Tytär juo ja muut kärsii

Tyttäreni on juonut jo 15 vuotta. Hänellä on 4 vuotias lapsi, joka varmasti myös kärsii kovasti. Pojan isä on pahoinpidellyt tyttöäni monta kertaa, käräjille asiat on menossa. Nyt hän on ollut jo 3 viikkoa lomalla luonani, jatkuvaa huutoa, mekastusta, ovien paiskomista, rikkimennyt kaapin ovi, rattijuopumus 2,2 promillea, ei rahaa eli hän vaan jatkaa luuhailua lapsuuden kodissaan, johon hänellä on mielestään oikeus. Vanha 83 v äitini ostaa hänelle tupakat, minä olen ostanut jonkun verran ruokaa kun pikku tyttö on ruokittava. Tytär uhkaa polttaa talon, välillä vetää itsensä hirteen, jatkuvaa uhkailua ja pelottelua. Tälläkin hetkellä hän on juovuksissa pihasaunalla jonkun miehen kanssa ja minä olen lukkojen takana täällä lapsen kanssa sisällä. Aamulla pitäisi jaksaa mennä töihin. Olisin heittänyt tytön jo aikoja sitten ulos, mutta kun on tuo lapsi! Monesti olen joutunut tekemään lastensuojeluilmoituksen jo aiemmin. Välillä on ollut muutaman kuukauden raittiita kausia, ja silloin toivo on herännyt. Nyt on juhannus tulossa ja itsekin haluaisin levätä ja lähteä miesystäväni kanssa mökkeilemään, mutta pelko seuraa sinnekin mukana.

Pelasta se pieni lapsi, aikuinen tyttäresi on oman tiensä valinnut!!!Teen niin monta lastensuojeluilmoitusta kuin on tarpeen, jos et itse pysty lapsenlastasi auttamaan.Olet yhtälailla syyllinen jos tuohon menoon nelivuotiaan päästät kuin on tyttäresikin !!! Soita poliisit, vedä rajat , mahdollistat vain tyttäresi kurjuutta ja omaasikin suojelemalla.Nyt on tärkeintä tämä nelivuotias, aikuiset vastatkoon itse seurauksista.

82 vuotias äitini haukkuu minua koko ajan siitä etten huolehdi aikuisesta alkoholistilapsestani ja hänen lapsestaan. Hän itse kustantaa tälle tupakat ja ostaa jopa alkoholia. Nyt lapseni “lomaili” täällä maalla lapsensa kanssa noin kuukauden ja joi koko ajan. Olen sanonut asiasta äidilleni useita kymmeniä kertoja, jotta menettelyllään hän vain ruokkii alkoholismia, mutta hän vain syyttää minua. Mistä löytyy kunnissa sellainen taho, joka hänelle sen sanoisi ja tieto menisi myös perille. Minä en kohta enää oikeasti jaksa! :cry:

Lopettakaa aikuiset hyvät se toistenne syyttely ja hakekaa apua lapselle! 4-vuotiaan lapsen paikka ei ole äidin kanssa joka juo joka päivä. Kyllä pitäisi lastensuojeluviranomaisten puuttua asiaan.

Kannattaa varmaan olla yhteydessä tyttäresi kotikunnan sosiaalitoimeen, en ole varma kuuluuko asia sitten lastenvalvojalle vai kenelle… Voisit varmaan pyytää vaikkapa sosiaalityöntekijää katsomassa touhua kotona ja kysyä onko esim. vanhemmuuden arvioinnin teko mahdollista.

Kovasti voimia, toivottavasti saat pelastettua ainakin lapsenlapsesi!