Tuleeko linnaa?

Terve!

Tässä hiukan jännittelee voinko joutua vankilaan istumaan… 2013 kesällä tilasin ensiksi vajaa 4g amfetamiinia hollannista poste restante osoitteeseeni. Siitä syksymmällä tilasin 25grammaa ensin kaverini osoitteeseen… se jäi kiinni ja tyhmänä piripäissään en kertonut kaverille asiasta viellä heti. Olin viskassut tullikirjeen vain roskiin. Noh… ennen tätä tullista tullutta pelotus kirjettä kuitenkin ehtisin tilata viellä omaan poste restanteen 25grammaa…

Elikkä pyöreesti 55grammaa maahantuontia. Sain 2014 syksyllä ehdollista 4kk ja risat omaan poste restanteen tilatuista tilauksista… (4g tilaus, 25g tilaus)

Nyt sitten kävin kuulusteluissa tuosta kaverin osoitteeseen tilaamastani 25grammasta. Myönsin tekoni, kun kaveri oli sanonut kuulusteluissa suoraan minun asuneeni ja tilanneeni hänen osoitteeseensa. Eli kirjallisena käsitellään…

Minulla ei ole mitään aikaisempaa rikostaustaa, ja tosiaan tämä juttu mikä käsitellään oikeudessa seuraavaksi on tapahtunut ennen sitä tilausta mikä käsiteltiin jo 2014 syksyllä oikeudessa, ja mistä sain ehdollista.

Jänskättää ja vituttaa, kuinka helposti tähänkin tilanteeseen on päässyt. Pelkästään muutamat tilaukset näpyttämällä. EDIT: olen siis tilaillut about 100eurolla tavaraa eli näin pienellä rahalla. enkä ole käyttäny amfetamiinia reilu puoleen vuoteen, eikä kiinnosta.

No eikös toi mee kummiskin niin, et tää 25 gemmiä mikä sulla nyt on tulossa käsittelyyn, niin on “erillään käsiteltävä” koska niistä muista oot jo tuomios saanu…? Tietty se et ne on aika päällekkäin tullu ne sun tilaukset, ainaki niin ymmärsin sun viestistä, niin voihan ne kattoo tavallaan niitäkin ns. samaan pakettiin.
Näin maalaisjärjellä ajateltuna, jos saat vakuutettua tuomarin siitä, että et ole vaikka huomannu sitä tullin lähettämää kirjettä ja siks tilasit toisen satsin, niin menis ehkä läpi miedommalla, mene ja tiedä…?
Jos menee pelkkä tää viimenen 25g tuomioks ja ei taustalla ole sitä edellistä tuonti-yritystä kummempia, niin lisää ehtoollista veikkaisin napsahtavan. Kummiskin se on vielä sen verran “pieni” määrä ettei nyt hirveästi myymis tarkoituksella ole tilattu.
Mut jos koko 55g tulee uudelleen “käsiteltäväks” niin sit ollaan jo sillä rajalla, et meneekö omaan käyttöön.?
Paha sanoa mitään varmaa joka “helpottas” sun kuumotuksias ku ei ole omakohtaista kokemusta noista tulliin jääneistä huimaus-aineista. :neutral_face:
Mut jospa täs joku vielä kommentois jotain ja ehkä ihan omaa/tarkkaa tietoakin.

Kiitos vastauksesta! Tosiaan joo tein uuden tilauksen ennen tulli kirjettä. Jotenkin monimutkaselta kuulostaa tää juttu… toivottavasti syyttäjä edes ymmärtää niistä paperi lappusista miten homma on… kun kirjallisena käsitellään. Eli siis tilasin ensiksi kaverin osoitteeseen 25g, kun sitä ei kuulunut viikkoon/pariin sain ilmaiseksi myyjältä 25g “refundina” omaan poste restanteeni. Ja tämä oma poste restante juttu on siis käsitelty oikeudessa jo. Eli jälkimmäinen refundi.
Siinä kun tehtiin sitä kirjallista kuulustelulappua, niin siinä aika epäselvästi on selitetty, että minun ei ollut tarkoitus tilata 50 grammaa vaan toinen lähetys oli “korvaava” kadonneen paketin tilalle. Sanoin juuri niinkuin olikin eli oletin ensimmäisen paketin “kadonneen” ja tilasin uuden korvaavan paketin ennen tullikirjettä.

