Tramadoli 8x 50mg kapseli

Oon kuullu että näistä ois johonkin viihdekäytössä?
Mitään tolea noihin ei ole, elikkä aattelinpahan vaan kysästä,
että monta vetäsen lärviin että tuntuu jossakin?
Luin jostain muusta topikista, että 300mg kun noita popsii, niin meno
saattaisi olla hyvinkin euforistista.
Ja sitten kanssa se että kodeiinia tohon päälle?
Vai ilman, on kuulemma aikas hyvä kombo.
Entä paljon vatsa kestää??
Vissiin kannattaa syödä jotain pientä heti ku on menny kurkusta noi alas?
Entä minkälaiset olot saa pilven kanssa, vai vaikuttaako asiaan mitenkään?

Paljon kysymyksiä, toivottavasti joku vois hieman laittaa jotain infoa.

Kiitos vastauksista jo etukäteen. :smiley:

Suositus käsittääkseni on että otetaan 100mg selvän kaverin vahtiessa mutta mielestäni tuo on täyttä paskaa kun riski että jotain tapahtuisi on täysin epärealistinen, alta 1%. 200-300mg lienee se yleisimmin käytetty aloitusannos jolla on viihdearvoa, ja joka ei ole hengenvaarallinen. Itse (ilman toleranssia) käytin suoraan huomattavasti suurempia annoksia ja sain vain epämääräisen pöhnän, luulen että tässä tapauksessa vähempi parempi.

EDIT: Tämä on sitten vain minun subjektiivinen, joskin erittäin laajaan kokemukseen pohjautuva mielipiteeni, ei mikään ehdoton fakta joten käytä tervettä järkeäsi ja kuuntele myös muita.

Lisäksi: en tiedä sopiiko tramal pilven kanssa, en muista koittaneeni. Viinan kanssa kyllä sopii mutta se on hengenvaarallista jollei tiedä mitä tekee. Pilven kanssa sopivuus selviää testaamalla. Mahalle nuo eivät käsittääkseni tee mitään haittaa, mitä tyhjempi, sen nopeammin toimii (ja kai vähä kovempaaki).

EDIT2: Kombotuksesta kodeiinin kanssa en tiedä mitään, en itse ko komboa koittanut. Koska kyseessä on melko erilaiset aineet vaikka hitaita ovatkin molemmat niin vaikea arvaamalla vaikutusta sanoa, uskoisin silti että voi olla kokeilemisen arvoista.

Tramdoli ei mulle anna muuta kuin epämääräisen pöhnän ja pahan olon. Oon ottanu jotain 150-250 annoksia. Joskus sekoittanut alkoholin tai kodeiinin/molempien kanssa mutta tullut vain huono olo (en suosittele noita komboja, ainakaan noilla annoksilla. Jotkut saa hyvätkin euforiat. Mä en.

Pilveen olis kyllä kiintoisa koittaa yhdistää tramadolia.

Itselläni on toiminut 150mg tramadolia vallan mainiosti, enemmästä alkaa tulla turhan sekainen olo kun lähinnä sellaista ulospäinsuuntautunutta euforiaa haen.

Tulipahan testattua :smiley:

Vetäsin 200mg tossa varmaan joskus kuuden aikoihin
Ja nyt on vaan pakko todeta että oli erittäin mieluisa kokemus :slight_smile:
Aivan loistavaa oli se kun juttua riitti ja auforiat oli parhaillaan n 1 - 3h sitten.
Ainut miinus tässä hommassa oli se että kun alko vähän laskea
niin välillä tuli sillleen että oksetti ihan homona ja sitte minuutin päästä olo oli taas ihan normaali
ja euforiat vaan entistä paremmat sen jälkeen.
ja nytte huomasin että oli semmosia tunnekuohujja että välillä olo 10 ja välillä tippa linsissä :S
Mutta nyt pää alkaa jo vähän selvitä ja varmaan vois mennä kohta nukkuun :slight_smile:

Tää menee kyllä suosikkien kärkikolmikkoon päihteissä, xanoria ei voita :slight_smile:

Ite oon noita elämäni aikana viihdekäyttöön syönyt muutaman levyn ja parhaat olot tuli kun söi 200mg aamulla tyhjään vatsaan ja päivänmittaan aina parin tunnin välein 50mg lisää niin että yhteensä tuli syötyä 350mg. näin oli helppo pitää yllä oloja ja kun makasi sohvalla paikallaan ja joi vettä niin ei oksettanutkaan. Toisaalta mitään ei tullut syötyä ja kun illalla yritin niin tuli heti oksennus, jonka jälkeen oli heti taas hyvä olo…

Noista tramaleista tulee jo sillä 200mg aika mukava olo ja masennukseen ainakin on jeesannut, niin että on huonojen päivien yli päässyt hymy naamalla.

Alkoa en käyttäisi noiden kanssa kun tuntuu siltä että ei noi tramalinolot tunnu missään, pelkkä känni. Pilvi buustaa kivasti oloja…

Tramadoli ja kodeiini kumoaa toistensa vaikutuksen. Eli niiden kombottaminen on turhaa.

