tupakointikysely.

tupakoitko?

• kyllä
  • en
  • olen lopettanut
  • olen lakossa
  • pidän taukoa jonkin aikaa
  • en aloita uudelleen
  • en ole koskaan maistanut
  • olen yrittänyt lopettaa
  • olen ollut joskus yli vuoden polttamatta

0 voters

Kyl poltan kääretupakkia.
Jostakin varmaankin aika tarkkaan 15vuotiaan~ aloittanut “maistelemisen” ja jääny koukkuun todella pahasti nikotiiniin sen ollessa muutaman vuoden “kyllä tästä eroon pääsee, heti kun haluan” ja huomannut sitten tossa 10v sitte, että asia ei todellakaan ole näin… :astonished:

Lakkoja olen yrittäny.
Jotkut on kestäny 2 tuntii, jotkut 4 päivää, jotku päivän… Viikon olen tainnut olla ilaman tupakkaa nikotiinilaastareiden avulla 35,5mg:illa ja 75mg:illa laastareilla ja uskon, että pystyisin lopettamaankin. Mut mulla oli silloin “rahoittaja” noille nikotiinilaastareille, kun tyttöystävä toi niitä töistä TYKS:istä mulle. Koska tuo viikko meni ihan hyvin, mulla ei ollut fyysisiä oireita. Ainoostaan se henkinen tupakan halu oli aivan käsittämätön,

Jollekin käsittämätön merkitsee jtn suurtakin suurempaa mullistusta, jollekin jtn aivan päinvastaista…
En mä tie wtf sekoilen…
…antakaa mun sekoilla, jooko! :mrgreen:

Ok, mut en tie millaiseks…
Aijaa, ottaaks se silmiin / ei näe kunnolla?
Joo tää kelpaa…ko…kö? :slight_smile:

Alleviivaan ton ja tottahan tuo on, mut once you entered in, there’s no turning back i tho… :question:

Ja en nyt oikeen ymmärtänyt mitä mulle sanoit tossa “nutipää” sarkasmia, vai mitä ihmettä oikeen? :open_mouth:

Rakastan tupakointia,2 askii päivässä,mitä toi muille kuuluu? Hyvä kun itelle maistuu…

Kyllä. Olen polttanut 13-vuotiaasta asti. Siitä päivästä lähtien jolloin poltin ensimmäisen savukkeeni en ole ollut polttamatta päivääkään, en ylpeile… En ole koskaan edes harkinnut lopettamista tai edes lakkoa. Ei ole löytynyt tarpeeksi suurta kipinää mikä sais aikaan lopetuksen. Ehkä jos saisin pari millii ni sit lopettaisin ilomielin, mut ku kukaan ei anna sellaisia rahoja puhtaana käteen ni nou way… Tiedän, että säästäisin isot määrät rahaa lopettamalla tupakoinnin, mutta sekää ei motivoi. En osaa säästää. En ole ikinä osannu ja enkä taida oppia?..

Mut nyt lähden viemää ne muffet ulos kuten jo aiemmin toisessa topicissa kerroinkin… Adios…

~12 vuotiaana alotin ja poltin vuoden. yläasteella vuoden. amiksessa sitten siinä 17vuoden ikäisenä aloitin tupakoinnin ja nuuskan käytön, nyt siis noin 6 vuotta polttaneena, lakkoja koittanu pari kertaa samalla kun vaimo ollut raskaana, molempien lapsien kohdalla kestänyt kuukauden päivät ja sitten alkanut taas. Piipputupakkaa tulee polteltua piipussa kun on tarpeeksi hyvät kelit ulkona, siinä vasta on sitä rentoutumisen makua!! Niinkuin vanha sanonta kuuluu “tupakkamies on aina tupakkamies”. Useasti olen kyllä sanonut että hautaan asti palaa, voi olla että puolenvuoden päästä en polta, mistä sitä tietää. Suurempia haluja ei kyllä ole lopettaa. Ei ne rahat kumminkaan taskuun jää vaikka lopettaisi, ne menisi vaan muuhun. Ja tupakkahan on yksi suurimpia apuvälineitä tutustumiseen toiseen esim. töissä.

Mä olen ollu nyt reilut 2kk ilman sätkiä, mut sauhujen seassa sitä menee valitettavasti vielä,
joten toki mulla on kokoajan yllä pienimuotonen nikotiini riippuvuus, mut toimiipa ainaki keuhkot
paremmin nyt ku se 10 kpl sätkän päivä tahdin lopetin kokonaan. ei tee mieli oikeastaan enää yhtään
pelkkää röökiä. ei edes kaffen kanssa, alussa aamukahvi ilman röökiä oli kunnon vajari olo, mut
niksa purkat pelasti mut pahalta savulta.

aamukahvi + vanilja sigge :sunglasses: :unamused:

ei enää vähään aikaan.

Harvoin.
Joskus myös sekoitan hasan kanssa mutten en enää paljoa polttele edes kukkaa.

“Maailman pienin mies tappoi itsensä tupakoinnilla” huutelee tuol IL ja IS.

Olis hiisannu vaikka jukka jolpereita ni saattais olla viel hengissä? No, onneks en ite enää
polta. sillai paljoo, möyhyjen seas poltettava.

Toi äijä veti vähintään yli yhden askin päivässä savukkeita mulle tuntemattomaks jäännel ajalla.

Mä oon lopettanu sellaset pari kk:tta sit. Onneks. Nyt ei enää niin pahast tee mieli ku aiemmin, päivittäin käy mielessä et polttais mut järki sanoo et en koske siihe enää! Kaks kertaa oon polttanu ihan lähiaikoina mut senkin perustelin itelleni (ku muutamat savut parist eri röökist ottan), et en tod. jää koukkuun ku psyykkisest jos muka siitä määrästä koukahdan…

En kyl vähättele röökikoukkua, ite en ois ilman tukea aluks pystyn lopettamaa. Huono tapa ja nyt ku on lopettanu ni ei oo enää turhia yskiä tai pakko-menoja ilta-röökille vaik ois kuin kylmä ulkona tai väsyttäis… Onneks lopetin :slight_smile: :smiley: … Suosittelen kyl kaikille ketkä harkitsee… :slight_smile:

Nyt olen taas niksipurkal. E n halua kuolla keuhkoahtaumaan, keuhkosyöpään, sydänsairauteen, halvaantua aivoinfarktiin. BTW.Tomaatti on e r i t t ä i n hyvä sydän-ja verisuonitautien ehkäisijä! Tästä teki suomalainen tutkija vuosia sitten tutkimuksen, jonka taustal oli tieto siitä, että Italias on huomattavasti vähemmän k.o.sairauksia k. Suomes. Löysi vaikuttavan aineen, nimeltänsä lykopeeni. Itskuthan käyttää tosi paljon tomaattia esim.pastakastikkeis, ja pitsoiski ja vaik mis. Jep jep. Täs iäs tulee halu miettiä näitä asioita. Lykopeeni säilyy myös kuumennettaes ja sitä on myös ketsupis. Että jos niitä suoniaan joskus haluaa ajatella…

n. 12 vuotta tullu röökii poltettuu ja pisimmät tauot (2kpl?) jotain viikon luokkaa. Nyt 6 päivää ilman röökii ja aika helposti menny, tosin kannabis auttanu paljon jota meneekin enemmän kuin aikasemmin. Jospa sen nyt sais lopetettuu tästä.