Perkele saas nähä… ei kauheesti huvittais linnaan lähteä 2 vuoden takaisten pikku tilausten. En koe kuitenkaan olevani sellainen rikollinen joka kuuluisi linnaan…

Okei, nyt meni mullakin “jakeluun” toi kuvio. :smiley:
Eli periaatteessa sä oot jo tuomios saanu, koska ei ole ollut tarkoituskaan sitä toista 25g satsia tilata, vaan se tuli ns. kadonneen tilalle. Tottakai virkavalta ja tulli kattoo sen “uudeksi/toiseksi” tilaukseksi, mut kerran kuulusteluissakin oot asian jo selittäny ja sulla jotain dokumenttejakin on näyttää päivämääristä, niin eiköhän se mee ns. lievemmän rangaistuksen mukaan.
Se on harmi kun se menee suljettuna-käsittelynä, olisit voinu itte myös tuomarille sen selittää mikä kuvio siinä oli, ja tarkoitus ei tosiaan ollu 50g:tä tilata.
No pidetään peukkuja et menee lievemmemmillä tuomioilla, ja saisit lisää “ehtoollista” siihen entisten perään. En usko itse kyllä et kovana tulis, tai sit haluavat tehdä jonku esimerkki-tapauksen asiasta, tuskin kuitenkaan, et mahda ainoa olla joka on suomessa tilannu netin kautta huumehia… :mrgreen:

Joo eikä vieläkään ole mitään kuulunut. On tämä maailma kyllä ihan perseestä sanon minä… Tässä jännityksessä joudunko linnaan vai en… en halua vaikka olisi kuinka “rentooooo”. Ollut enemmän tai vähemmän ahdistusta vuoden parin ajan. Ketään en ole vahingoittanut.

Koittaisivat nyt ees vittu lähettää jotain kirjettä saatana. Vituttaa mitä skeidaa saatana jostain pikku amfetamiinista hoohohho oon työllistäny vaikka kuinka montaa ihmistä, sillä että olen itselleni tilannut vähän amfetamiinia, kun ei sitä kadultakaan mitään paskaa viitsinyt ostaa… En oikeestaan oo koskaan ollut töissä, enkä kyllä tule olemaanakaan… ihan hyvin pärjään sossun rahoillaki saatana. 21.v nuori ammattikin löytyis, mutta ei mitään motivaatiota duuniin… tai sen hakemiseen… ei paljoo motivoi nytkään kun odottelee jotain saatanan monimutkasta prosessia taasss hahahahahahaaaaa haaahaaa

Oon vähän niiku työnántaja tässä tapauksessa. Vittu mikä sirkus tää maailma on kyl ei saatana… :smiley:DDDD

Tässä on tullu työllistettyy vantaan lento tullia… siellä varmaan useempaa henkilöö… sitten hangon tullia… sieltä tullimies jopa 2 kertaa ajanut tänne about 100km mua kuulustelemaan. Ja soitellut mulle äitienpäivänä klo:12.00. :smiley:D Mitä olen tehnyt: tilannut silk roadista amfetamiiinia erissä 4g, 25g, 25g. Ja mitälie kaikkkii syyttäjiä ja poliiseja… Varmaan joku syyttäjä tälläkin hetkellä mietiskelee ja ihmettelee ja koittaa saada tän homman menee mun kannalta mahollisimman vittumaiseks ( eli linnaan )… puhelintaki varmaa kuunellaan ja kaikkee… tosin ei se puhelin kuuntelu pelota, kun en mitään rötöksiä harrastele. Mutta perjaatteessa se kuitenkin vituttaa, kun joku syyttäjä/poliisi/tulli voi tippakyrvänpäässä kuunnella mun henk. kohtasia puheluita…

