Tv-sarjojen suosittelutopic

Tänne vinkkejä uusista tai vanhoista hyvistä sarjoista :slight_smile:

Mulle viime vuoden positiivisin yllätys täysin puun takaa oli Shameless (http://www.imdb.com/title/tt1586680/?ref_=sr_1). Pähkinänkuoressa sarja kertoo perheestä, jossa faija on totaalinen rappioalkoholisti ja vanhin tytär toimii ns. äitihahmona nuoremmille sisaruksille. Todella mustan huumorin, absurdien tilanteiden ja taitavien näyttelijöiden tykitystä, ja vaikka sarjassa alkoi juuri kolmas tuotantokausi on meininki silti pysynyt freesinä ja sopivan ennalta-arvaamattomana. William H. Macy juopporenttufaijana vetää elämänsä roolin totaalisen moraalittomana, itsekkäänä ja traagisen koomisena mutta silti jollain kierolla tavalla rakastettavana hahmona.

Muita hyviä on viime vuonna alkanut Arrow, moderni supersankaritarina ei-niin-vähän Batmanista kopioituna, mutta sangen toimivaa aivot narikkaan -viihdettä, Homeland (http://www.imdb.com/title/tt1796960/?ref_=sr_1) , Suits (http://www.imdb.com/title/tt1632701/?ref_=sr_1 ja House of lies (http://www.imdb.com/title/tt1797404/?ref_=sr_1)

Mitä sarjoja plinkkiläset seuraa?

Mä en niinkään seuraa sarjoja - vaan katson ne kuin piiitkän leffan. Joskus toki tulee taukoja tuotantokausien välillä. Paljon hyviä on tullut nähtyä. Monasti sarjat ovat nykyisin elämyksellisempiä kuin leffat: niihin osataan nykyään panostaa, ja koska hahmoihin ehtii rakastumaan täysin eri tavalla, ovat tulokset sen mukaisia. Esimerkiksi Sopranos aiheutti aika ajoin hurjia väristyksiä, kun rakkaille hahmoille kävi miten kävi. Ja kun nyt klassikoihin kajosin, niin pakko mainita The Wire. Jotenkin ihmiset eivät tunnu aina tajuavan, että kyseinen sarja kuuluu ihan yleissivistykseen. Viimeisimmät hyvät sarjat ovat olleet Homeland ja Game of Thrones. No hei, korjaus siihen, että katsoisin putkeen: sitcomeja katson katkonaiseen tyyliin, enkä suinkaan putkeen. Big Bang Theoryä olen kuikuillut, ja kovasti on naurattanut.

Juu, mulla on ihan sama tyyli - kun löydän jonkun hyvän sarjan, katson helposti koko tuotantokauden muutamassa päivässä (tai näin sairaslomalla ollessa vaikka yhdessä päivässä :mrgreen: ). Noi mainitsemani on vaan sellaisia, joista olen jo nähnyt kaikki ilmestyneet jaksot Suitsia lukuunottamatta, joten niitä tulee seurattua sitä mukaa kun ilmestyvät nettiin. Game of thrones on kyllä kans yksi suosikeista, mutta se oli niin ilmiselvä etten viitsinyt sitä listata. Toi The Wire on pyörinyt mulla mielessä jo pitkään, koitin aloittaa sen seuraamista viime vuonna mutta en päässyt ekan jakson perusteella oikein mukaan, enkä löytänyt toimivia englanninkielisiä tekstityksiä - puhuivat niin todenmukaista slangia että dialogissa oli vaikeuksia pysyä perässä. Pitänee ottaa uusiksi, about kaikki kaverit on kehuneet tuota sarjaa suunnilleen parhaaksi tv-sarjaksi ikinä :slight_smile:

Itse katsoin Breaking Bad sarjaa kokeeksi ja huomasin sen olevan todella hyvä (=juoni löytyy ja ei niin sekoilua vaan enemmän elämää ja kemiaa) sarjaksi; jonka oletin olevan pelkkää sekoilua. Kemianopettaja ja perheenisä sairastuu parantumattomaan syöpään ja alkaa entisen oppilaan kanssa (koulu ei paljoa napannut, mutta kontakteja aineisiin löytyy) valmistamaan amfea. College ei paljoa palkkaa maksa ja laman keskellä sairasvakuutuskaan ei kelpaa. Huumekyttä perheessä antaa yllättäen lisää tilanteita sajaan, en jaksaisi katsella mitään valvomista 24/7. Suositeltiin Weedsin tapaisena sarjana yhdessä maksullisessa palvelussa, tuostakaan sarjasta en aluksi välittänyt, mutta nyt odotan seuraavaa kautta.

Olipa Kerran on mahtava fantasiasarja, johon on helppo uppoutua tämän maailman ahdistaessa…

the wire on kyl hyvä. komedioista tuli mieleen spased ja ideal(varmaan paras ikinä) ja post-apocalyptinen sarja jerico.

Hmm. Pitää kai tota Wiree sit alkaa kattoo. Jos mun juuri hyvään alkuun lähtenyt opinnäytetyöni nyt sitte tyssääkin tähän, niin pistän teidät kaikki vastuuseen!!

Rooma/Rome
Pitää suositella kyllä… on hyvä sarja josta on yhteensä kaks tuotantokautta.

