Tyhmäkö kysymys?

:unamused: Voiko antabus kuurilla värjätä hiuksia? Onko kukaan? Uskallanko? :smiley: Kun siellä paketin kyljessä lukee vaikka mitä myrkkyjä, myös eri variaatioita alkoholista. :blush: Kaksi kuukautta täynnä ilman alkoa ja olo on hieno! Liikuntaa pitäisi vielä lisätä, rupeisi tuo painokin sitten vajumaan. Tsemppiä kaikille! :slight_smile:

Oikeestaan aika hyvä kysymys! :slight_smile: Itse nautin Antabusta viimeks joskus 5 vuotta sitten, ja kyllä muistaakseni myös värjäilin hiuksia sillon eikä edes tullu mieleen että hiusväristä vois tulla reaktio. Ei tullut.

Mulla on itelläni nyt tässä käsillä just paketti tavallista Poly Coloria, ja kyllähän tässä ainesosissa lukee mm. cetearyl alcohol, coconut alcholol, ethanolamine ym. ym. :open_mouth:

Eli voisi tulkita että ei kannattaisi välttämättä Antabus kuurilla tätä käyttää. Tee se allergia testi ennen värjäämistä. Se varmaan selvittää mahdollisen Antabus-reaktionkin.

Tsemppiä sullekin!

Kiitos! Näin varmaan teen, kiva olisi kuitenkin värjätä hiukset kun juurikasvu on saanut rauhassa rehottaa tuon 2kk ja on kyllä pää sen näköinen. Olisi kiva näyttää ihan ihmiseltä eikä metsänpeikolta :open_mouth:

Metsänpeikothan on ihania. :smiley:

Mutta joo, juurikasvu on tosiaan aika ikävän näköstä. Itselläkin kun on luonnollinen väri sellanen “ei minkää värinen” vaaleen ruskee, jota sitten värjäilen mustaksi tai punaseksi ja joskus jopa musta-punaiseksi, niin se juurikasvu kyllä näyttää vähän ärsyttävältä jo muutamassa viikossa. Värjäänkin 3 - 4 viikon välein.

Kerro sitten miten siinä allergiatestissä kävi ja saitko hiukset värjättyä Antabuksen kanssa,.

Tietysti voi värjätä! Mua väliin aina huvittaa, miten kauheaa myrkkyä tuo Antabus joidenkin mielestä on…vois kuvitella että joillekin todella harvoille saattaisi esim. käsidesin käyttämisestä tulla vähän tykytystä tai kasvojen punoitusta, (siis oikeassa käytössä, käsien desinfioimisessa). Itse en kyllä ole ikinä kuullut kellekään tulleen, vaikka tunnen monia Antabus-käyttäjiä. Monet myös käyttävät yskänlääkettä ohjeen mukaan, suuvesiä kurlaukseen , ilman mitään haittoja.
Oltaisiinpa viinan käytön suhteen yhtä huolestuneita…!

Kyllähän sen antabuksen kanssa kannattaa olla varuillaan. Itse muistan sellaisen kun otin flunssassa yskänlääkettä ja sydän alkoi ihan hillittömästi hakkaamaan ja naama punoitti :open_mouth: Ihmettelin että mikä ihme nyt… Sitten muistin; minähän olin just ottanut antabuksen. Katsoin sitä lääkepullon kylkeä ja jotain " spiritustahan" siinä oli. No, sen tapauksen muistin ja olin jatkossa varovaisempi. Nämä on tietty ihan yksilöllisiä juttuja.

Vaikea munkaan on uskoa, että hiustenvärjäyksestä Antabuksen kanssa ainakaan mitään kovin vakavaa reaktiota tulisi, mutta koskaan ei voi sanoa “ei koskaan”. Jotkut ihmiset ovat vain tolkuttoman yliherkkiä joillekin asioille ja onpa ihme reaktioita kummallisemmistakin asioista tullut. Toisaalta onhan myös niitä, joilla Antabus ei vaikuta mitenkään, eli voivat kiskoa kuurilla ollessaan viinaa niin paljon kuin lystäävät, eikä tunnu missään. Mun iänikuinen fraasini: yksilöllistä, yksilöllistä :smiley: . Voisin mäkin väittää, että kananmunasta ei voi tulla allergista reaktiota, kun mulle ei tule, mutta kyllä se silti ihan fakta on, että jotkut voivat jopa kuolla syötyään edes hitusen kananmunaa.

Kannattaisi kokeilla ekovärejä, jos eivät täysin myrkyttömiä ole kaikki merkit niin ainakin huomattavasti vähemmän schaissea niihin on laitettu mitä markettien väreihin…

Itselläni ei ole ollut ongelmaa värien, deodoranttien tms. kanssa. Riippuu ihmisestä, kannatta kokeilla, tai sitten ei :,)