Tuurilla

Hei,tullut sivuja katsottua taas jonkin tovin…
Vihdoin päätin myöntää että alkoholi ei sovi minulle,osa sukulaisista on sen jo minulle sanonut mutta ongelmaa en ole itse tiedostanut.
Olen 30 ikäinen mies,luulin alkoholin kulutukseni olenvan suhteellisen normaalia välillä olen viikon kaksi juomatta toisella selvällä viikolla rupee aina napsumaan silloin ei kärsi ottaa sitä yhtäkään kun karkaa lapasesta koko homma…
Nyt olen kuitenkin tullut siihen tulokseen että en tarvi alkoholia tiedän että nyt on helppo kirjoittaa edellisen putken jälkeen kun vielläkin pelottaa.
Asian hahmottelin kuitenkin niin että on helpompi valmistautua tulevaan viinapirun houkutuksen kun olen valmiina täällä…
Luulen että alkoholin käyttöni sitoutuu jollakin tapaa suhteisiin mitä juoma putken aikana räpellän,toimiviahan nuo eivät missään muodossa ole…
Olen aika paljon lukenut juttuja täällä nyt ja luulisin että omaa päätöstä auttaa kun voin tänne vuodattaa tuntemuksiani…

Tässä nyt aamun miettinyt ja taitaa olla viisain ottaa yhteyttä paikalliseen aa…han,kun tiedän että pystyn jonkin aikaa olemaan juomatta aina mutta se tavallaan kertyy sitten ahdistus joka purkautuu humalan myötä milloin itsetuhoisena käytöksenä milloin väkivaltana…
Otsikkoon viitaten tuuri juoppohan minä taidan olla,toisaalta tänne kun uskalsin avautua niin jollain tapaa helpottaa ja olen muutamalle tärkeälle ihmisellekkin uskaltanut kertoa,tosin ovat asian tienneet mutta eivät ole siitä halunneet/uskaltaneet puhua.
Kaveri piirini on aika pitkälti alkoholia ihannoivaa,luulen tuon asian tuottavan minulle aika paljon tuskaa…
Tästä hyvä jatkaa kun tiedän että voin täältäkin saada neovoja kun rupeaa napsumaan…

K

Tervetuloa joukkoon!

Niinhän se pohjimmiltaan on. Ei ihminen elääkseen alkoholia tarvitse. Viinanhimoon ei kuole.

AA:sta tai A-klinikalta voi hyvin saada lisäapua, ja täältä plinkistäkin. Kannattaa kirjoitella ja lukea.

Voimia sinulle pysyä päätöksessä, kyllä ne keinot löytyvät kun etsit aktiivisesti ja avoimin mielin!

Huomenta vaan tänne.
Nyt aamulla yllätin omat ajatukset häpeän ja turhautumisen piiristä,kun suurin piirtein saanu normi kuvion pystyyn ja tällä kertaa ei mitään vakavaa tapahtunut luulisin niin kun ole mitään kuulunut.
Rupesin menemään taas tuonne itse kusetuksen puolelle eihän mulla mitään ongelmaa olekkaan tuttu kuvio,tähän itse kusetukseen sain heti tukea niin sanotulta ystävältäni :unamused:
Huoh…Helpotti kun sain itseni tänne ja luettua eiliset viestit on näppärää kun on jotain mustaa valkosella joskus olen koettanu paperille rustata tuntemuksia mutta sitte häpeissäni olen paperit hävitellyt.

Seuraava viikonloppu menee kohtuullisen helposti kun poika tulee mun luo,pojan nähden en ole koskaan ottanut enkä ota!

Ajatuksen virta on kohtuullisen sekaisin päätöksessä aijoin pysyä,sitä on vaan niin helppoa upota tuohon itsekusetuksen suohon…

Kiitos teille jotka olette lukeneet ja kommentoineet.

