Kuten prof. Matti Urrila ekonomipäivillä painotti: “kaiken inhimillisen toiminnan [jos nyt ei kuitenkaan aivastamisen tai ripuloinnin] vahvana käynnistysakkuna toimivat tulevaisuuteen liittyvät suunnitelmat”. Syy alkoholismiin löytyy useinkin näköalattomuudesta (esim. eräs sukulainen joi itsensä nopeasti kuoliaaksi yksiössään kun perhe ja työ olivat menneet). Tekemistä ja tavoitteita ihmisellä täytyy olla - ja mieluummin mahdollisimman päihdevapaita!
Oma tavoitteeni, joka näillä näkymin tapahtuu syksyllä 2015 on tulla Kauniaisten koulutetuimmaksi sosiaalipummiksi. (Suomen koulutetuinta sosiaalipummia minusta ei tule, sillä yliopistojen saaristo on täynnä ammattitaidottomia ja ylipalkattuja tohtoreita sekä tohtoriksi opiskelevia, jotka eivät yksityissektorilta saisi mitään töitä).
Idea ei ole tuulesta temmattu vaan tavallaan valitsen loppusijoituspaikakseni lapsuuden maisemat (7 ensimmäistä vuotta menivät Espoon Friisilässä ja sitten Kauniaisissa). Mitä itse olen ottanut selville on paikkakunnalla tänään Suomen paras sosiaaliturva sekä hyvin vähän moniongelmaisia. Minun on ostettava asunto (varmaankin kaksio) - eivät myönnä hevillä vuokra-asuntoja moniongelmaisille. Halpa metsälähiöhän se on eikä Kokoomuksen kannatus ole tapissa eikä vettä ole kuin akvaarioissa.
Viihteenä olen ajatellut esim. Lasolin korkkailua julkisilla paikoilla hitsarinlakki päässä juomatta sitä (10 vuotta on mennyt ilman), kuntalaisaloitteiden laatimista (tähän laki antaa mahdollisuuden - testaan sitten, onko valtuusto näivettynyt ja poroporvarillinen [yksi demariedustaja on] vai ovatko esim. RKP:n thorsilaiset suuntaukset ja Kokoomuksen “ekososiaalinen siipi” todellisuutta eli aion olla riesa kaikin mahdollisin tavoin.
Ajattelin ensin muuttaa Vattuniemeen elementtitaloon yksiöön ja joukkopostittaa ympäri Suomea eri alueiden Kokoomuksen äänestysprosentteja ja neliöhintoja, mutta serkkuni on tämän Lauttasaaren kaupunginosaylpeyden signaloinnin jo toteuttanut, enkä pysty hänen saavutuksiaan sormi pystyssä kiekuen ihmisiä neuvomassa ja vittuilemassa ylittämään. En saa laillista pippurisumutetta ja baritoni ei osaa kiekua.
Sinänsä ryyppäämistä on varottava kiekumis- ja pippurisumutekateuden vuoksi. 2012 olin kaupungintalon aulassa ympäripäissäni kiekumisharjoituksia suorittamassa ja kusin aulaan → olin päivän mielisairaalassa.
Mitäs - mieluummin päihdevapaita - suunnitelmia teillä?
Jes, hyvä suunnitelma. Ja etenkin tuo ensimmäinen kappale on asiaa. Näköalattomuus tulevaisuuden suhteen tosiaan voi herkästi pahentaa mm. päihdeongelmia ja masennusta.
Mä aion isona mm. poliitikoksi. Yritän alkuun kunnallispoliitikassa; en ihan Granissa mutta lähellä sitä. Lisäksi aion kirjoittaa vielä kirjan tai pari.
Mulla asuu muuten yksi hyvä miespuolinen ystävä ihan Granin liepeillä: kävelymatka Granin keskustasta Koivuhovin suuntaan. On rivitalon pääty, vakituinen työ ja rahhaa tilillä paljon. Käyn joskus luonaan…köh… grillijuhlimassa.
Himpskutti, se Kauniaisten ukkeli josta kerroin ed. viestissä, soitti juuri pari minuuttia sitten, ja kutsuili luokseen iltaa istumaan ja kevättä katselemaan.
Olisi ollut mahdollisuus kuulemma grillikauden avaamiseen pihamaallaan, rivitalon päädyssä. Koska aavistin kutsun takana kiliseviä ja hölskyviä prosenttijuomapulloja ja -tölkkejä, kieltäydyin tällä kertaa kohteliaasti opiskelukiireisiin (Plinkki-kiireisiin : ))) vedoten.
Maanantaina pitää olla sentään taas skarpeista skarpein ja terävin, kun uusi viikko koittaa, ja grabulainen sunnuntaikin olisi varsin inhottava ajatus nyt.
Lupasin kuitenkin herraselle, että palataan kesemmällä asiaan. Vai että Grankullassa grillausta ja grabula, ehheh eh eh eh…
Pöh! Liian halvalla menee, Keto.Mikä ihmeen rivitalo? Granihan kyllä on hienoa aluetta (ainakin ollut), mutta suosittelen ennemminkin Kaivopuistoa, Eiraa, Lehti-tai Kuusisaarta. Myös Haukilahti ja Westend kelpuutetaan. Ja tietenkin vain omakotitalo jossa tarpeeksi lääniä!
Eikä sielläkään sitten ryyppäämään ruveta! Etkä kyllä kerkiäkään jos tarmosi toisen ketjun Muppet-Shouviin vain riittää! Oottekos muuten ajatelleet, että tommoinen kiva pikku vertaistukistelu pitää ainakin näpit pullosta irti. Nehän ovat näppäimistöllä - vertaistukea tämäkin.
^ Olet oikeassa Mein Herr. Nyt pitää raittiina tämä foorumi, kun ei kerkeä ryyppäämään tämän Plinkin äärestä vaikka grillijuhlilla ja itseäni äveriäämmällä seuralla houkutellaan.
Noissa mainitsemissasi kaupunginosissa mulla ei ookaan tuttuja, mutta Eira on tuttua aluetta muuten.
Mutta kun itte asustelee lähiössä 34 neliön luukussa 70-luvulla rakennetussa betonikuutiossa, niin rivitalon pätkä omalla saunalla ja pikku pihamaalla varustettuna tuntuu ihan tosi hi-filtä.
Ai ei tuttuja? Mulla oli. Tuskin kelpuuttaisivat enää seuraansa. OK, snobbailu sikseen. Itsekin asustelen vajaan 40 neliön yksiössä aika vaatimattomalla asuinalueella. Enkä kovin paljon enempää tarvitsekaan.
Menee taas offiksi. Tulevaisuudensuunnitelmissa ei mitään mihin voisin äkkiä vaikuttaa. Olin sekä lekurini että päihdeneuvonnan psykologin luona kysymässä heidän arviota työkykyisyyteeni. Päädyttiin siihen, että järkevintä pysyä nykyisissä prosenteissa ja status-quo:ssa!