tyhjiä lääkekoteloita, mitä ne ovat?? 8mg tabletten?

Vilpolan puolelle viestiä laitoin mutta kysyn samaa täältäkin että jos täällä olisi enemmän kävijöitä.

Eli mikä lääke on bubrenaddict 8mg sublingual tabletten?

Tuon merkkisiä tyhjiä lääkekoteloita löysin sattumalta lapseltani ja haluaisin tietää mistä lääkkeestä on kysymys. Lapseni tuskin kertoo kotiin saavuttuaan että mistä lääkkeestä on kysymys ja varmasti käyttää hyväkseen tietämättömyyttäni niin ennen iltaa olisi hyvä saada vastaus jos vain joku täällä tietää enemmän kuin minä lääkkeistä.

Googlesta löysin kai vain saksankielistä tekstiä josta en ymmärrä yhtään mitään.

tod.näk. buprenorfiinia, jota käytetään mm. Heroiinin vieroitusoireisiin,
mutta valitettavasti sitä käytetään myös päihteenä/huumeena.
voidaan käyttää myös esim. syöpäpotilailla saattohoidossa.

linkki: fi.wikipedia.org/wiki/Buprenorfiini

paihdelinkki.fi/tietoiskut/3 … dekaytossa

Esitä täysin tietämätöntä ja kysy lapseltasi mitä ihmeen lääkkeitä nuo tuommoiset ovat…
Olisi hauska kuulla mitä hän vastaa :sunglasses:

Kyseessä on valitettavasti sama lääke kuin surullisen kuuluisa Subutex. Nyt lienee hyvin vakavan keskustelun paikka.

Aika hyvin tässä jo aloittajalle selvitettiinkin, mistä lääkkeestä on kyse. Itse en ole koskaan kuullutkaan, että sitä valmistettaisiin tuollaisella kauppanimellä, mutta kai niitä sitten ulkomailla on tuonkin nimisinä. Ihan maalaisjärjellä päätellen kuitenkin aivan samaa tavaraa, kuin Subutex. Tuota käytetään siis opiaattiriippuvaisten korvaushoitolääkkeenä ja miedompia buprenorfiinivalmisteita käytetään kivunhoitoon silloin, kun miedommat kipulääkkeet eivät riitä, mutta tarvetta ei ole kuitenkaan todella voimakkaille kipulääkkeille.

Buprenorfiini on nykyään, etenkin nuoremmilla ihmisillä, todella suosittu valmiste huumausainekäytössä. Se aiheuttaa monille todella pahan koukun, niin psyykkisesti kuin fyysisestikin. Tuo fyysinen koukku on myös kyseisen aineen kohdalla usein salakavala. Vieroitusoireet tulevat alkuun hitaasti, jopa viikon viiveellä, joten käyttäjä saattaa kuvitella, ettei hänellä mitään fyysisistä riippuvuutta olekaan, kun ottaa ainetta vain “silloin tällöin”.

Jos lapsesi ei siis ole korvaushoidossa, niin kuin ei taida olla, niin nyt liikutaan todella vaarallisilla vesillä :frowning: . Kuten ylempänä jo sanottiinkin, niin nyt on vähintäänkin vakavan keskustelun paikka. Toivotaan, ettei lapsesi ole ehtinyt itseään pahasti koukuttaa ja että tulisi mahdollisimman pian järkiinsä.

Itse olen selvinnyt fyysisestä buprenorfiinikoukusta. Henkinen koukku mulla taitaa kestää ainakin jonkin asteisena koko loppuikäni, kun kerran aloin pelleillä tuonkin substanssin kanssa :frowning: . Tämän vuoksi yritän ainetta vältellä, mutta välillä tulee retkahdettua.

Tulee vielä mieleen ettei tämä kuulosta valitettavasti miltään satunnaiselta kokeilulta jos löytyy tyhjiä lääkelaatikoITA, monikossa. Tulee jo myyntihommat mieleen mikä on jo sitten hiukan eri asia, monellakin tavalla.

Mitään en ala neuvomaan, mutta tiedät jo varmaankin mistä voi apua pyytää.

Tyhjät lääkelaatikot (ulkomaiset nimestä päätellen) viittavat myyntitoimintaan. Ja hyvin todennäköisesti vetää myös itse. Tarkista lapsesi käsivarret ja muutenkin kaiva siltä TOTUUS! Asia on kyllä HYVIN HYVIN vakava.