Tuurijuoppous

Foorumilla uusi tuurijuoppo :wink: 4viikkoa menty jo selvinpäin… Sain naltrexoni reseptin ja tänään aloitin syömään. Saapi nähä miten vaikuttaa,ei ole aiempaa kokemusta kuin antabuksesta vuosien takaa. Ryyppäsin omat asiat niin perseelleen kuin vain voi. Meni parisuhde,työpaikka ja asunto vaan ja ainoastaan viinan takia… Eikai tässä oo muuta vaihtoehtoa ku leuka rintaan ja eteenpäin.

Moi vaan ja tervetuloa joukkoon!

Toi tuurijuoppous on pahimpia kirouksia, jos puhumme samasta asiasta eli juot useamman päivän aamusta iltaan niin että mahdollisesti duunit ja muut jää hoitamatta. Pystytkö esim. juomaan yhtä saunaolutta niin että se jää siihen? Tai pystytkö viettämään ravintolaillan niin ettei se jatku seuraavana päivänä?

Itse olen tällainen satunnainen lipitteliä, mutta kyllä mullakin joskus mopo karkaa ja muisti menee, mutta onneksi nykyään tosi harvoin. Tunnen kuitenkin paljon tuurijuoppoja, joten tiedän taudin. Toivottavasti lääkkeestäsi on apua. Mulla ei ole siitä kokemusta. Paljon tsemppiä!

t. Juhani

Pystyn ottamaan max 2 ykkös olutta jos käyn saunassa siihen pystyn stoppaamaan. Jos otan kunnolla yhtenä iltana se jatkuu monta päivää putkeen,ei saa poikki… Pystyn olla juomatta toisinaan kuukausiakin niinku nyt ollut jo kk ilman. Pirullista hommaa

Hei!
Tsempit sulle ja tervetuloa!
Hyvä luku laskurissa.
Mitkä sulle on olleet sellaisia hetkiä, jolloin mopo karkaa helposti käsistä?
Ja mitä voisit tehdä sellaisissa tilanteissa, että voisit estää sen?
Kun nuo hahmottaa itse, niin voi varautua ja ennakoida ”vaaran paikkoja”.

Kirjoittele lisää.

Huomenta Suomi. Hyvä olo kun selvä vkl taas takana. Joku kirjoitti retkahtamis vaaroista,onhan niitäkin varmaan esim mökille meno. Mökillä homma pysynyt kahdessa päivässä,johtuu pitkälti siitä että kun juomat loppuu niin pakko selvitä että voi ajaa hakeakseen lisää, kauppaan 25km ja kotiin 130km.

Sain ihmeen kaupalla kauniimman osapuolen takaisin elämääni,olen kuulemma ns. Koe-ajalla 2kk(puolet siitä lusittu). Hän ottaa välillä pienet jurrit,otti eilenkin. Alkuun vitutti meinasin että haenko itekin ja palkitsen itseni muutamalla sillä olenhan jo kuukauden ollut ilman. En hakenut vaan hyppäsin rattiin ja hain apteekista naltrexonini,siinä ajellessa mielitekokin laantui.

Onneksi olin ottamatta,sillä nyt vahingoniloinen olo toisen takia kun ei ole oloja .

Kävin viime viikolla maksakokeissa kaikki kunnossa jopa laajat maksakokeet alat ja gt:n lisäksi. Ainoa mikä huolestuttaa hb oli vaan 127 eli lisää kokeita tulossa…

Tervetuloa Nahkapiiska77 ja onnea tästä käänteentekevästä hetkestä, missä olet nyt matkalla!

Koen olevani itsekin tuurijuoppo, mutta naispuolinen sellainen. Seurustelusuhteita ei ole ollut sinä aikana, jolloin olen kärsinyt tästä omasta alkoholismistani eniten eli tässä on mennyt puolet elämästä siihen. Olen kaiketi jättäytynyt suhteistani omiin oloihin ja pitänyt tätä tuhoisaa rakkautta päihteeseen yllä mieluummin kuin olisin lähentynyt kohti jotain ihmistä paljastamalla oman haavoittuvuuteni.

