Millaisia tulee, jos tulee? Nehän auttaa moneen vaivaan, mm- mulla nukahtamiseen, lihas-ja muihin kipuihin, kodeiinivierotusoireisiin jne. Syön sirdaludia yleensä 4-6mg/laaki ja kerta päivään eli iltaisin, mutta joskus useamman kerrankin. Onko kokemusta tästä? Miten pitkään pitää vetää, että tulee viekkareita (jos tulee)?
Heis…
Mihinkä sä noita sirdaludeja syöt?? ( ei oo pakko vastata, kunhan oon utelias )
Mä oon syöny noita jo monta vuotta kaiken vahvuisina ja itse en pidä lääkettä mitenkään koukuttavana,enkä kyllä mitenkään erikoisenakaan. Koskaan ei oo tullu mitään viekkareita vaikka oon lopettanu niitten syömisen kerrasta.
Kokeilemalla selviää mutta en siltikään usko että mitään aivan kamalia oireita tulisi…
Ei tule refloja. Tuskin edes pienimpiäkään henkisiä. Noi toimii, jos toimii, ainoastaan siihen tarkoitukseen, mihkä ne on tarkotettu.
Ja siis noi ei toimi edes tarkoitukseensa kauhean hyvin. Jos niskat on totaalipaskana (Päätä ei uskalla kääntää, jatkuvaa vittumaista huimausta ja kipua), niin sitten pitää vetää 16mg +. Että auttaa edes vähän… No, eipä nuo korvaavat Norflex ryynitkään mitään hyviä ole. Paha olo tulee ja voi myös tulla erittäin pahat “sivuvaikutukset”.
Tuota noin. Tämä on siis sinun kokemuksesi, jota en yhtään epäile, mutta et sä sitä yleispätevänä faktana voi soveltaa kaikkiin ihmisiin. Ei mullekaan ole Sirdaludista mitään refloja tullut, ei henkisiä, eikä fyysisiä, mutta mä olen ottanutkin sitä vain tarpeeseen, eli lihasjumeihin ja joskus nukahtamiseen, eikä tätäkään kovin usein ole tapahtunut. Tiedän silti parikin ihmistä, joille Sirdalud tuntuu olevan hyvinkin tärkeää ja nimenomaan väärinkäytössä. Psyykkiseen koukkuun kun voi jäädä vaikka omenoihin tai hölkkäämiseen, ihan ihmisestä riippuen. En myöskään usko, että Sirkoista mitään kovin pahoja fyysisiä refloja tulisi, vs. benzot tai opparit, mutta en pidä mitenkään mahdottomana, etteikö se voisi jollekulle, pidemmän kuurin jälkeen, aiheuttaa myös joitakin fyysisiä tuntemuksia. Vaikuttaahan se kuitenkin keskushermostoon.
Niin, taas sinun kokemuksesi. Jollekin voi mainiosti auttaa ihan 2 mg titsanidiinia niskajumituksiin ja joillekin ei auta mihinkään, vaikka kourakaupalla söisivät. Mäkin voisin väittää, että vitosen Pami ei voi tuntua missään, kun se ei itselläni tunnu missään, mutta tiedän kyllä, että jollain täysin benzotolettomalla se voi päristä niin, että nuokkuu vuorokauden täysin rauhallisena.
Omia kokemuksiaan saa toki kertoa, niinhän täällä kaikki tekevät, mutta sinne perään olisi sitten hyvä laittaa se IMO tai muuten ilmoittaa, että kyseessä on oma kokemus/mielipide.
Niinpä, yksilökohtaisia juttuja noi aina on et mikä toimii ja miten hyvin. Mulla on noita sattumalta, ja auttaa mulla tosi hyvin ku on nyt perse kipeenä jatkuvasti. :mrgreen: Pakaralihakset siis. Mun selkäsärky menee jotenki pakaroihin ja takareisiin, kaipa mä jännitän niitä ku seison ja kävelen kun pitää tota vammasta selkää tukea. Fysioterapeutillekin ku menin joskus noiden selkäsärkyjen takia ja tyyppi alkoiki hieroo mun peppua.
Nyttenki ku opamoxit loppu ja vittumaisen levoton ja ahdistunut olo, ja pälle viel noi lihasjännitykset, ni kyllä jeesas 2milliäkin. Jopa 1mg on auttanu nukahtaa, samaa sanoi aikuinen iso mies. Et ei ne tosiaan kaikille tehottomia ole. Refloista en osaa sanoa mitään.
