Tunnustan: olen juoppo

En ole uskaltanut noita sanoja sanoa ikinä ennen, en edes kännissä.
Minun tarinani on varmasti moneen muuhun verrattuna kesy ja helppo, joillekin
jopa naurettava, mutta pyydän silti, että ymmärrätte sen asian, että minulle tämä
tilanne on uusi ja pelottava.

En ole ikinä uskonut olevani juoppo, minun mielestä on ollut jopa naurettavaa, ettei
pysty kontrolloimaan juomistaan. Koska minähän en juo enempää kuin haluan, en ikinä.
Alko on ollut minulle vain liike siinä missä K-rautakin ja viina on tarkoittanut samaa kuin maito.
Jotain mitä juodaan, mutta juuri sen verran kuin on pakko.
No vittuako täällä siis teen?

Tajusin juuri olevani idiootti joka hukkaa elämänsä ja siinä olevat läheiset ihmiset jonnekin mistä niitä ei
enää löydä, siis jos en tee asialle jotain.
Tämä “jotain” on nyt tämä kirjoitus, se on alku jollekin joka johtaa johonkin muuhun, toivottavasti.

En ole käynyt lääkärillä asian tiimoilta, en ole edes harkinnut asiaa, en ole Antabus-reseptiä pyytänyt, en ole edes alkoholisti-diagnoosia saanut, mutta silti etsin vertaistukea ennen kuin jotain kauheaa tapahtuu…
Mitä teen?

Muoks:
Ai niin, en ole tässä tilanteessa yksin, vaan vaimoni ja hänen poikansa kanssa.
Vaimon vanhemmat ja läheinen suku ovat myös juoppoja, jos päätän ryhtyä raittiiksi, se saattaa tarkoittaa eroa mikä tekee päätöksestä vaikeamman…

Tulet varmasti saamaan täältä ohjeita tyyliin “mene sinne tai mene tuonne.” Ehkäpä joku pasauttaa jopa linkin johonkin vertaistukijuttuun etc.
Tyydyn suosittelemaan, että luet aluksi läpi jo valmiita kirjoituksia eri ketjuista aloittamalla “Kauanko jatkuu viinanhimo” -ketjusta.

Kiitos vastauksesta, luen tuon ketjun.

Tervetuloa joukkoon ja onnistumisen elämyksiä matkalla uuteen elämään. :smiley:

Kiitos tuesta.

Lähden nyt katkolle, nähdään muutaman päivän päästä.

Hienoa että sanoit sen itsellesi! Ja erittäin hyvä että olet mennyt katkolle. Jos olet ajatellut jatkohoitoa, niin itse suosittelen lämpimästi Tervalammen kartanoa. http://www.tervalammenkartano.com/
Tsemppiä!!

Tilanteesi on sinulle se joka laittaa etsimään raittiutta ja se jos mikä on tärkeintä. Hyvä kun haet vielä apua, ettei “kesy ja naurettava” tilanteesi muutu pahemmaksi.

Voimia ja rohkeutta sinulle.