Poltappa loossit tramadoli euforian päälle, tulee mukava pössis. :wink: Näin ainaki mulla.

Nyt sitte arvosana: Otin tänää puol seittemä 4 kapselii ja sitte tasotin vielä kahella illan myötä,
siinähän saatiin sitte idea että rasssataan bongi.
oli kokoajan hiton hyvä meisinki. alussa tuntu ihan että ois juon joku 10 kaljaa, sitte siitä joku pari tuntii nii tuli taas perhaat vaikutukset, ihan vitun euforinen fiilis!
sitte ku taaas alkoo yön myötä laskeen, (käveltiin varmaan yli 3 kilsaa ja puhuttiin kokoajan toistemme päälle kakkaa)
sitte ku alko laskeen, nii poltettiin ne karstat bongista:
siinähän sitte oltiin, MIKÄ FIILIIIIIIIIIIISS, olin ihan pilvilinnoissa, Se pilvi vaan paransi sitä lääkkeen vaikutusta ja nopeutti taas oloa <3
Oikeesti meinasin mennä tekemään lumienkeleitä maahan mut ku lumet oli sulanut :frowning:
tää keissi oli siis sittenki vitun mukava vaikka aluks vähän epäilin noitten tramaleitten vaikutusta ku oli ihan uus juttu :slight_smile:.
Nytten siiitä on joku 7 ja puol tuntia ku otin ekat vatsaan.
Vieläkin vähän pöhnnänen olo ja se pilvi vaan auttaa uneen ja safkasin ihan homona.
Oli kyllä yks lemppari ryyneistä menee ehdottomasti kärkikolmikkoon mun listalla, pilven kanssa ja ilman <3 :smiley:

^^^miikä vuodatus, kirjotin tätä ainakin puol tuntii - tunnin :slight_smile:
nyt petiin :slight_smile:

Ääh, mulleki tramadolia. Olisin saanuki, mutten ala maksamaan mitään riistohintaa, 25e/g. Vaikka 200 mg saattaisi jotain sanoakin jo, niin ei se kuitenkaa olisi kuin vitosen, jolla voi juuri ja juuri saada punkkupullon ja paljon mieluummin vedän edellisiä.

Tramadolin (Tramal,Tradolan jne.) kanssa sopii kannabis oikein mainiosti. Ja kannabiksessa on se todella hyvä puoli, että se on kombotettuna turvallisimpia päihteitä, esim. jos sillä opiaatteja buustaa, voisin melkein väittää että on todella vaikeaa itseään sillä tappaa vaikka olisi kuinka notkuissa (vahvasti opaatin/opioidin vaikutuksen alaisena). Ehkä jos olisi vetänyt todella kovan annoksen jotain kovaa opiaattia ja sitten polttaisi vaikka kovat kannabisöljy paukut isosta bongista nolla toleranssilla, niin voisi mahdollisesti olla jo lievästi riski… en tuosta osaa kyllä varmasti sanoa. Mutta kannabis yleisesti ottaen on suhteellisen turvallista kombottaa minkä kanssa tahansa. Psykedeelien kanssa se voi tosin vaikuttaa joillakin negatiivisesti, mutta siitäkään ei fyysisesti tule vaaratilannetta. Ja kodeiinista myös sen verran, että se sopii ihan kivasti Tramalin kanssa. Muistathan ottaa Tramalia vähemmän jos aiot ottaa kodeiinia, kummatkin kun ovat opioideja. Ja muista ettei Panacodia/Ardinexia kannata pilleri muodossa ottaa kerrallaan kovin montaa, koska niissä on parasetamolia/ibuprofeenia jotka isoi na annoksina eivät tee yhtään hyvää maksalle/vatsalle. Varsinkin parasetamoli jota Panacod sisältää voi olla hyvinkin vaarallista isoina annoksina. Esimerkiksi maksavaurio voi olla mahdollinen. Vesierottelu onkin paikallaan isompia kodeiini määriä nautittaessa. Mutta suosittelen pysymään sen verran pienissä annoksissa ja harvoissa käyttö kerroissa ettei vesierottelu ole tarpeen. Vaikka tramadoli sekä kodeiini ovat mietoja opiodeja, niin se ei silti tee niistä vaarattomia. Päin vastoin ne ovat väärin käytettynä hengen vaarallisia. Muista myös että Tramalin kanssa ei saa ottaa Moklobemidia (masennuslääke Aurorix ja sen rinnakaisvalmiste Moklobemid), eikä myöskään ole suositeltavaa ottaa tiettyjä muitakaan masennus lääkkeitä saman aikaisesti kuurina. Vaarana on serotoniinisyndrooma joka on hyvin tuskallista ja vaarallista jos se pahasti iskee. Myös rauhottavien kanssa kannattaa olla suhteellisen tarkkana. Viinaa en suosittele ollenkaan. Muutama kalja maksimissaan. Jos syöt Panacodeja ja juot vaikka viinaa samanaikaisesti, niin maksasi on todella kovilla. Toivottavasti näistä tiedoista on jotain hyötyä, innostuin vähän kirjoittamaan… :open_mouth:
EDIT : Sen verran vielä aiheesta että parempi noita lääkkeitä on syödä ruuan jälkeen, tai siis ei tyhjään mahaan. Tuppaavat ärsyttämään vatsaa jonkin verran. Tai sitten heität tyhjään vatsaan ja syöt jotain päälle, ei kai tuossa suurempia eroja ole. Ehkä kolahtanee vähän nopeammin, kun ainekset ovat “pohjalla”. Ja jos joku ehdottaa Tramal kapselin jauhon polttamista tai nokittamista, niin ei kyllä kannata… Syömällä nuo parhaiten pelittää.

