Tuntematon yrittäjä

Moi
Dodiin, Juhannus tuli ja meni. Tietty kosteissa merkeissä :blush: . Mutta ei niin kosteissa kuin yleensä, olutta jopa jäi :slight_smile: . Yleensä ei ole jäänyt pisaran pisaraa, kaikki on kiskottu alas mitä löytyy. Noh… eiköhän toi salkku tuosta hissusseen katoa
T.T

Mikä tärkeintä: vaikka olisi mennyt juopotellassa tämä(kin) viikonloppu, niin kuitenkaan et ehkä ole puukottanut ketään, hakannut muijaa ja lapsia, polttanut saunaa, haastanut riitaa naapurien kanssa, öykkäröinyt voimiesi tunnossa pitkin rantoja, reuhannut tietäväsi kaiken kaikesta, vittuillut ohimennen ylipäätään kaikille, koska he eivät tiedä mitään eivätkä ym-märrrr-rrrä sinua yms. Toivottavasti ei kuitenkaan noin. :question:

Minulla oli ennen sellainen sanonta, että kännissä saa olla mutta ei tyhmä. Sittemmin kyllä huomasin, että kännissä tulee oltua tyhmä. Toivottavasti sinulla kaikki hyvin.

T: F.L.

Moi F.L
Ei mitään tuollaista. Enkä ole yleensäkkään sortunut noihin edellä mainitsemiseen asioihin. Olen aika tunteellinen ihminen vaikka olenkin 45 v äijän käppyrä. Oikeastaan “pehmona” haluan auttaa kaikkia jos siihen pystyn :slight_smile:
T.T

Hei Tuppi. Mites sinun juhannuksesi meni? :slight_smile:

Moi 88
Ihan jees. Ei mitään yli örvellyksiä vaikka tuli toki otettua, mutta ei mitään ihmeenpää. Mökillä oltiin, tytärkin oli mukana, ilmat oli hyvät kaikista ennustuksista huolimatta. Poika Kalajoelle jossain “porukkamökis”. Kaikki ollaan hengissä ja kotona :slight_smile: Kiitos kysymästä
T.T

Moi
Pohdintoja:
-Aamulla on hienoa herätä ilman krapulaa eikä tee edes mieli uutta.
-Miksi yleensä pitää ottaa niitä muutamaa josta tulee vain väsy.
-Ehkä se siitä kun aikansa hakkaa päätä seinään :slight_smile:
T.T

Mä olen vielä suhteellisen nuori, mutta näköjään sitä vuosien kokemuksen kautta oppii välttämään liikaa juomista! :slight_smile: Eli en kaipaa krapuloita ja ainoa keino välttää darra on olla juomatta liikaa, se on niin yksinkertaista! Ja aamulla on hieno herätä ilman krapulaa, kuten sanoit! :slight_smile:

Tuo toinen kysymys on ehkä kaikkein tärkein, siitä ollaan jauhettu. Miksi ylipäätänsä ottaa? Tai siis miksi ottaa se kaksi tuoppia, jos siitä ei tule mitään “hyötyä”? Olen tuota samaa itse paljon ajatellut ja tullut siihen lopputulokseen, että haitat ylittävät hyödyt eli olen pyrkinyt jättämään oluen sinne hanaan. En mä tiedä mikä siinä on, kun se muutama on ollut “pakko” ottaa. Sinäkin olet puhunut paljon siitä tissuttelusta ja kuinka nostaa toleranssia. Ehkä tuon pidempiaikaisen tissuttelun myötä tuosta viinastakin on kadonnut se “hohto”. Ei tahdo tulla enää sitä nousuhumalan mukavaa, odottavaa tunnetta, vaan tissuttelun myötä alkoholi arkipäiväistyy, sen teho heikkenee ja siitä tulee ns. pakkopullaa. Sama juttu se on muidenkin pahojen tapojen ja riippuvuuksien kanssa, ei niistä enää mitään saa, kun riittävän paljon on jauhanut.

Tuo asian tiedostaminen ja kyseenalaistaminen on kait ensimmäinen askel kohti vähentämistä. Kun kysyy itseltään tosissaan, miksi ylipäätänsä juon! :slight_smile: Ja tähän jokainen joutuu itse etsimään vastauksensa. Itse väittäisin, että juominen on tapa hallita tunteita, kuten ahdistuneisuutta, tylsyyttä ja yksinäisyyttä tai tyhjyyttä. Siksi omien tunteiden työstäminen on aika suuri asia tämän vähentämisen kannalta. Siis pohtii sitä, mitkä ovat ne tunteet, jotka saavat minut ottamaan? Voi sanoa, että tunteita on monia ja niin usein onkin. Mutta omien tunteiden tunnistaminen on avain vähentämiseen pitkällä tähtäimellä . Itse ainakin olen pyrkinyt miettimään siten, että ahdistus on vain tunne, jota voin käsitellä eri tavoin. Alkoholi on kemiallinen tapa. Olisiko niitä muita tapoja? Tai sitten kyseenalaistaa koko tuon ahdistuksen tunteen. Onko tämä ahdistus nyt niin paha? Mitä muuta voisin tehdä lievittääkseni oloani? Mitä jos nukkuisin yön yli?

