Uniongelma/Nukahtamislääke kyssäri / paniikki kivut

Eli sanokaas minkalaista unilääkettä suosittelette kun olen valvoskellut tässä parin viikon ajan suurimman osan ajasta. Pari tuntia on ollut maksimi unet mitkä on väkisin saanut otettua eikä nekään ole olleet syvää unta.
Alkaa kunto loppumaan ja vanha hyvä ystävä rytmihäiriö ilmoittelee taas olemasas olostaan. Nyt rupeaa pälli levähtämään tähän mahdottamaan yhtälöön ja pakko olisi saada joku lääke jolla unen saisi aikaan. Huom en välttämättä etsi lääkettä jolla saisi vedettyä nupin sekaisin vaan pää-asia että saisi nukuttua, mutta toisaalta pelkään myös jos tulee liian syvää unta jos on mahdotonta herätä tästäkin on kokemuksia joskus. Oxaminiä meni viime viikolla ihan riittävästi eikä silläkään ollut rauhoittavaa oloa lukuunottamatta apua nukahtamiseen. Nyt olen päättänyt jättää ne ottamatta kokonaan kun ei niistä nukahtamiseen ole apua. Joten jos joku tietäs hyvän tabun niin suositelkaa. Lekuriin kun pääsee tietää sit tingata tietynlaisia. Ja mitenhä saisi nämä satunnaiset täysin käsittämättömät paniikki kohtaukset loppumaan kun ei siihenkään oxamini auta??..

Ota leponexi nii varmasti tipahat :slight_smile: tai ihme on jossei mitään tapahdu…

Varmaan joku 25mg Ketipinor/Seroquel riittää aluksi. Leponex ensimmäisenä vaihtoehtona kuulostaa samalta kuin herska ensimmäiseksi päihdekokeiluksi. :unamused:
Ja eikös kysyjä juuri sanonut, että se haluaa herätäkin joskus. :laughing:

Eikös Seroquel pienelläkin annoksella aiheuta jonkinlaisen tokkuran seuraavaksi päiväksi? Ensin varmaan tarvitsi selvittää unettomuuden syytä hieman tarkemmin. Stressi, masennus jne. Minulla jeesas mirtsapiinit sen suhteen, että mieliala nousi, jonka jälkeen uni alkoi maistui.

Tosin nykyään tenox unensaantiin, kun mirtsapiini kääntyi itseään vastaan (en herännyt aamulla enää millään annoksella)

Jooh tenoxia varmasti kysyn jahka nyt pääsis sinne lekurille asti. Mitä olen lukenut tenoxista niin ei vaikuta kovin pahalta aineelta jos käyttää äärimmäisen epäsäännöllisesti ja ohjeen mukaan.

Mulla kanssa etsinnässä sopiva unilääke. Ongelma on, että saatan kyllä nukahtaa ihan jees (nykyjään sekin ongelmallista), mutta unessa pysyminen on mahdotonta. Nukun parinkolmen tunnin pätkissä, herään, pyörin valveilla tunteja ennenkuin (ehkä) taas nukahdan.
Seroquel kokeiltu, zolpideemit kokeiltu, nyt menossa mirtatsapiini ja sekään ei pidä unessa. Nuo kaikki saa mut kyllä nukahtamaan jossain vaiheessa, mutta eivät pidä unessa paria tuntia pidempään. Seroquelleja jos vetelen vähintään 200mg niin saatan nukkua jopa 4 tuntia mutta herään mihin vain kuten kännykkään, kissojen mekastukseen ym…

Toleja pillereihin ei ole, koska käytän niitä lähinnä tarpeeseen (ja pidän huolen, ettei tule liikoja napsittua) ja nuo mirtatsapiinit on lääkärin määräämiä.

Ois täydellistä löytää lääke, joka pitää unessa sen 8-9 tuntia ja kun herään niin olo ei ole zombi.