Wouuuuu!!! :smiley: amfetamiinihan on roskaa sanon minä, myrkkyä. Olen siis itselleni tilannut roskaa/myrkkyä ja siitä hirvee sirkus pystyyn. Ei ihan tervettä tämä maailman meno kyllä… syyttäjä viellä sanoi viime oikeudenkäynnissä ainetta arvokkaaksi… hahahahah :smiley: vittu toi piri maksaa varmaa euron gemmi saksanmaalla… suomessa narkit jatkaa ja myy yli 20euron hintaan tai jopa 40euroon… hjahahahahhaha

poistettu

Koska jo käsitelty tapaus on sattunut nyt käsittelyyn tulevan tapauksen jälkeen, olisi rikokset tullut käsitellä samalla kertaa. Koska näin ei tapahtunut, annetaan niistä nyt jälkikäteen yhteinen rangaistus. Ts. tuomio tulee olemaan pienempi kuin kahdesta vastaavasta erikseen tuomittavasta tapauksesta. Koska aineen puhtausprosentista ei ole mainittu mitään, oletan sen olevan ns. normaalilaatuista, jonka kohdalla törkeän huumausainerikoksen raja on 100g. Rangaistukseksi tulee lähes 100 % varmuudella ehdollista vankeutta. Googlettamalla “2pactae” löydät huumausainerikoksissa käytettävän rangaistustaulukon, josta voit 50g kohdalta katsoa tuomion tarkemman pituuden (joka siis tulee aikaisemman tuomion sijaan, ei sen lisäksi). Sillä, että kyseessä oli korvaava tilaus tuskin tulee olemaan rangaistuksen mittaamisessa juurikaan merkitystä.

Ei tosiaan tule ehdotonta vankeutta. Sakkoja luulisin tulevan, ehdollista korkeintaan.

1. Kannattaa lukea aikaisemmat viestit ennen kommentoimista.

2. Jos ei tiedä, ei kannata lähteä arvailemaan.

Nyt kun pääsin koneelle kirjoittamaan, niin tuossa suora linkki aikaisemmin mainitsemaani huumausainerikosten rangaistustaulukkoon: oikeus.fi/hovioikeudet/helsi … um…pdf

Tässä sitten suora lainaus kyseisestä taulukosta:

Amfetamiini (muut tekotavat kuten myynti, välittäminen)

50g-100g - 9kk - 1v vankeutta

Eli tuomio tulee todennäköisesti olemaan hyvin lähellä tuota 9kk vankeutta, joka tässä tapauksessa tuomitaan lähes 100 % varmasti ehdollisena (jos haettaisiin ehdotonta vankeusrangaistusta, olisi siitä kyllä syytteessä mainittu).

Itse asiassa yhdeksän kuukauden vankeusrangaistus (joko ehdollisena tai ehdottomana) onkin maksimirangaistus joka kirjallisessa käsittelyssä voidaan tuomita. Yli kuuden kuukauden vankeusrangaistuksen tuomitseminen kirjallisessa menettelyssä on hyvin poikkeuksellista.

“Kirjallisen menettelyn perusteella voidaan tuomita sakkorangaistus tai enintään yhdeksän kuukauden ehdollinen tai ehdoton vankeusrangaistus. Myös yhdyskuntapalvelurangaistus on mahdollinen. On kuitenkin hyvin poikkeuksellista, että ilman pääkäsittelyä tuomitaan ainakaan yli kuuden kuukauden vankeusrangaistusta. Yli kuuden kuukauden vankeusrangaistuksen voi kirjallisessa menettelyssä tuomita vain silloin, kun vastaajalle on varattu tilaisuus suullisen lausuman antamiseen.”

Lähde: oikeus.fi/tuomioistuimet/kar … ttely.html

Jokohan tämän ketjun voisi pistää pakettiin vai tunteeko joku muu vielä tarvetta mutuilla?

