Unet

Mulla alkaa tänään 8. raitis viikko, olen ollut myös tupakoimatta 1.12.2011 alkaen. Viini on välillä viekotellut mutta olen aika helposti selvinnyt kuopista hetken kerrallaan elämällä :smiley:
Nyt on kumminkin tullut kummallisia unia. Olen ollut unissani esim. krapulassa, viime yön unessa tilasin ravintolassa oluen. Onneksi puhelin soi juuri kun olin kallistamassa lasia enkä sitten juonutkaan vaan jouduin lähtemään juottolasta pois ja koin sen helpotuksena. Tunnelmat noissa unissa on muuten ollut negatiivisiä. Kovin voimakkaasti aistin jopa tuoksuja ja ääniä niissä. Ravintolan asiakkaiden mökää, tupakan ja viinan hajua, ihmisten hajuja ym.ym. Koen juomiseen liittyvät unet epämiellyttävinä ja niistä jää vielä seuraavaksi päiväksikin huono fiilis. Toisaalta ne eivät kyllä saa ollenkaan epämiellyttävyydessään aikaan mitään juomishimoja, päinvastoin.
Outoa :confused:

Unet on sun omaa alitajuntaa, eli taistelet “itsesi” kanssa unissasi.Tietäisit kuinka hulluja unia tässä itsekukin näkee :laughing:

Juomaunia nähdään usein etenkin lopettamisen alussa, kun erotyö on kiivaimmillaan. Ei ole mitään syytä huoleen, kuuluu kuvioon, alitajunta työskentelee levätessämmekin. Hienosti Marjo etenee homma sinulla. :smiley:

tuo unihan kuulostaa kovasti positiiviselta??
sisin(alitajunta) puolustaa juomattomuutta ja minulle tuo on ainakin
kovasti toiveita herättävä esimerkki…
jos alkaa vaikka haahuilla kaupan olut- ja siideriosastolla niin luultavasti
tuo “sisäihminen” vihjaa tai vaikka huutaa tarvittaessa:“mene ääliö niitä
porkkanoita etsimään,sen vuoksihan tänne kauppaan väitit lähteväsi”

Foottiksen linjoilla tulkinnassa. Sulla pärähti hälläri päälle ennen kuin ehdit ottaa - alitajuntasi suojeli sinua.

En ole enää vuosiin moisia nähnyt, mutta muistan vieläkin yhden unen ihan raittiuden alkuajoilta. Seisoin täysin vieraalla bussipysäkillä ja odotin bussia. Siihen tuli muitakin ihmisiä, kaikki olivat iloisen näköisiä ja esittelivät itsensä ‘hei, olen Matti ja alkoholisti’ -tyyliin. Katselin ympärilleni - missä ihmeessä oikein olen? - ja näin suuren ylöspäin kohoavan rakennuksen, niinkutsutun ‘Raatteen hampaan’, sen aikaisen Neste Oy:n pääkonttorin. Minua nauratti jopa herätessäni. Olin nesteen pysäkillä. Alitajunnallani oli huumorintajua :slight_smile:

Voi, kunpa tämä alitajuntani auttaisi jatkossakin :slight_smile: Ja auttaahan se, kunhan vaan jaksan päivittäin muistuttaa itseäni kaikista niistä harmeista, mielipahasta, morkkiksista, rahanmenosta, terveydellisistä haitoista ym. ym. ym. joita mahdollinen juomisen aloittaminen taas aiheuttaisi. Ja ennen kaikkea kunhan muistan joka päivä olla kiitollinen krapulattomasta aamusta ja selvästä päästä, niiden avulla ne huonotkin päivät kestää paremmin :slight_smile:
Olen lähdössä reissuun ulkomaille kahdeksi viikoksi tulevana viikonloppuna, siksi hieman jännitystä ilmassa :confused: Toisaalta olin myös joulun seutuvilla viikon reissussa ulkomailla ja alkoholia oli tarjolla koko ajan. Juomattomuuteni oli enemmän ongelma muille ihmisille kuin minulle. Eikä ehkä niinkään ongelma, ovat vaan niin tottuneet siihen etten koskaan ole sanonut, ei kiitos :slight_smile:
Edelleen hetkessä eläen koitan raittiina taapertaa :smiley:

.