“Ois täydellistä löytää lääke, joka pitää unessa sen 8-9 tuntia ja kun herään niin olo ei ole zombi” yhdyn tuohon täysin!! hyvin sanottu

Mites muuten lääkärit yleensä suhtautuu siihen jos niiltä kysyy jotain tiettyä lääkettä kokeiltavaksi? Mulla on päihdetausta tiedossa ainakin keskussairaalassa, mutta en tie tietääkö ne tuolla opiskeluterveydessä. Päihdetaustan kanssa ainakin lienee turha men kyseleen tiettyjä nappeja. Millähän mä perustelen sen miksi juuri kysyn jotakin tiettyä lääkettä. Vituttaa jos ne määrää mulle jotain seroquelleja tai remeroneja tai muita joista tiedän, ettei toimi.

Voithan sä sanoo rehdisti, et luit netistä. Plinkkaajien ‘nistifoorumi’ ei nyt välttämättä mikään kovin argumentti ole, jos tulee puhe lääkkeiden valinnasta, mutta on silti. Mun lääkäri joka on maailman paras, luottaa siihen, että tiedän mikä bentso mulle on parasta. Xanoreita en edes pyydä silti, rivarit vaihdatin just pois, koska ne vaikutti liikaa mun kroppaan, ei niinkään mieleen.

Mä en tajua minkä takia nuorien unilääkerespoissa kitkutellaan. Sitten mun mummun 86v ilta-annos on ensin 1 - 2 x 20mg tenox rauhoittumiseen ja nukahtamiseen stilnoct… Huhhuijaa, se on aika kujalla ennenku menee sänkyyn, oon mökillä huomannu.

Jos vaan on yhtään pätäkkää, niin mene yksityiselle. ne ei nää niitä tietoja mitä julkisella on. Ainakii mä oon saanu tietyiltä lekureilta ihan asialliset lääkkeet vaikka mun päihdehistoria on kyllä varmaan kaikilla tiedossa jo pelkän pärstän perusteella. Pitää vaan kysyä oikealta lekurilta. Niitä löytyy kyllä joka pitäjästä tai ainakin jostain naapurikaupungista. Tosin mä oon kyl vähän vanhempi pappa ja oon kyl havainnu, että nuorille annetaan ryynejä vitun paljo vaikeemmin, kun vanhemmille vaikka ois oikea tarve.

No mie oon nuori plikka, mutta herttainen ko mikä ja viattoman näköinen. Lisäksi osaan käyttäytyä ja valehtelen sujuvasti, nyt vaikka siitä päihdehistoriasta siis.

Yksityiselle se on vissiin kohta mentävä, rahaakin pitäisi tulla kohta niin, että olisi moiseen lystiin jopa varaakin.
Opiskeluterveys hoitaa tällä hetkellä mun asioita ja mun aikaisemman mielenterveystaustan takia ne koittaa kokoaika saada musta kaivettua esiin jotain masennusta ym , joka selittäisi keposesti unettomuuden ja ruokahaluttomuuden (mulla on aikasta reippaasti alipainoa). Viimeksikin piti täyttää sadannen kerran se vitun idioottimainen mielialakysely. Täytin sen silmämuniani närkästyneesti muljautellen lääkärin mieliksi. Olin maininnut jo edellisellä kerralla, että mulla menee muuten aivan loistavasti, mutta en pysty nukkumaan, enkä syömään ja ainakin jälkimmäinen on perua todella rajusta oksennustaudista. Mulla ei ole syömishäiriötaustaa. Ja uniongelmista olen kärsinyt ihan aina, nyt ne vaan on pahentuneet niin, että veivät saikulle kesken työharjoittelujakson.

On se perkele, että kun jos löytääkin lääkärin, joka haluaa auttaa niin se ei kertakaikkisesti suostu ymmärtämään mitä mä sille selitän. Mirtatsapiinit ei auta vittujakaan, mutta käski niitä pupeltamaan edelleen. Ihanku saatana seinille puhuisi.