Hihii. Oliko se fysioterapeutti mies vai nainen ja oliko hyvännäköinen ?
Munkin fysioterapeutti hiero vaan mun takamusta ja alaselkää… Ja niinkuin aina mun tuuria. Mun terapeutti on vanha, TOSI vanha naikkonen.
Monissa tapauksissa selkäsärky on yhteydessä takareisien, lonkankoukistajien ja pakaralihasten jäykkyyteen, joka aiheuttaa lihasjännitystä kaikissa edellämainituissa. Paha sanoa mikä johtuu mistäkin kenelläkin, kropat on erilaisia mutta yksi hyvä neuvo jonka otin onkeeni yhdellä fyssarikäynnillä oli se, että jos ja kun venyttelee (itellä ainakin mestat menee aivan totaalijumiin jos en edes kerran viikossa tee omaa venytyssettiäni) niin ekaksi dynaamisia venytyksiä koko kropalle - käsien ja jalkojen heiluttelua ja pyörittelyä, jos treenailee jotain lajia niin lajinomaiset liikkeet rennosti tehtynä on oivallisia tähän. Sit kun mestat alkaa olla lämpiminä niin 30-60 sekan kevyitä venytyksiä ylhäältä alaspäin tehtynä, eli ensin niskat, sit hartiat & rinnanseutu, kyljet ja tässä vaiheessa skipataan alaselkä ja edetäänkin ns. alhaalta ylöspäin; nilkat, pohkeet, etu & takareidet, pakarat ja vasta tässä vaiheessa siirrytään siihen alaselkään. Oon ite venytellyt tolla tavalla muutaman vuoden ja on tosi paljon jeesannut Meni vähän offiin mutta menkööt
^ Miks toi venyttelyjärjestys on niin oleellinen? Ite oon koittanu kattoo vaan tulee eka tehtyä ne venytykset, joita tehdessä joku paikka saattaa taas mennä jumiin. No mut pitääpä ottaaki sit tollanen tekniikka käyttöön. Venyttelen kyllä joka päivä, montakin kertaa ja koko ajan enenevissä määrin kun tuntuu et koko ajan vaan jumiutuu enemmän paikkoja. Nii enkä kyl koskaan lämmittele ensin ja jään niihin varmaan liian pitkäksi aikaa…
Oli se hyvännäköinen mut nuori nainen, ni en usko et sillä oli mitään omaa lehmää ojassa. Vaikka on mun peppukin kyllä aika hyvännäköinen vaik ite sanonkin, et eihän sitä koskaan tiedä? :mrgreen:
^En muista tarkalleen, mutta perusidis oli siinä että kun niska on rentona, on helpompi pitää hartiat rentona venytyksessä, ja kun hartiat on rentona niin kyljet jne… Omalla kohdallani se toimii aika pitkälle noin. Toki välillä teen myös siinä järjestyksessä, mikä tuntuu itestä luonnollisimmalta - oleellisinta lienee oman kehon kuuntelu.
Nii enkä kyl koskaan lämmittele ensin ja jään niihin varmaan liian pitkäksi aikaa…
Tosta on monesti enemmän haittaa ku hyötyä, etenkin jos teet pitkiä staattisia venytyksiä (yli minuutin) ns. ääriasentoihin. Sellanen 5-10 minuuttia ois hyvä lämmitellä ennen venyttelyitä, voi ihan jumppaakin tietty jos haluu, mä teen yleensä noita käsien ja jalkojen pyörityksiä, hitaita punnerruksia ja kaikennäköisiä mönkimisliikkeitä hitaasti, silleen et tulee lämmin koko kroppaan mut ei varsinaisesti vielä hengästy. Rikkinäisellä koivella joutuu vähän soveltamaan tietty. Mulla menee mestat takautuvasti vielä enemmän jumiin jos lähen repimään venytyksiä ihan kylmiltään, ja kaikki capoeiraopettajat yms. liikuntaekspertit on painottaneet tota lämmittelyn tärkeyttä joten sitä kandee kyl tehdä
ainoana viekkuna minkä joskus huomasin et niskat meni vaa kipeemmiks kun mitä olivat alunperin ja tämäkin pitkittyneen kuurin jälkee
Riippunee ihmisestä, minulle ei tullut.