Äskeinen viesti lähti vahingossa kaksi kertaa enkä tollo osaa poistaa sitä :blush:

Et ole tollo, täällä ei vain ole olemassakaan viestien poistamismahdollisuutta. Mutta saat sen silti pois niin, että klikkaat poistettavan viestin oikeasta yläkulmasta kohtaa “muokkaa” ja sitten pyyhit tekstin pois. Yksi merkki siihen jostain syystä pitää jättää. Se voi olla piste tai pilkku tai kirjain, tai voit vaikka kirjoittaa siihen, että poistettu tuplaviesti tai jotain. Ja sitten klikkaa lähetä. :smiley:

Kiitos Mirtillo ! :smiley:

Ole hyvä! :slight_smile: Aikanaan tuota itsekin jouduin ihmettelemään ja sain apua, joten tietenkin halusin auttaa.

Minulla myös oli juomaunia, enemmän silloin alkuaikoina. Ihan alussa en unissa saanut valita, juonko vai en, vaan olin valmiiksi kännissä. Ja itkin ja kaduin…miksi, miksi tässä kävi taas näin… Ja herätessä oli valtava helpotuksen tunne! Sitten tuli uni, jossa oli mahdollisuus valita ja minä päätin olla juomatta! Sinä aamuna oli hienoa herätä! Ja ihan tässä muutama päivä sitten näin taas juomaunen, niitä ei ole kuukausiin ollutkaan. Nyt olin taas juonut muutaman kaljan tai siiderin, eli siis olin “kohtuukäyttänyt”. Ei ollut unessa krapulaakaan, pieni päänsärky vain. Ja rupesin (edelleen unessa) miettimään, että kun nyt meni näin hyvin, niin milloinkahan sitä voisi seuraavan kerran ottaa että se olisi edelleen “kohtuullista”. Tuo uni aiheutti oivalluksen. Sen, että sellainen ihminen, joka ei ole alkoholisti, ei todellakaan mieti heti krapulasta selvittyään seuraavaa juomakertaa, vaan jatkaa tavallista arkielämäänsä. Ja minä kyllä mietin ja suunnittelin, voi hyvä tavaton miten paljon… Nykyään on paljon enemmän aikaa kaikkeen muuhun ja se on ihanaa! :slight_smile: Hieno homma tuo sinun unesi Marjo, siellä se alitajunta tekee koko ajan hyvää työtä! :smiley:

Hei Marjo, minulla oli raittiuden alkuaikoina kerran niin elävä ja todentuntuinen juomauni, että jouduin kalenterista tarkistamaan ja AA-toveriltani vielä varmistamaan, että emmehän olleet toistemme seurassa juovuksissa kapakassa.
Surutyö on tehtävä, kun läheisimmästä ystävästä joutuu luopumaan.

Juu se on vain kumma juttu noi unet , ne on viel niin perkeleen todellisia…
Itelläkin reilu 13 viikkoa raittiutta takana ja silti unia aina välillä tulee (just sellasia mis on kesä ja on vaikka millasissa mestoissa “änkyrä” kännissä, liekkö sitten enne unia?. Mut joo kait se on normaalia et niitä näkee kauan juomisen jälkeen… ei kyl viimeks näin kauaa kestäny. (voihan se olla niinkin et jos juomista miettii , ni sit ne on vaikka 2vuotta)?

.

Itse näin muutama yö sitten biletys unta :slight_smile:. Kyllähän se on jokatapauksessa helpotus kun herää ja tajuaa että dont worry be happy.
nyt vain tuli tosiaan harvinaisen aikaisin ensimmäinen känniuni :slight_smile:.