Toivottavasti saisit linnaa kun yhteiskunta sut jokatapauksessa elättää, mutta ikävä kyllä tuskin tulet saamaan. Hieno elämänasenne sulla, pääset varmasti vielä pitkälle, elämäm kova koulu on varmaan se josta ammatin olet opiskellut? No, jospa vaikka joskus kasvasit aikuiseksi ja lopettaisit ton vammailun,

Terve, tässä pari asiaa liittyen saunaan kirjoitteluun.

1. Yksilöllä ei koskaan ole minkäänlaista vastuuta omasta elämästään tai valinnoistaan. Syy on aina jossain muualla, todennäköisesti pahassa ja epäoikeudenmukaisessa yhteiskunnassa

2. Yhteiskunnan elättinä loisiminen on suorastaan kunnia asia

Näillä pääset jo oíkein mainiosti alkuun.

Kesäisin terveisin Pohjattoman Nuiva

^^ Taitaapi tulla yhteiskunnalle kalliimmaksi kustannella jollekulle narkille edes lyhytaikaisesti täysylläpito valtion laitoksessa, kuin maksella sille toimeentulotukea+muita mahdollisia tukia siviiliin :wink: .

Eihän ihmisen hyvinvoinnille ja kuntoutumiselle saa laittaa hintalappua, vai kuinka se mantra menikään. :laughing: Tosin tämä taitaa vain koskea kyseenalaisin syin ja selityksin maahamme tunkeutuvia muukalaisia, ei kotimaisilla piripäillä ole niin väliä. Ihan vakavissaan, ketjun aloittajan kaltaisille pitäisi olla pakkotyöleirejä

^Ja sitten vaikka pitkäaikaistyöttömille, koska eihän ne nyt vittu yritä. Tai mielenterveysongelmaisille, tai sairaseläkkeellä oleville. Toi ois loputon suo. Missään nimessä en hyväksy ap:n kaltaista “en vittu mee duuniin koska paska yhteiskunta yhyy buhuu vaikka oon 21 v. enkä oo koskaan edes yrittänyt” -menoa, mutta loppupeleissä noita tyyppejä on aika marginaalinen määrä, ja ne kustantavat tälle meidän ns. hyvinvointiyhteiskunnalle ehkä promillen kokonaisbudjetista, jos sitäkään. Se, minkä takia tällaiset hemmot kelaavat näin noin lähtökohtaisesti on mun mielestä se syy, mihin pitäisi paneutua ja puuttua, nyt kun se on vielä mahdollista. Ihan offarina, mitäpä olet Näätä mieltä Persujen hallitusmenosta? Kannattiko äänestää ko. puoluetta? Kepu ja Kokkarithan nyt pettää aina, mutta tää on eka kerta, kun ko. puolue ihan suoraan sanoutuu irti jokaisesta lupauksestaan. En tiedä pitäiskö tässä itkeä vai nauraa, vai olla vaan välittämättä kuten n. 60% kansasta tuntuu tekevän…

Aiheeseen palatakseni, jos on niin daiju että tilaa netin kautta 50 ketolaa piriä, todennäköisesti vielä joltain julkiselta sivustolta, ja itkee siitä, niin sietääkin saada linnaa - joka tässä tapauksessa on käsittääkseni vielä ehdollista vankeutta, eli vapaana ollaan. Boo-fucking-hoo.

Toi on kyllä hyvä ja olennainen kysymys.

Miksi nuori jannu elämä edessä kituuttaa mieluummin sossun rahoilla jossain homeisessa luukussa tai asunnottomana vailla tulevaisuutta kuin menee töihin tienaamaan rahaa ja rakentamaan tulevaisuutta plus elämää itselleen?

Onhan se ihan luonnollista tarhaketullekin mieluummin vapaaehtoisesti istua passiivisesti katselemassa häkkinsä kaltereiden takaa vapaudessa eläviä kun saa sentään ruoan pöytään ja katon päänsä päälle ilmaiseksi. Miksipä sitä lähtisi vapauteen ja kokisi autonomisen elämän ihanuuden kun saa elää täyshoidossa vaikka koko elämänsä.

Portsarit. Tuo yhteiskuntaa pystyssä pitävä voima.