Mulla oli rivat ja tenox joskus unilääkkeenä, mutta kun muutin toiseen kaupungiin veti lääkäri molemmat pois eikä suostu palauttamaan. Nyt yrittää antaa melatoniinia ja imovanea, mut kieltäydyin hakemasta niitä apteekista, kun tiedän aikaisemman käytön perusteella ettei vaikuta.

En ole lääkäriltä mitään saanut uni/nukahtamisvaikeuksiin, mutta kokeiltua on tullut silti monet lääkkeet.
Insomin on ainut mistä olen saanut kunnolla apua. Viihdettä en itse kyseisestä lääkkeestä saa, mutta monet kyllä saavat. Sillä saan hyvin unta, enkä herää kesken unien. Stilnoctit eivät auta tippaakaan. Seroquel 25mg oli minulle yhtä tyhjän kanssa. Tenoxit eivät auttaneet. Rivoilla kyllä saa unta paremmin jos niitä kiskoo kunnolla, mutta sillon sitä on seuraavankin päivän aika zombina. Ataraxeja sain joskus respalla → turhaa. Jotkut sanoo, että oppareissa saa hyvin unta, mutta itselleni niillä on se efekti, että ne vaikeuttavat unensaantia.

En tiedä mikä itsellesi sopii parhaiten, mutta yleisesti ottaen lyhytvaikutteiset bentsot ovat minulle paras lääke uniongelmiin.

Stellat toimii itellä hyvin. ketipinoreilla ja mirtatsapiinillä nukun sit jo aiivaan liikaa.

Imovane on ihan hyvä ja varmaan yleisin nukahtamislääke, tosin sullahan ongelma ei ollut nukahtamisessa.

Jotain pidempivaikutteista sitten nukahtamislääkkeen päälle, tiedän tyyppejä, joiille on kirjoitettu mm. tenoxien lisäksi uneen diapamia. Aika isojakin määriä, esim 30mg. diatsepaamia + pari tennaria.

Imovaniit bissen kanssa kun viimeks vedin niin 12 timman unet seuras…

Nyt sitten viisaat neuvot tarpeen. Eilen illalla tuli hieman bisseä nautittuani ilmeisesti paniikki kohtaus jonka seurauksena törkeät rintakivut mitkä lienee asiaan kuuluvat. Lanssi kävi ja tsekkasi mitään ei taaskan löytynyt. Ei vaan uskaltanut jättää tutkimatta. Paskinta tässä on että nämä kovat rintakivut on jatkuneet siitä asti eikä vieläkään ole lähteneet pois. Jonkun verran sain nukuttua, mutta jo pelkästää asennon muuttamisen aiheuttama rasitus pisti kivun tappiin. Nyt tässä koneella istun ja ei koske, kuin vähän väliä semmoisia repäisyjä rinnassa. Enkä edes ole “paniikissa” vaan muuten vaan erittäin stressaantunut kun ei mene ohi. Taustalla liikaa ylitöitä joulukuussa ja koeaika stressit sun muut. Ens hätään vedin heti eilen 0,5mg rivan ja se ei muuta kuin rauhoittanut hieman, mutta kivut ei lähteneet nukkumisenkaan jälkeen .Normaalisti lievemmissä olen nukkunut+ottanut rivan ja aamulla suht ok kondis. Nyt vedin toisen rivan katotaan miten toi jeesais. Eli mitä tekisitte itse tässä tilanteessa? Korostan kipu on oikeasti kova. Kannattaako lähteä päivystykseen kun tietää että ei mitään sydän peräistä ole ja pystyyvätkö ylipäätänsä kirjottamaan jotain hyvää täsmälääkettä että saisi palauduttua normi tilaan. Vetääkkö vaan rivoja kun niitä kerran on respalla aikapäiviä sitten saatuja…

.