Tämän palstan ansiosta olen onnistunut katkaisemaan juomisen. Tuntuu nyt, että toivoa on, paljonkin. Osaan suositella vain tätä lämpimästi. Täältä löytää tukea niihin hetkiin, mitä tavallisessa elämässä ei välttämättä saisi.

Aamukahvilla ulkona pimeässä,vesi lotisee rännissä kiva talvi… Onneksi on sentään lunta. Naltrexoni hikoiluttaa yöllä kuin kauheessa kankkusessa :smiley: Heräsin litimärkänä. Eilenkin tuli fiilis että viinaa,mut ohi 5minuutissa. 5vk selvinpäin jotain tekemistä pitäis keksiä…

Puurot syöty aamulenkki tehty,kävelytiet ku luistinradat. Paremmin pääsis hokkareilla :laughing: Tänään tuntuu olevan virtaa ku pienessä kylässä,toinen pannu kahvia menossa. No täytyy ahkerasti ulkoilla. Naamasta alkaa jo näkymään raittiit päivät vaikka ei viinanaamaa ollutkaan,onneksi.

Kiva lukea sinun juttuja! Ovat niin konkreettisia ja kuvailevia tilannehetkiä.

Harrastukset ovat kyllä tärkeitä. Itselläkin 6-7 harrastusta, joita vuodenaikojen mukaan aktiivisesti harrastelen ja mitä vähempää juominen on, sitä tärkeämmässä roolissa on muu tekeminen.

Moi ja tervetuloa kirjottelemaan! Hyvä lukema sulla jo laskurissa. Tsemppiä! :slight_smile:

Morjensta morjens!

Heräsin veskiin ja kun tuntuu ettei nyt heti nukuta, päätin kirjoittaa sulle kännykästä tällaisen viikon puolivälin tsemppiviestin. Mulla on jo viides vuosi menossa täällä vähentäjissä ja menee sen verta mukavasti että en niin ahkerasti enää kirjoittele.

Kyllähän mullakin alkoholia kuluu, mutta nykyään pääsääntöisesti kohtuukäytön rajoissa, ainakin oman mittapuuni mukaan. Sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä ja psykiatrini otattaa mulla kerran vuodessa laajat verikokeet sisältäen mm alat ja gt ja nämä olleet ihanteelliset eli siinä 20 luokkaa. Kiinnostaisi kuitenkin kysyä mitä noi sulta otetut laajat maksakokeet ovat, eli onko niillä jotain kirjainyhdistelmää kuten gt?

Mutta upeeta että sait kumppanisi takaisin! Pidä hänestä kiinni äläkä provosoidu vaikka hän käyttäisikin alkoholia. Ymmärrän toki ettei se mukavalta tunnu. Mutta raitista viikon jatkoa!

t. Juhani

Huomenta herätty 4.30 kahvia juon :wink: Juhanille vastaus GT-cdt sillä tutkitaan runsaan ja pitkäaikaisen juopottelun seuraamuksia,nekin arvot minulla oli viitearvon alle. Alat oli 29 ja gt 30. Ei tässä ihan rappiolla olla arvojen puolesta vaikka odotin pahempaa kun maksatulehduskin ollut 2v sitten. Joo ei toinen pysty saada mua provosoimalla juomaan kun päätös on lähtenyt omasta päästä. Päivä kerrallaan mennään kuitenkin,koiran kanssa ulkoilua ym. Paska talvi kun ei pääse pilkille.

Tekipä hyvää käydä 45min lenkki koirien kanssa metässä upottavassa lumessa tarpomassa. Oli susikin jolkotellut mehtätiellä. Nyt kevyttä syötävää :slight_smile:

Moi. Minäkin tykkään kävellä metsässä. Välillä koiran ja tyttären kanssa, välillä ihan yksin.
Mua rupes kiinnostamaan tuo Naltrxoni, vielä syöny sitä?
Mullakin on sitä laatikollinen ja pari olen syöny. Mulle tuli jo puolikkaasta tosi kurja olo. Tehos kyllä kun kalja ei sit kilahtanutkaan päähän. Kokeeksi 1 join. Aivan kuin ois alkoholittoman juonu.
Yritän nyt siis ilman mitään apuja olla ilman. Kurjaa vaan kun aivot ja riippuvuus suunnittelee päiviä millon vois edes sen yhden juoda. Mutta on vaan pysyttävä päättäväisenä ja keksittävä muuta ajateltavaa.