^^ The Wireä on 5 kautta, että jos innostut, niin voit weivaa goodbye opinnäytetöille ja muulle elämälle! :slight_smile:
Hyvä puoli tässä “Langalla”-sarjassa (suomenkielinen nimi) on, että jokainen kausi käsittelee täysin eri teemaa. Eli joka kausi on HYVIN erilainen, eri henkilöineen. Toki moni myös pysyy kuvioissa. Ja realismi on täysin ennennäkemätöntä, sekä yhteiskunnallinen kritiikki. Siinä oikeasti oppii esimerkiks lehden teosta, koulumaailmasta jne. Vaatii ehdottomasti jatkuvaa kattomista, koska juoni jatkuu suoraan edellisestä jaksosta, eikä armoa anneta - jos oot tyhmä tai et muista, niin et pysy kärryillä. Myös kynnystä on vähän, eli ehkä muutama jakso on aluks vähän pakkopullaa, sit alkaa vasta vetämään, ku tajuut, millasesta sarjasta on kyse.

No, nyt pelottelin ehkä vähän liikaa. Ei se nyt mitään teoreettista fysiikkaa kuitenkaan ole! Viihdyttää siinä missä muutkin sarjat.

Joo,Breaking Bad on kyllä hyvä sarja.Itsekkin olen muutaman jakson varmasti samasta kyseisestä palvelusta Weedsiä kattonut ja pikkuhiljaa alkanut pitämään siitä.:slight_smile: Dexter on myös mahtava sarja.

salatut elämät, iholla, stellan tyylitiimi äh emmä jaksa ihsma

^ En mäkään jaksaisi ja mulle olisi mun elämäni ihan sama, jos tuollaista katselisin televisiosta :open_mouth: .

Edit: Hemmetti! Olin taas hieman ilkeä. Pyydän anteeksi, mutta en deletoi tuota ylempää, koska sellainen ei tapoihini kuulu.

Nyt pysyn poissa tästä ketjusta siihen asti, kunnes alan katsoa TV-sarjoja.

en tiiä vittuilitko mulle mut en oikein älynny sun lausetta “mulle olisi mun elämäni ihan sama”
on se kumma ku pitkästä aikaa kirjottaa jotaa ni saa heti kuulla tommosta vaiikken kyllä tajunnukkaa mikä oli pointti XD

vissii mun tv ohjelma mausta :smiley: ei se mitää… moni on sanonu ja varsinki jos oot mies ni ymmärän :smiley: mut rupeepa kattoo salkkareita nii jäät koukkuu!! en mäkää enne niit seurannu vast laitoksessa rupesin kattoo ja siitä lähtie päivittäi… mut oon pari henkilöö saanu kans jo koukutettuu niihi xD

^^/^ Vittuilin, mutta pyysin anteeksi ja olen edelleen pahoillani, jos loukkasin :frowning: . Ei noita mun juttuja kannata hirveän henkilökohtaisesti ottaa. Mä olen usein sellainen kuin sun nimimerkkisi, enkä ajattele aina loppuun asti, mitä suustani/näppikseltäni päästelen.

Olen mä yrittänyt joskus Salkkareita(+montaa muutakin sarjaa) katsella, mutta enpä ole koukkuun jäänyt. Jee, ainakin joku asia, johon en ole onnistunut itseäni koukuttamaan :laughing: .

Ja nainen olen.

Salkkarit voi koukuttaa vaikka kuinka fiksun ja filmaattisen ihmisen, että ei kannata lähteä tuomitsemaan turhan nopeasti.

^ Kyllä mä tiedän, että fiksu ja filmaattinenkin ihminen voi jäädä koukkuun vaikka mihin, enkä nyt tarkoita, että itse olisin erityisen fiksu ja filmaattinen, mutta olen tavannut tällaisia tapauksia :smiley: . Mä en kuitenkaan jäänyt Salkkareihin koukkuun, vaikka sitä joskus yritinkin katsoa ja hyvä niin. En mä enempää mitään koukkuja elämääni kaipaa. Tosin, jos Salkkari-koukku onnistuisi vieroittamaan mut esim. tuosta hirvittävästä tupakankäryttelystä tai tarpeettomasta PKV-lääkkeiden käytöstä, niin olisiko se sitten välttämättä lainkaan huono asia :confused: .

Ai niin, mun piti pysyä poissa tästä ketjusta sotkemasta. Jatkakaa TV-sarjoista.

Holmes NYC, se pääosanäyttelijä on vaan niin hyvä, pystyy normi pulliainenkin samastumaan häneen, suosittelen!

Juu luin kyllä pari arvostelua/ esittelyä ennen ku aloin tsiigaa. Oon nyt ekan kauden puolivälissä, et kyllähän se kohtuuhyvin on jo saanu koukutettua. Voi kyl olla et kiinnostus lopahtaa tokalla kaudella kun hJUUUUme-aihe poistuu kuvioista. Sitä on niin työläs seurata, vaikka tekstit onkin - enkkusubit toki - kun puhuvat niin nopeesti, käyttää slangia ja niit poliisien omia koodeja tai muita termejä, joista ei oo perillä. Ja kun visuaalisuuskin on niin helvetin realistista, kyllä sisällön pitääkin olla ennenäkemätöntä ja -kokematonta et tollasta masentava arkista beige-harmautta jaksaa katsoa! Näin telkkarista joskus pätkän yhdestä jaksosta ekalta kaudelta, mut ajattelin et eihän toi se sarja voi olla josta kaikki puhuu, toihan nyt on jostain 80-90-luvulta! Mut onhan se tosiaan jo 10 vuotta, äkkii ne ajat muuttuu! Vaatteiden ja niiden huikean “elektroniikan” perusteella oisin kyl luullu sitä vieläkin vanhemmaks.

Mut ihmetyttää kyllä kovasti, että miten ihmeessä ne jenkit itse ovat pysyneet tossa kärryillä, kun ovat tottuneet csi-tyyppiseen selostukseen, jossa oletetaan et katsojalla ei laisinkaan ole kykyä aivotyöskentelyyn?!

pirunpelto.

:smiling_imp:

The Wire. Taitaa tulla tv2. Vanhempii jaksoi pitäs olla siel yle areenassa