oli/on maguksen kanssa omat kitkanne, on mullakin maguksen kanssa ollut lievästi sanottuna “mielipide eroja” joskus ja nykysinkin, mutta kyllä pidän ns. hänen puoliaankin näissä kipujutuissa varsinkin. Mutta oon hiljaa, hoitakaa kommunikaatioonne :wink: Seuraan sivusta mielummin.

Jooh et olekkaan, enkä ole sua. eikä ole mitään syytä ihan asiaa puhut. Magus otti jostain syystä nokkiinsa. Odotan vaan mielenkiinnolla, mitä hän seuraavaksi kirjottaa kuhan se mörrimöykky jaksaa kavuta taas koneelle lukemaan näitä. :wink:

Enpä usko, kyllä meidät on ihmeen kestäviksi rakennettu. Moni meistä täällä on vetänyt “moisia settejä” kymmeniä vuosia, [Poistettu asiatonta. -Päihdelinkin toimitus]. Niin ja tuskin ketään käy kateeksi kipupotilas joka ei edes saa kunnon lääkitystä, päässä pitää olla vikaa pahemman kerran jos käy.

Te ootte niin hassuja, te ketkä yhden ihmisen voimin pidätte kaikkia suomen narkkeja ja lääkkeiden syöjiä hengissä. :unamused:
Lopetapa verojen maksaminen ja työssä käyminen niin päästäs tosta dark maguksesta eroon, en jaksa katella sen kitinää enää. Munkaan puolesta ei tarvi veroja maksaa tai tehdä töitä kenenkään. Ei kukaan teitä pakota tekemään töitä ja maksamaan veroja, vai? Tehkää perkele pimeetä duunia jos sosiaalitapausten elättäminen ottaa noin paljon pattiin. Mitäs tekisit jos oma lapsesi joskus kenties sairastuisi vakavasti, jäisi työkyvyttömäksi ja yhteiskunnan elätettäväksi, kävisitkö kiskomassa piuhat irti samaan aikaan kun hän huutaa “isi pliis, mä haluan elää!”?

Ihan yksinkertainen kysymys, millä elättäisit itsesi jos ei tulisi rahaa senttiäkään mistää suunnasta? mummoja ryöstelemälläkö…

No osataan täällä saunassakin näköjään kommunikoida rakentavasti, ette jää kakkoseksi ollenkaan lopettajavähentäjille. :smiley:

Dark Magus:
[Poistettu asiatonta kommentointia -Päihdelinkin toimitus]

Mosku:
Vaikenen. :imp:

hah, Okei häviän sanallisen sodan kanssassi. Ja ei tällä hetkellä kovin hyvin mene. Ja Minä olen se joka tässä jätän ei naiseni, ja hänen temppujen takia olen muutenkin vuodattanut pari kyyneltä. Tällä hetkellä tuntuu että haluaisin vaa päästää irti hänestä ja lopettaa kaiken, mutta kun se taas on niin saatanan vaikeaa vaikkakin jokin osa minussa haluaisi tehdä sen. Niin ja Ei kannata ottaa niin henkilökohtaisesti kirjoituksiani.

ps. Niin ja tänään tulee ihan kukkaakin.

Tuli nyt käytyä terveyskeskuksen lääkärillä ja määräs 10mg Doxal ja 10mg Tenox tilapäisesti uniongelmaani. :unamused:

vähän eka jännitti mennä lääkärille, mutta oli tosi lepposa lääkäri. juteltiin parisuhdeongelmista, töistä ja kaikenlaisesta. Tais digata meitsistä. Sano että ei kovin vahvoja viitti kirjottaa ku oon sellaisessa työssä missä pitää olla vähän skarppina. Kuitenki tota doxal ja tenoxia kirjotti. Kysy vielä että onko sulla jotain toiveita lääkkeistä. sanoin että ei mitään tietoa kun ei ole aijemmin tarvinnu syödä. Käski vielä soitella jos haluan puhua tai ei toimi lääkkeet niin laitetaan jotain muuta tilalle. noh 2 viikon päästä uus aika nii päästään jauhamaan paskaa taas ja vaihetaan lääkkeitä jos ei toimi :open_mouth:

Vähän kyllä epäillyttää toi doxal vanhan ajan masennuslääke. ja sit noi haittavaikutukset. Noh mutta kokeillaan jos toimis.

Mul oli y h d e n yön kovaa lihassärkyä, hiukan vieläkin. Vaikea kuvitellakaan kroonista kipua… Mun uniongelma on täl hetkel se, et mieluusti nukkuisin lähes kellon ympäri, vaik kahtena päivänä nousin jo seittemaältä, siis aamul. Noi veromarkkapuheet eivät osoita minkäännäköstä yhteiskunanallista tai kansantaloudellista ajattelua. Kaikki eivät kykene samaan, ja se on yksi tulonjaon peruste. Ja se, et joistain töistä maksetaan v*tusti, joistain minimi. Mä olen kyl saanu kuulla niitä “minun veromarkkani”-puheita myös psykiatrises hoidos. Hoitajalta. Olisko asiat paremmin ilman verotusta? Kyl kaikenmoista keinoa oli elättää itsensä, eikä aina kovin hyviäkään. Sitäpaitsi minä uskon, että työtä e i oikeasti ole kaikil. Sellanen argumentti, “et kyllä minä olen aina töitä saanut” ei tarkota, ett kaikki saa. Työelämän ulkopuolel olevia ihmisiä piisaa. Se minun uniongelmastani täl kertaa…

Tää nyt ei periaatteessa ihan aiheeseen kuulu, että saattaa hieman mennä oftopicin puolelle, mutta ittellä on lääkkeet maan ja taivaan välillä (maan ja helvetin oikeastaan) ja suurin osa rauhoittavia ja bentsoja, ei futaa unen kanssa edes alkoholin kanssa, MUTTA yksi ainut lääke ketiapiini, kaikkein miedoin lääke mitä minulla on ja ei taida edes sisältää kolmiota? korjatkaa jos olen väärässä, en jaksa kavuta lääkekaapille, Niin 150mg ketiapiinia + 1-2olutta max niin uni on taattu alle 30min vaikka en edes haluaisi, pää vaan osuu vaikka pöytään jos en sängyssä ole +15min sisään.
Kysymys kuuluu, vaikuttaako kenelläkään samalla tavalla?? :unamused: :mrgreen: