Tukinetissä järjestetään kevään 2014 aikana A-klinikkasäätiön Lasinen lapsuus -toiminnan koordinoimia chat-iltoja ja liveryhmä nuorille, joiden kotona on erilaisia haastavia tilanteita. Näitä voivat olla esimerkiksi perheväkivalta, rikos perheessä, päihdeongelma ja vanhempien ero.
Kaikki ovat tervetulleita mukaan keskusteluihin, ja vastauksia kysymyksiin antavat asiantuntijat A-klinikkasäätiön Varjomaailmasta, Ensi- ja turvakotien liitosta, Kriminaalihuollon tukisäätiöstä sekä Kasvatus- ja perheneuvontaliitosta.
Tukinetiin voi rekisteröityä ja keskusteluun osallistua jo nyt: www.tukinet.net/keskustelu/viesti.tmpl?grp=59;mid=53004
Chat-iltojen päivämäärät ja teemat:
3.3.: Millaisia tunteita vanhempien ero on herättänyt? Mikä erossa on vaikeinta?
10.3.: Mitä voin tehdä, kun vanhemmat juovat?
17.3.: Miten läheisen rikos vaikuttaa elämääni?
24.3.: Mietityttääkö seurustelun pelisäännöt? Onko seurustelukumppanisi väkivaltainen tai oletko itse käyttänyt väkivaltaa seurustelusuhteessasi?
31.3.: Mikä auttaa, kun vanhemmat ovat eronneet? Mistä tukea?
7.4.: Miten selviydyn paremmin itse, kun kodin päihteidenkäyttö ahdistaa?
14.4.: Läheiseni on vankilassa. Mistä minä saan tukea ja voimia?
28.4.: Onko siskosi tai veljesi väkivaltainen sinua kohtaan tai oletko itse väkivaltainen siskoasi tai veljeäsi kohtaan? Pelottaako kotona oleminen?
Tervetuloa mukaan keskustelemaan!
Lisätietoja: Rikkinäisten koordinaattori Anu Pärssinen, anu.parssinen(at)a-klinikka.fi
Tukinet: http://www.tukinet.net
Tukinet on kriisikeskus netissä, ja sen toiminnasta vastaa Sastamalan seudun mielenterveysseura ry.