Tsemppitarinoita

Huomenta kaikki.

Olisi kiva kuulla tarinoita siitä, miten olette selviytyneet suht isoista veloista ilman ulosottoa.
Itsellä tilanne siis se, että velkaa on kertynyt seuraavasti:
asuntolaina: 100 000(oma osuus), lyh. 400€/kk
kulutusluotto: 7500, lyh. 110€/kk
kulutusluotto: 39000, lyh. 510€/kk
Välillä velat ahdistaa kamalasti ja välillä taas usko selviytymiseen on kova.
Nettona tienaan nykyään ihan kivasti, n.2500€/kk, mutta silti lyhennykset on kovat.
Jos saisin yhdistettyä molemmat kulutusluotot sinne, mistä tuo pienempi on, lyhennys olisi näistä yhteensä 500€ ja laina-aikakin lyhentyisi… Eli tuossa isossa luotossa on jäätävät korot. En vaan uskalla kysyä, koska pelkään kielteistä vastausta…
Kukaan ei tiedä, miten paljon minulla on velkaa, enkä halua sitä kenellekkään kertoa. Pelaaminen on loppu!
Tsempatkaa omilla tarinoillanne, niin se ehkä luo taas toivoa itsellekin selviytymiseen.

Minä pystyn tässä vain tsemppaamaan sen suhteen, että kysy ihmeessä pankista(?) ja kerro tilanne rehellisesti ainakin ihan lähimmille ihmisille. Puoliso, vanhemmat jne.

Varmaan yksilöllistä, mutta ainakin itseltäni salailu vei järkyttävän määrän energiaa.

Itse salailin pitkään ja kuvittelin selviäväni näistä ns. salaa sekä yksin, mutta paskan marjat siitä mitään tule.

Hiljattain puhuin asiasta vaimon kanssa. Vastaanotto ei nyt tietenkään aurinkoisin mahdollinen ollut, mutta ei myöskään tarvitse pelätä sitä, että kun tänään illalla menen kotiin, niin lukot on vaihdettu. Ennen pelkäsin sitä, että posti on tuonut kirjeen jostain rahalaitokselta ja jäisin sitä kautta kiinni.

Sitten lukot olisikin mennyt vaihtoon, luulisin.

Pitkästä aikaa taas täällä. Repsahdin pelaamaan kun rahatilanne näin joulun jäljiltä aika tiukka, ja nyt siis vielä tiukempi… :blush:
Miksi pitää ihmisen olla näin tyhmä?!?!
Kysyin lainaakin sieltä yhtiöstä mistä tuo minun pienempi luotto on, mutta eivät myöntäneet niin paljon kuin olisin tarvinnut.
Nyt on taas sellainen epätoivo päällä, etten tiedä miten selviän. Joka päivä pakonomaisesti teen laskelmia ja budjetteja itselleni, joita en kuitenkaan noudata…
Olen päättänyt mennä puhumaan jollekin ammattilaiselle tilanteestani, en vain tiedä mistä lähden liikkeelle avun saamiseksi.
Kun olen saanut purettua asiat ulkopuoliselle, voin ehkä harkita kertovani myös läheisille.
Niin toivon joka päivä, että tämä olisi pahaa unta!! Miten voi ihminen tehdä itselleen melkeen 50k€ lainaa ihan turhaan…

Jos et muuta keksi mene, vaikka terveyskeskukseen tai kaupunkisi sossuun ja kerro tilanteesi rehellisesti. Eiköhän nuo osaa hoitaa. Terveyskeskukseen ehkä pääsee helpommin :unamused: .