Tyky-päivä ja uhkapelit

Työpaikalla päädyttiin pitämään tyky-päivät klubilla, jossa ohjelmassa opastettua uhkapelien peluuta. Päivän paras saa kuulemma palkinnon…

Oikeasti en ollu uskoa korviani, kun kuulin että tämmöinen tyky-päivä on tiedossa. Lisäksi firma tarjoaa ruuat ja pari juomaa. Pitäiskö vaan suoraan sanoa pomolle, että uhkapelit ja alkoholi on erittäin huono yhdistelmä meikälle, että pidän vaikka palkattoman vapaapäivän mielummin. Työkaveritkin tulee varmaan kysymään, että miksen tule tyky-päiville. Oikeesti ottaa pannuun tämä tilanne :neutral_face:

Melkoista… Luulisi kyllä, että pomo ymmärtää jos vain sanot rehellisesti. Jos et taas tohdi, niin… Eiköhän lääkäri voi kirjoittaa sairausloman tuohon joa käyt kertomassa tilanteestasi.

Mitä mä juuri luin. :open_mouth: Millon uhkapeleistä on tullut sopivaa tyky-tekemistä? :open_mouth:

Sanoppa muuta… Ihan järjetöntä touhua. Siinähän joku saa vielä innostuksen ja on kohta meidän kans täällä puimassa asioita… “Kaikki lähti siitä kun kun olin duunin tyky-päivillä…”

Juu melkoista menoa. Varmaan “helpoin” ratkaisu olisi ottaa saikkua jollain oksennustaudilla tai vastaavalla. Oon tässä funtsinu, että kertominen pomolle ja työterveyteen peliongelmasta on riski. Helposti on seuraavissa yt-neuvotteluissa monon kuva perseessä.

Ja kyseessä on iso tuhansia työllistävä kansainvälinen yritys, että kyse ei ole mistään pienestä nyrkkipajasta. Hassuinta on, että tämä työnantajani kieltää tyky-päivänä kaikki vaihtoehdot joissa voi loukkaantua fyysisesti. Esim. mikroautoilu, kiipeily ym. on kielletty, mutta sitten on ihan ok lähteä vähän vetään bissee ja pelaamaan korttia…

Jotenkin koko kuvio menee nyt vähän mulla tunteisiin, tämä just ongelmana täällä jossa Veikkaus on onnistunut luomaan kuvan jossa pelaaminen täysin hyväksyttävää ja jopa ”hyväntekemistä”. Huhhuh. Saikkupäivä vaan ja jätät todellakin menemättä.