Tramal+ muut substanssit?

-Tramal on itselleni suhteellisen uusi lääke. Nyt ajattelin kokeilla sitä, syynä on pohjeluun murtuma jalassa joka oireilee hyvinkin kivuliaasti välillä, mutta tottakai haluasin myös kokeilla olisiko kyseisellä lääkkeellä jotakin muutakin annettavaa kuin mahdollinen kivun hoito.

-Eli minua lähinnä askarruttaa nämä muut substanssit joita ajattelin käyttää tämän tramalin (depot kapseleita) kanssa.
Combo olisi siis 300mg Tramal depot+350mg Lyrica (osa aamulla otettuna, osa illalla)+75mg Opamox+30mg Tenox+hyvää kukkaa.

-Tulisiko tästä combosta jotakin ehdottomasti välttää tai vähentää?
-Minulla oli Efexor lääke käytössä pitkään mutta sain sen tiputettua asiallisesti pois ja viimeisen pikku murusen otin noin viikko sitten, kyseinen lääkehän ilmeisesti blokkaa Tramalin vaikutukset mutta onko tämä blokkaus efekti jo kadonnut??

Olisi kiva saada asiallisia vastauksia :slight_smile:

Jos tuo tramadoli on kokonaan uusi aine, niin suosittelisin kokeilemaan ensiksi yksinään. Annos on joka tapauksessa ilman toleranssia liian korkea, alottaisin 100mg tai 150mg annoksella ilman kombottelua. Et myöskään maininnut, onko sinulla toleranssia noihin muihin lääkkeisiin. Mikäli toleranssia ei ole, kuulostavat myös nuo bentsojen ja lyrican annokset isoilta. Jos välttämättä haluat jo ensi kokeilulla kombotella (en suosittele), kehottaisin ottamaan ainoastaan 100mg tramadolia ja pudottamaan muiden aineiden annokset puoliin mainituista.

Efexorilla (venlafaksiini) on samanlainen SNRI-vaikutus kuin tramadolilla, joten niitä ei tule käyttää yhdessä. Viikko väliä riittää kyllä.

Kiitos Petri687 vastauksesta.

Unohdin mainita tosiaankin noiden muiden lääkkeiden toleransseista. Olen syönyt reilu kaks vuotta Lyricaa ja annos oli alussa 600mg/pv mutta se laskettiin tasolle 375mg. Opamoxia menee tällä hetkellä 45mg/pv ja Tenoxia 40mg/pv.

Panacodia olen syönyt satunnaisesti ja myös Oxycontinia olen kerran kokeillut. Mutta kiinnostaa siis syyt, jotta mikä tuosta 300mg Tramalia tekee liian suuren aloitus annostukset annostuksen??

No itselleni silloin, kun toleranssia opioideihin ei vielä ollut, 200mg tramadolia nopeana (depot pureskeltuna) sai oksentamaan useamman kerran parin tunnin aikana. Samoin eri kerralla otettu 200mg depot-muodossa sai oksentamaan kerran. Noiden kertojen välissä otettu 150mg depot-muodossa pisti jo nuokuttamaan. Ottokertojen välissä oli aina 1-3 viikkoa. Tästä syystä neuvoisin siis ottamaan aluksi vain 100mg tai 150mg depot-muodossa. Lisäksi tramadoli ja nuo muut lääkkeet vahvistavat toistensa keskushermostovaikutuksia eli yhteisvaikutus on tavallaan enemmän kuin osiensa summa. Myös tästä syystä ottaisin aluksi pienen annoksen tramadolia, enkä ottaisi enempää kuin tarvittavan annoksen noita muita.

Combo tuli toteutettua niinkuin suunnittelinkin. Kaveri otti saman combon tosin Lyricaa vain 150mg. Kummallakaan ei ollut pahoinvointia tai mitään muutakaan negatiivista kokemuksessa. Kukkaakin meni 2g per nokka.

Nyt aamulla olo on vieläkin erittäin positiivinen, en tiedä vaikuttaako Tramali vielä. Kivut jalasta lähti sataprosenttisesti mutta tiedostan kyllä, että kyseisen lääkkeen kanssa ainakin itseni kannattaa olla hyvinkin varovainen koska varmastikkin addiktiopotenttiaali on hyvin korkea.

^^
Ole oikeasti varovainen ja mieluiten ilman kokonaan. Koska addiktiopotentiaali on hurja, samoin toleranssien nousu johon liittyy arvostelukyvyn heikkeneminen, joten jatkuvasti tulee heitettyjä lisää ja muuta tavaraa sekaan enenevissä määrin ja hyvin nopeasti menossa onkin sitten sekakäyttökoukku ja koko elämä suht paskana… Tiedän kokemuksesta ja lupaan että tämä vieroitus on pitkään jatkuvaa maanpäällistä helvettiä, jossa ei juuri mikään enää naurata.