TouhoAnkan uusi alku?

Hei kaikille!

Nyt alkaa olla mitta täynnä omaa voimattomuutta alkoholin kanssa.
Taustasta sen verran, että olen 30+ kolmen lapsen isä, jolla juominen on karannut käsistä.
“Harrastus” alkoi lukioaikana, josta saakka juominen on pikkuhiljaa lisääntynyt. Tällä hetkellä tulee juotua useita kertoja viikossa, joskus jopa päivittäin, n. 8-12 olutta kerrallaan.

Juotua tulee kotona ja ilta-aikaan (piilopulloperiaatteella pääosin). Toistaiseksi työasioihin tällä ei ole ollut kovin suurta vaikutusta, mutta kotiasiat voisivat olla paremminkin. Asioita tulee unohdeltua ja kotitöitä jää tekemättä. Parisuhteeseenkin asia on vaikuttanut, joskin uskon ja todella toivon, että asiat korjautuvat kunhan saan itseni kuriin.
Rakastan lapsiani ja vaimoani suunnattomasti ja toivon, että he antavat minulle anteeksi ja saan asiat korjattua, ennen kuin mitään peruuttamatonta tapahtuu.

Olen luvannut itselleni lukemattomia kertoja, että nyt lopetan juomisen tai, että juon vain “sopivissa tilanteissa”, mutta tuloksetta. Koska tiedän oman voimattomuuteni alkoholin kanssa, näen, että ainoa vaihtoehto on lopettaa juominen kokonaan.

Pidän erittäin paljon liikunnasta, mutta alkoholi on pilannut tämänkin jo vuosia. Krapulassa kun ei hirveästi tee mieli liikkua ja iltasella on taas “muuta tekemistä”. Olenkin ajatellut, että ponnistellessani alkoholia vastaan jatkossa, pyrin korvaamaan juomisen antaman hetkellisen hyvänolontunteen liikunnalla ja saan toivottavasti sitä kautta pidempiaikaista hyvänolontunnetta.

Nähtäväksi jää, että onko minulla tarpeeksi voimia tähän taisteluun, mutta vaihtoehtoja ei oikeastaan ole, jos ylipäätään meinaan elämäni saada raiteilleen.

Kirjoitan asiasta tänne foorumille koska ajattelin sen tuovan pienen lisätuen ponnisteluihini, tarjoten paikan, minne voin kertoa tunteistani heikkoina hetkinä. Auttaako se, sitä en tiedä, mutta eipä tästä haittaakaan ole.

/TA

Hei TouhoAnkka! :slight_smile: Itsekin kirjauduin mukaan vasta viikko sitten, mutta näitä tarinoita olen lueskellut jo useamman kuukauden ajan. On ollut jotenkin helpottavaa lukea muiden ihmisten kirjoituksia ja nähdä kuinka samanlaisten asioiden kanssa me kaikki loppujen lopuksi painiskelemme. Ja hyvällä tuurilla toisten kokemuksista voi kenties oppiakin jotain, ilman että itse tarvitsee tehdä kaikkia samoja virheitä… :smiley: Myös oma kirjoittaminen ja tunteiden purkaminen tekee hyvää. Enää ei tarvitse vain yksin pyöritellä asioita mielessään. Tervetuloa mukaan! t.syystuulet

Onnea juomisen kuriin saamiselle! Kertomuksesi juomsitavoistasi kuullostaa liaankin tutulta. Voisi tosiaankin olla hyvä pitää korkki kiinni toistaiseksi. Jos ja kun tuo juomatapasi on noinkin säännöllinen, niin suosittelen jotain muuta tukea. Ihan “sinnillä” voi jäädä maaginen 3 kk:n raittius ylittämättä. Et tosin maininnut, josko jotain apua tueksesi olet jo hankkiniutkin. Täällä on hyviä tarinoita, joista saa tukea ja kirjoittaminen auttaa aina ajatusten selvittelyssä. Eipä muuta kuin raittiita päiviä…epäilen että alat pitää niistä :slight_smile: