Tramadoli ja Venlafaksiini

Olen syönyt yli 2 vuotta kyseistä Snri-lääkettä 75 mg annoksella ja olen nyt lopettanut hiljalleen sen käytön. Monta päivää pitää olla ilman venlafaksiinia että uskaltaa ottaa tramadolia? Lääkeinfon ohjeen mukaan 2 viikkoa, mutta tuntuu liioittelulta :unamused:

Venlafaksiinilla on aika lyhyt puoliintumisaika, joten eiköhän se käytännössä parissa päivässä poistu elimistöstä… Tietenkään ei kannata ottaa turhia riskejä jos ei ole pakko.

Otin nyt 100mg tramalia! Kuolenko? :open_mouth:

Mä oon syöny koko aikuiselämäni masennuslääkkeitä, ssri-lääke essitalopraami 20 mg (halpisversio Cipralexista ja siinä toi 20 mg on maksimiannos) ei ainakaan sanonut mitään tramadolin kanssa. En kyllä hirveän suuria määriä ottais sen serotoniinisyndrooman takia.

En lupaa mitään, mutta et kuole! Otin itse jotain 100 mg tramadolia moneen kertaan ssri-lääkkeen kanssa eikä mitään tapahtunut. Kyllähän lääkäritkin joskus pakkotilanteessa noita voi määrätä päällekkäin.

Mut älä viinaa ota, siitä tuli huono olo. En ajatellut yhtään sitä silloin, kun oli Jouluaatto ja join joku 3 lasia viiniä niin tuli aika huono olo joka onneks meni nopeasti ohi.

Niin joo ja mä siis söin masislääkettä jatkuvasti vaikka otin tramadolia, mutta en suosittele onhan siinä riskejä.

Nou hätä.
Itse otin vuonna 2003 fluoxetiinikuurilla (20 mg/vrk) ollessani 700 mg tramadolia viihdekäyttöön:
ensin 400, josta tuli euforinen olo ja joka olisi ilmeisesti saanut riittää. Kun se alkoi laskea, boostasin sitä 300 mg:lla, mutta se ei kannattanut. Kaverit kertoivat, että oln saanut pienen epileptisen kohtauksen. Aika suuria annoksia joutuu ottamaan tramadolia masareiden lisäksi, että on kohtauksen vaara. 200 mg on varmaan suht turvallinen.

Ei oo opiaattitolee mut vuosien Venlakuuri blokkas Tramal 900mg etten siitä enempää ainakaan mielihyvää saanut kuin paratabsista. Varmaan ihan hyvä lääke kenties mut mä tarviin jotain muuta…