Paskat tramadoli ja kodeiini toisiaan kumoa. Juuri nauttinut kumpaakin, ja ei pelkästä tramalista minua näin notkuta. Ei kumpikaan tietääkseni ole antagonisti. Korjaa jos olen väärässä (en).

En mäkään ole huomannut että ne toisiaan kumoaisi; otan usein illalla tramadolin vaikutuksen jo melkein lakattua muutaman Panacodin tai Ardinexin, ja silloin ne toimii ihan eri tavalla kuin yksikseen otettuna. Itse asiassa se on nykyään ainoa tapa jos haluan saada pannareista vielä jotain irti. :blush:

Söin eka ne kapselit ja sitten safkasin jonku yhen leivän siihen päälle, ja illalla vielä hampurilaisen :slight_smile:
ei ollu missään vaiheessa vatsa kovilla.

Tramadoli metabolisoituu CYP2D6:n kautta jolloin se estää kodeiinin muuttumisen morfiiniksi.

Ei pidä paikkaansa! Tramadoli on opiaattimaailmassa ainoa poikkeus joka vahvistaa kodeiinin vaikutusta. Siitä on ollut ennenkin puhetta täällä. Itse olen kokenut monet kymmenet kerrat tuon asian kanssa. Melkein aina kun otan tramadolia yritän saada myös kodeiinia että tulisi vieläkin euforisempi olo. Tramadoli myös vaikuttaa CYP3A4 kautta jolloin sen vaikutus tulee esille kodeiinin kanssa. Jos tramadolia käytetään esim. oksikodonin kanssa silloin sen heikentää vahvemman tehoa.

Tramadoli ja kodeiini eivät ole antagonisteja kun joku niin arvelikin.

P.S Tramadoli on minun lempilääkeni joten ei ole mitään mitä en sittä tietäisi :smiley:

Juups niimpäs onkin. Lääkärit (2) onkin sit puhuneet mulle ihan paskaa. Pitää vaan luottaa lääkelaitoksen sivuihin täst edes.

Tätä olen pitkään ihmetellyt. Miksi lääkärit sanovat tramadolin ja kodeiinin olevan yhteensopimattomia. Olen kuullut kolme eri versiota terveydenhuollon ammattilaisen suusta.

1: Tramadoli ja kodeiini ovat kumpikin kolmiolääkkeitä ja voimistavat toistensavaikutusta. Ei missään nimessä yhteiskäyttöä.

2: Tramadoli estää kodeiinin vaikutuksen.

3: Tramadoli ja kodeiinivalmiste yhdessä parempi kivunlievitykseen.

Tuo cyp2d6 ei ole mikään yksikaistainen tie. Ja toisekseen tramadoli muuttuu maksassa o-desmetyylitramadoliksi joka on vaikuttava aine. Eikä mopoksi kun joku luuli.

Yksi syy voi tosiaan olla tuo, että vahvistavat toistensa vaikutuksia. Toinen syy saattaa olla se, että opioidit alentavat kouristuskynnystä, jolloin tramadolia ei välttämättä ole turvallista ottaa muiden opioidien kanssa.

Tuo cyp2d6-entsyymi on vastuussa sekä kodeiinin muuttamisesta morfiiniksi että tramadolin muuttamisesta o-desmetyylitramadoliksi. Konsensus kuitenkin tuntuu olevan, ettei tramadoli kuluta tuota entsyymiä loppuun ison kodeiiniannoksen tavoin. Eli jos näitä välttämättä haluaa kombottaa, tulisi se tehdä niin, että ensin tramadolia ja sen huippukohdassa vasta kodeiinia. Tramadoli on myös itsessään aktiivinen, eikä pelkkä aihiolääke.

No minun käsityksen mukaan Atarax vaikuttaa tuon CYP2D6-entsyymin tuotantoon ja siis sen pitäis käsittääkseni boostata Tramalia? Onko jollain asiasta kokemusta, että ois huomannut sen vahventavan Tramalin vaikutusta? Ja siis pitäiskö se Atarax ottaa kuin paljon ennen kuin ottaa Tramalia?

Tosin tuo boostaus pitäis toimia monien muidenki opiaattien kohdalla ja siis muistanko oikein, että greippimehussa on tuota samaa CYP2D6-entsyymiä tai se vaikuttaa sen tuotantoon?