Tulli??!

Voi vittujen kevät. Tilasin viime marraskuun lopulla englannista jotain party pillssejä 5 kpl blue x-tacy pilsuja joita en oo kokeillu ennen ja 5kpl dove original pilsuja joita olen joskus kokeillu. Tullilta ei ole kuulunut mitään mutta kirjatun kirjeen mukaan ovat ylläri pylläri helsinki vantaan terminaalissa (ovat nyt siis olleet marraskuusta lähtien). Tietääkö joku mitä noi pillerit suurin piirtein sisältää? Ja onko tulli niin kiinnostunu näin öienistä eristä yleensä? Hauskinta tässä on se etten oikeasti ole mikään nisti, en edes polta tai juo alkoholia,joskus harvoin nappasen jonkun miedon piristeen ku lähden viettämään iltaa. Voi helvetti jos saan tästä jonkun merkinnän -.-

Ei tosta mitään merkintää tuu, sanot vaan ettet oo tilannut niitä etkä tiedä mistään mitään. Ei ne voi todistaa että olisit tilannut ne. Sitä en tiedä, joudutko menemään paikalle selvittämään asiaa vai riittääkö puhelinsoitto. Btw, noita “legal extacy” -tms jutskia itsekin joskus tyypanneena täytyy sanoa, ettei maksa vaivaa muutenkaan. Parhaimmillaan tulee samat olot kuin 10 espressosta ja jostain pseudoefedriinivalmisteesta :unamused: Pahimmillaan saatat saada ties mitä paskaa kauniissa paketissa…

Toki jos välttämättä haluat ne itsellesi niin kannattanee selvittää, sisältääkö ne jotain Suomessa kiellettyä ainetta. Todennäköisesti sisältää. Käytä googlea, hyvä ihminen! :wink:

Oon sen verran käpy näissä hommissa et menin maksamaan omalta tililtä ja tilasin omaan osotteeseen, eli jos innostuvat tutkimaan hommaa ni löytävät kyllä johtolangat :angry: voi paska, toivotaan ettei niitä kiinnosta :slight_smile: mut tietty jos joudun menee tulliin ni siel joku veemäinen ämmä menkkapäissään haluaa tietysti selvittää jutun perin pohjin :F

Ei ne sun pankkitietoja näe, ellet niitä itse luovuta. Tullilla ei oo samoja valtuuksia kuin poliisilla, varsinkaan jos niillä ei ole syytä epäillä rikosta. Jos sä sanot ettet ole tilannut ko. pakettia niin ei ne voi todistaa että olisit, ei niillä ole resursseja alkaa soittelemaan jonnekin ulkomaisiin firmoihin joidenkin herbal xtc-nappien takia. Mutta kannattaa nyt varmaan ihan ekaksi googlata ne jutut mitä tilasit ja sen jälkeen googlata lisää onko jokin niiden sisältämistä kemikaaleista lääkeainelistalla.

Kyllä monenkin tilitiedot on tutkittu tullin toimesta, kun on epäilty lääkerikoksesta, tuo vähän riippuu siitä, kuinka viitseliäistä virkailijoista on kyse. Samoin ainakin joissain tapauksissa on kotietsintäkin tehty. Monesti nuo herbal ecstasy pillerit sisältävät myös jotain tutkimuskemikaalia, jota ei mainita aineosaluettelossa. Kannattaakin ottaa myös tulosteet siitä aineosaluettelosta ja tarkistaa, sisältääkö mitään laitonta ja jos ei niin siihen kannattaa sitten käräjillä vedota, jos tilauksen kiistäminen ei tullissa mene läpi. Ja kyllä sinne ihan henkilökohtaisesti joutuu menemään, jos kutsu käy.

Mikäli aiemmin sama hlö jäänyt kiinni tilaamisesta, kotietsintä tulee varmasti jossakin vaiheessa. Tietyt firmat ja aiemmin kärähtäneet hlöt ovat suuremmassa tutkintavaarassa kuin muut paketit. Mitä nyt ehtivät resursseiltaan. Jos joka kymmenes paketti jää kiinni niin… :unamused: Tosin jos nimi on rekisterissä, paketit jäävät jatkossakin hki-vantaalle…

Lääkeaine/huumausaine merkintä sakkoineen asiasta voi seurata. Lisäksi aineet hävitetään. Mikäli laskevat että 1 tabu vastaa 1 illan käyttöä, en oikein jaksaisi uskoa että epäilisivät myyntiin tulevan… Nuo ovat usein sekoituksia joistakin tutkareista joista osa tod. näk. lääke/huumausainelistalla…

En tiedä kertoisinko itse että itselle tulisivat, mutta varmasti sanoisin että saa hävittää ja osoite on julkinen. Tosin jos lähes jokainen kiinnijäänyt on kiusankohteen uhri, voi tulla enemmän sakkoa mikäli maksaja selvitetään. Itse olen joskus aiemmin ajatellut että otan riskin ja kannan sen mikäli jotain harmaalla alueella olevaa tilailen. Mikäli tiedot ovat puhtaat, saattaisi päästä jopa helpommalla mikäli sanoo että halusi kokeilla tuleeko läpi, mutta ei todellakaan aio toistaa virhettä… Vaikea sanoa, harvemmin kuitenkaan uskovat että joku muu on tilannut etkä asiasta mitään tiedä… :unamused:

psyvault.net/viewtopic.php?f=5&t=2211&start=300

Tuolla juttua samasta aiheesta.

:unamused:

^Itselläni oli paketti aikoinaan noin pari pv… Olin aivan varma, että sinne on jäänyt mutta posti oli unohtanut päivittää tietoa… Tuo tarkoittaa vain, että se on kirjattu Helsinkiin ja itselläni joka kerta kaikissa paketeissa tuo on näkynyt… Seuraava paikka voi kestää kirjata… On joskus avattu joku luontaistuote-pilleripaketti tullissa… Ei ole mitään jäänyt itselläni tulliin, tuosta vain näkee että paketti on Suomessa…

Onko paketti siirtynyt eteenpäin? Itsellä oli tuossa +15g tutkareita joten se 2pv hiukan kuumotti, kunnes postista tuli nouto-ilmoitus… Tosin kun 1/10 jää kiinni ja en oikein osannut selittää itselleni onko eroa vetää aineita vai tutkareita ja 3. kerta, niin itse jätin tilaukset tuohon… Lähes vuosi aikaa… Kyllä oli kuitenkin hurja vainoilu postista haun tähden (merkitsin itse eri tiedot), joten metsän kautta kiertelin miettien, että jos paketti on “merkattu”… Ei oikein ole tietoa mikä määrä on myyntiin…

edit.
Jaahas, jos jättäis punkun+postaamisen kombottamisen väliin :blush: .

okei :unamused:

:cry:

Voi.