M

Hei vaan kaikille oli pikku paussi tässä tietokone mailmasta :smiley:
Juu olen tosiaan käynyt aa:ssa aikaisemminkin silloin kävin ajokortti aisioiden vuoksi ja asenne ei ollut kohdallaan touhuun.
Nyt on mennyt kivasti olen kutonut tuki verkkoa hiljoikseen ympärilleni jotta saan sieltä suunnalta tukea jos veinaa mennä hankalaksi.
Parin viikon päästä on pikku joulut jossa aion mennä käymään,onneksi eräs ystävätär lähtee mukaan joka tietää minun ongelman,muutaman tunnin pika reissu se on ainoo mikä nyt hiukkasen jännittää :neutral_face:
Tulen tänne aina välillä pakinoimaan…

Tsemppiä kaikille jotka ovat tehneet päätöksensä

PS:Selvä joulu edessä

Hei,

Tervetuloa minunkin puolestani. Edelliset kirjoittajat ovat jo kertoneet tärkeimmät, joten en lähde niitä toistamaan. Tiedostat ongelman ja haluat apua lopettamiseen. Me holistit osaamme huijata itseämme tuhannella eri tavalla. Itse olin erityisen taitava petaamaan seuraavaa juomistani, vaikka olin päättänyt pyhästi pysyä selvin päin esim monta joulua. Jouluaaton olinkin useimmiten selvin päin, mutta 22 tai 23 päivä otin varalle kunnolla, siivouksen kunniaksi tai muuten vain.
Yksi lause kirjoituksessasi herätti muistot

Miksi aiot mennä tuleen, jos haluat sieltä pois? Mielestäni ei kannata mennä testaamaan taitojaan olla ottamatta tässä vaiheessa. Kaksi viikkoa selvin päin on hyvä syy ottaa, niin ne alkoholistin aivot toimivat. Kuulostaa uhkaavasti petaamiselta. Mitäs jos päättäisit olla menemättä tällä kertaa? Raittiuden vahvistuessa niitä pikkujouluja selvin päin kuule riittää ihan vaikka kuinka ja voimannäyttö liian ison vastustajan edessä useimmiten johtaa häviöön. Voitto taas siihen, että luulee osaavansa ottaa.

Tänä vuonna olen menossa pikkujouluihin, kun olen ne järkännytkin, mutta ajelen samana iltana takaisin kotiin. Eka vuosina jätin suosiolla väliin.
Raittiutta tälle päivälle t. aksu

Aika hyvä pointti tuo pikku joulujen petaaminen ja se minun kirottu kaksi viikkoa.
Oisinkohan sitten alitajuisesti alkanut jo itseä valmistelemaan tuohon juomiseen?
luulen että nuin se taitaa olla en edes itse tajunnut kuin vasta nyt.
Kyllä täällä olosta on näemmä hyötyä ei tuo itsensä kusetus onnistukkaan niin vain kun muutkin vanhat ketut valvoo :smiley:
Taidan jättää keimit suosiolla väliin niin ei tule kiusausta pettää itseään.

Huomenta vaan tänne,olipa viime yön unet hankalii join niissä koko ajan ja mikään ei mennyt päähän :question:
Nyt aamulla ihan krapulainen olo ja morkkiskin tuli…
Tiiä mitä tuo alitajunta myllertääpi kun tommosia näyttääpi mulle,tosin illalla telkkaria katsoessa kiinnitin huomiota moniin alkoholi mainoksiin olisiko nuo jääneet pyörimään mieleen?tiä nuista no matka jatkuu tällä tiellä :smiley:

Kyllä noita hankalia öitä vielä tulee, ja myöhemminkin.

Ehkä kuitenkin hyvä, että unista tuli morkkis eikä kaipuu. Ehkä alat valmistautua henkisesti siihen, että jäähyväiset on jätetty?

Tsemppiä!

Hei okka!

Kun olet joskus ollut AA:ssa, lienet säilyttänyt sieltä jonkun kontaktin. Mieti, olisiko hyvä pyytää tukiverkostoosi joku sellainen henkilö, jonka raittius ja elämäntyyli silloin tekivät sinuun myönteisen vaikutuksen.