Työ ilman vuokrausfirmaa

Mistä voi löytää töitä ilman vuokrausfirmaa?

ootkos tehnyt mitään duunia mikä voisi kiinostaa? suoraan kyseisen alan firmoihin soittelu on kuulemma
hyvä taktiikka, siis jos alan kokemusta jo löytyy. jos ei, niin eipä nuop vuokrafirmat niin persiistä kai
nykyään ole, saattaapa natsata jopa vakipaikka näitä käyttäen

Niin tai, jos kysyy kelalta pääseekö työharjoitteluun , vaimikäsenykyäänon, niin moisen jakson jälkeen voi hyvinkin päästä. Se riippuu aina siitä minkälainen on työntekijänä.

Asiasta kukkapurkkiin: itse en ymmärrä näitä työssälusmuilijoita, joita just noissa työharjoitteluissa näkee. Mun mielestä aika kulkee paljon nopeempaa jos oikeasti tekee sitä työtä, eikä yritä tappaa aikaa lusmuilulla.

Jos ei oo suhteita niin toivottavasti edes työkokemusta. Nykyään on aika hiton hankalaa päästä edes kaupan hommiin ilman mittavaa kokemusta… Tuo työharjoittelu vois olla hyvä ja yhden kaverin tiiänkin kun vastaavan kautta pääsi töihin. Teki kyllä kovasti hommia ja sai hyvällä toiminnallaan meikän “suosittelijaksi” firman sisällä.

Kuten joku muukin sanoi, niin suoraan paikkoihin soittelemalla on parhaat tsäänssit. Kuulin ohimennen kerran yhestä luennosta, et reippaasti yli puolet työpaikoista täyttyy silleen, ettei niistä koskaan ilmoiteta missään.

Työkokemuksen puute on kyllä paha. Varsinkin tällanen, kun ei ole juuri lainkaan tehnyt mitään töitä. Pelkkiä välivuosia cv täynnä… Aina sanotaan et ei niitä töitä kannata tehdä, kun saman verran jää käteen tuilla eläessä. Mut työkokemus on arvokasta, vaikka vain kassalla istumista tai siivoomista!

Riippuu varmaan tosi paljon siitä, minkälaista työtä etsit, mutta suurin osa pätkätöistä hoidetaan kyllä käsittääkseni työnvälitysfirmojen kautta, ainakin ravintola-alalla. Ilman kokemusta on kyllä hankala saada mitään muuta paitsi ns. paskaduuneja; puhelinmyyntiä, siivousta, McDuunia jne, ja noissakin käsittääkseni aloitetaan aina harjoittelijana. Sosiaalialalta voi löytyä sijaisuuksia joihin ei välttämättä vaadita koulutusta tahi työkokemusta, olettaen ettei ole mitään merkintöjä rikosrekisterissä. Kuten muut sanoivatkin tossa ylempänä, kannattanee vaan sinnikkäästi soitella eri mestoihin ja vaikkei työkokemusta tai koulutusta olisikaan, tehdä asiallinen ja ytimekäs cv jota sit spämmää kaikkiin mahdollisiin osoitteisiin :slight_smile:

Itse olen ainakin soittanut suoraan, tai sitten laittanut hakemusta. jos laitan hakemuksen niin pyydän ottamaan mieluusti puhelimitse yhteyttä tai voisiko tavata paikanpäällä… toinen vaihtoehto on se, että ollaan soiteltu töihin ja tarjottu vakkari paikkoja, nytkin olisin varmaan vielä vakkari duunissa mihin mua pyydettiin aikonaan, mistä jäinkin saikulle ja sillä tiellä vieläkin olen näin 3v 4kk:n jälkeen…