tramal+subutex haittavaikutukset

Elikkä lyhyesti mitä haittavaikutuksia noilla kahdella voi yhdessä olla ?

Lyhyt vastaus: Hengityslama.

Lainataas tätä topiccia, kun tavallaan osuu otsikkokin kohalleen…

Eli subutexin haittavaikutuksesta…

Käytän subutexia muutaman kerran vuodessa, saadakseni alkoholiin vaihtelua.

Joka kerta kun joko texiä tai xonea vedän nokkaan niin mulle tulee huomattavia kusiongelmia, onko muilla samaa?!
Kusettaa kyllä, mutta ei meinaa tulla ulos millään. Joutuu oikeen tosissaan pinnistään. :blush:
Mitään “piripili” ilmiötä ei tule. Mutta mistähän toi johtuu?!

Tere!

“Virtsaumpi” on normaali vaiva vähän opiaatteja/opioidejta käyttäneellä.
Jos käyttäisit vähän useammin mömmöjä tuo vaiva kyllä korjautuisi.

VH

Jos tuo kaksi litraa piti paikkansa, niin virtsarakkosi todennäköisesti venyi liikaa, haavautui ja sit arpeutui. Tämä on pysyvä vaiva ja ilmenee niin, kun sinulle tulee tarve kusta, niin se tulee hetkessä todella kovaksi tarpeeksi kusta eikä kasva pikkuhiljaa, niin kuin “terveillä ihmisillä”. Rakko on normaalisti kuin ilmapallo, mutta kun sitä venyttää tarpeeksi ja liikaa se muuttu (arpeutuu) minigrip-pussiksi joka on täynnä ilman varoitusta…

Nyt nämä kusijutut päättyy tähän viestiin! Lupaan sen…

Ruotsin sairaaloissa jos potilaalle annetaan jostain syystä paljon jarruja, niin potilaan rakon tilavuus tutkitaan ultraäänellä usein että se ei ole liian täynnä. Eivät laita pysyvää katetria vaan katetroivat, jos on tarvetta.

Veikkaisin, että jos hengityslama ei uhkaa eli toleranssia subuun on, niin toinen riski voi olla epileptinen kohtaus tms. joka tulee tramalin yliannostuksesta. Kun on subua alla, niin voi olla vaikeempi kontrolloida tramalin määrää.

Muuten tietääkseni (muutama käyttäjäraportti luettu+itse testattu) suht turvallinen kombo. Mutta tähän iso varaus, en ole aihetta juurikaan tutkinut, koska itselleni oli yllätys vielä jokin aika sitten, että tramal ylipäätänsä tietyllä tapaa voi buustata subua. Ja lisättäköön nyt vielä tähän ett itse en mitään buustia havainnut.

Eli summa summarum:

Jos teksi ei toimi mielestäsi tarpeeksi, on sitä melko turha lähteä tramalilla buustaamaan (oma kokemus). Jos taas toimii, niin miksi buustailla :slight_smile:

Jos vielä vähän OT:ta,mulla kun oli se 16 panacodii vrk respa ni 2 kertaa joutu käymään ensiavussa,ennätys oli 2.2l kerralla.Oli kuulemma jo vähän vaarallista :unamused: 2 vkoa tän jälkee piti käydä tähystyksessä,siis se tähystysvehje tungettiin virtsateihin,ei kovin miellyttävää.No nykyään ei enää tuu ongelmia,opettivat katetroimaan ite,aina varalla paketti katetreja jos lukko ei aukea :mrgreen:

Noniin. Tänne asti pääsin nytten ja kysyttävää olisi pikaisesti. Onko olemassa riski tälläisestä–> olen noin 12h sisällä ottanut max 550mg tramaleita… viimesestä kerrasta on joku 4 tuntia ja otin noin 150mg. Sen jälkeen yhdem 2mg riva,josta on pari tuntia. Miten tää mahtaa mennä subun kanssa jos esim. 1.5 milliä ottaa? Kiitos jo etu käteen “asiallisista” vastauksista. :unamused:

Tramalia kannattaa välttää uuden polven masennuslääkkeiden kera kuten Paroxetiini.

Nimi merkki:

Kokemusta on.