Tuo kolmas mainitsemasi pointti on myös tapa hallita tunteita! :slight_smile: Ehkä pidemmällä tähtäimellä seinä kärsii, mutta pää ainakin saa tarvitsemaansa hoitoa.

Tsemppiä!

Moi
Kiitos kommentistasi :slight_smile: . Olet älykäs nuori mies
Ei oikeastaan ole mitään miksi joisin , TAPA ja typerä tapa :imp: .
Olen eteläpohjalainen jääräpää. Suku on ollut täällä jo yli 300 vuotta, pidemmälle en päässyt.
Kuten Kaija Koon kappaleessa (Vapaa) “kun se itseensä rakastuttaa”.
Hirveesti en ole mikään kirjoittaja vaan tyypillinen pohjalainen, harvasanainen jne… Kuten siinä jogurtti mainoksessa. “Oon vaan huomannu notta maha tykkää” :smiley:
Palaillaan
T.T

Hei Tuppi!

Toivottavasti lomasi on sujunut hyvissä merkeissä ja olet saanut yliotteen papukaijasta!

Terveisin Pipari

Moikka
Hiljan tultiin
Kiitos kysymästä :slight_smile: . Todella lämpimät kelit oli, auringossa paistui ja varjossa hyttysiä kun oli niin tyynetkin kelit.Parina päivänä oli ukkosta päällä. Ajoittui yleensä onneksi yölle. Sähköt oli poikki “miljoonat” kerrat koska aina jossain kauempana paukkui. Papukaijaa meni, ei hirveesti, aloin jo perjantaina vähenteleen että on taas työpöydän ääressä huomenna silmät suurella :open_mouth: :wink: . Papukaijan ravistelu jatkuu :slight_smile:
Tv.T.T

Tevetuloa takaas sorvin ääreen!

Moon orotellut notta millon äijää näkyy. Nyt pläjähit ruutuu ja kerroit notta kaija följys. Eikö se tirpuune osannu rääkkyä ääntänsä karoksiin? Sun pitääs antaa sen kaijan hojaantua riskeiltä harteiltas, nottei painaas sun pohojalaasta ryhtiäs vinohon. :slight_smile:

Soon mukavaa ku oot kuvioos jällehen.
t. Särö

:laughing: :laughing:
Moi
Ja Tuppi Kiittää komiasti kantapäät yhyres :slight_smile: Se Kaija on jo aika vanahaksi tullu “rääkky” eiköhän se pian tipahra :wink:
T.T

Moi
Se on työviikko takana. Kuuluisa urheilukysymys: Miltäs tuntuu?
Urheilulta tuo työteko joskus tuntuu, ainakin “toipilaana”.

Toivotan sinulle ihanaa viikonloppua ja tangon tunnelmia!
Särö

Moi
Oli ihan jees viikko. Kun ajoin alas tarpeeksi varhain mökkihöyryt hikenä tyynyyn :slight_smile: .
Tangot on liian lähellä ja tuttuja että jätän väliin. Tanssisin kumminkin tangon sijaan “ripaskaa tai polokkaa” :blush:
Viikonloppuja
T.T

Hei

Hienoa että viikko meni hyvin.
Tangot jää meiltäkin väliin tänävuonna. Kaverit soitteli jo perään, mutta en mä jaksa lähteä tämän päänsäryn kanssa minnekään. Kotona köllöttelen kun ensiviikon torstaina olis reissuun lähtö. Siihen mennessä pitäis saada pää kuntoon.

Särö

Moi
Onko uni vaikeuksia, tuleeko päänsärky aina öisin :question:
T.T

Hei Tuppi!

Ei ole univaikeuksia, muutoin kuin, että muu perhe elää yöllä kun mun pitäis nukkua ja minä nousen klo 6 töihin. Nukun kyllä lisäksi kaikki vapaa-aikani. :blush:
Päänsärky tulee milloin vain ja missä vain, eikä ole migreeniä. Uskoisin että se johtuu nykyisestä elämäntilanteesta.

t. Särö

Moikka
Ok. Päänsärky on tosi tympee, itsellä niitä on tosi harvoin. Mutta Buranat on vielä siihen auttaneet.
Ei käy kateeksi niitä ihmisiä jotka kärsii migreenistä. :frowning:
Tsemejä reissuun :slight_smile:
T.T

Huomenta :slight_smile: :slight_smile:
Ilokseni voin ilmoittaa, että päänsärkyä ei ollut illalla eikä nyt aamulla :slight_smile: :slight_smile:
Hieronnasta ja akupunkitiosta on ollut apua. :wink:

Hyvää tiistaipäivää toivottaa särytön Särö

lainaus
siellä puhutaan mieluummin vessa- ankoista kun alkoholismista.

Moi en voinut tuota nauramatta lukea :laughing: :laughing:
Tsemejä
T.T.