Moi tiikeri,luonnossa liikkuminen on parasta mitä voi ihminen housut jalassa tehdä :slight_smile:

Naltrexoni itselläni käytössä ensimmäistä kertaa nyt. Ensimmäiset 4 päivää teki tosiaan etovan olon mutta sen jälkeen ei ole mitään sivuvaikutuksia ollut. Syön sitä siis päivittäin, jotkuthan syö vaan satunnaisesti.Tehosta en vielä tiedä kun ei ole tullut kaljaa ees maistettua moneen viikkoon.

Ennen kuuria otetaan maksakokeet ja seuraavat 2viikon käytön jälkeen ja sitten kuukausittain. Arvot oli itselläni hyvät niin sain 6kk kuurin suoraan.

Jep. Hienosti sulla Nahkapiiska kun maksakoe arvot oli ok. Oliko ne otettu ennen tätä sun huikeaa, onko nyt jo 6 vk tipatonta aikaa?Ja on kyllä hyvin ku sulla parisuhdekkin nyt paremmassa jamassa.
Nyt taidan painua pikku kävelylle ja illalla uimaan.

Tässä(kin) ketjussa on pohdittu mikä määrä juomista vaikuttaa maksa-arvoihin verikokeissa. Ihan mielenkiintoinen aihe, mutta on se kyllä niin yksilöllistä, että suosittelen ettei kukaan vertaile omia juomisiaan toisiin ja sen perusteella tee mitään päätelmiä. Jollain ihmisellä voi maksa, tai joku muu elin, reagoida jo tosi pieniin määriin, kun taas toinen dokaa vuosia järjettömiä määriä ilman mitään näkymiä verikokeissa. Hyvänä esimerkkinä oma aviomieheni, joka käyttää sellaisen 50 - 80 annosta viikossa ja silti kaikki arvot täysin “perfect”. Ja sitten minä jolla MCV oli viime syksynä koholla todella raittiin kauden päätteksi. Eli, ei tehdä yleistyksiä vaan käydään jokainen mittauttamassa omat arvot ja keskustellaan niistä sen oman lekurin kanssa, eiks vaan?

Muuten toivottelen tosi paljon tsemppiä kaikille, olitte sitten tuurijuoppoja (otsikko) tai muuten vaan liikaa käyttäviä :stuck_out_tongue:

Tässä ketjussa ei ole kukaan vertaillut maksa-arvoja, olen vaan maininnut omistani. Ja mainitsit miehesi ryyppäämisestä ne ei välttämättä perus maksa kokeissa näykkään vaan laajassa gt-cdt mittauksessa jossa näkyy myös kirroosi joka ei välttämättä näy alat ja gt arvoissa välttämättä ollenkaan…

Moi

Maksakokeissa kävin marraskuussa ihan muista syistä oli samassa perustarkastuksessa… Nyt kävin 3vk sitten tätä lääkettä varten että sain reseptin. Ja nyt menen ens vko:lla taas kun katsotaan nostaako naltrexoni arvoja 2 viikon käytön jälkeen ja sitä seurataan kuukausittain sama niinkuin antabuskuurinkin aikana.

Olen aikoinani sairastanut alkoholimaksatulehduksen niin en saa antabus reseptiä tosin en ois ottanutkaan saan niin herkästi reaktion jopa auton pissapojasta… Joo 6vko ilman kalja huikkaakaan menossa :smiley: Parisuhdettakin helpompi hoitaa kun on selvinpäin :unamused:

Aamupuuron keittoon sitten koiria lenkittämään.