Totaalisen kyllästynyt.

Nykytilanteeni päihteiden suhteen on paljon parempiki kuin se joskus oli,olen alkoholin käyttöä yrittänyt lopettaa moneen kertaan kokonaan.kuitenkaan siinä onnistumatta.Nykyisin taas huomannut että juominen on alkanut lipsua koko ajan pahemmaksi.Välillä pystyn juomaan ihan kohtuudella,mutta turhan usein on taas alkanut homma lähteen lapasesta ihan kunnolla.Ei saa mitään asioita hoidettua,tyttökaverin kanssa tulee riideltyä enemmän,rahat menee,ei saa pidettyä lupauksistaan kiinni.Joskus käynyt niinkin ettei juomiselta ole töihin päässyt kun sinne on pyydetty.Huomannut sen että psyyke ei kestä juomista enään,sittenkun ahistus jatkuu helppohan se on alkaa viinalla sitä hetkellisesti helpottaan.Tällä hetkellä teen pätkä töitä ja vakitöitä koko ajan yrittänyt koko ajan hakea…Koska nyt on taas ollut sellainen jakso ettei vaan ole ollut.Tarvisin arkeen sitä jotai muutakin tekemistä kuin kaljan litkiminen.Tulevaisuuteni haluaisin nähä niin että olisin täysin raitis.Näen itseni onnellisempana sillä tavoin.
Takani on pahat huumeongelmat joista olen ollut jo toistavuotta kuivilla.mutta vieläkun alkoholista pystyisin luopumaan.Elämäni on nytkin paljon paljon parempaa mitä se oli 2 vuotta sitten.mutta vielä löytyisi parannettavaa

Hienoa että kyllästyttää! Omalla kohdallani se oli tärkein avain raitistumiseen. Mulla alkoholista tuli maneeri, joka ei tuottanut enää mitään kivaa. Lähes päivittäinen kallistelu oli pakkoliike, jota selittelin ties millä. Tänään takana 8 kk raittiutta ja toivottavasti edessä rutkasti lisää. Pidän sulle peukkuja, että pääset pyristelemään irti. Se on mahdollista!

Ei tuo nykyinen olotila kovin ruusuiselta kuulosta. Sellaista se on ja toivottavasti sinulla riittää tarpeeksi halua, jotta saat asiasi kuntoon. Ehkä ne ei tule paremmalla tolalle juodessasi/päihteitä käyttäessäsi, mutta raittiina sinulla ainakin olisi suuremmat mahdollisuudet saada elämäsi taas hallintaasi.

Toivon sinulle voimia ja rohkeutta tehdä asiallesi jotain konkreettista, kun sitä se vaatii.

Tervetuloa! Mulla kans taustalla huumeita, mutta niistä jo toistakymmentä vuotta kuivilla. Tietenki myös alkoholinkäyttö lipsui pahasti lapasesta, olis pitänyt uskoo sillon kun huumeista irti taisteli, että mahtaa olla taipumus kaikennäkösiin riippuvuuksiin, ehkä olis tajunnut sillon että dokaamisen kans käy samoin.

Nooh nyt kuitenkin vähä reilu 2kk ollu selvinpäin, kyllä tää pikkuhiljaa jo alkaa sujumaan :slight_smile:

Tsemppii!!

joo kyllähän ton itekkin on huomannu että kaikkiin päihteisiin sitä tuntuu olevan riippuvainen,oli se sitten alkoholia tai huumeita.Alkoholin kanssa homma alunperin penskana lähti lapasesta ja sitten alko tulemaan huumeet mukaan.Elämä on monessa suhteessa rauhoittunut tosi paljon mitä se sillon oli.Sen voin kuitenkin ylpeänä myöntää ettei huumeita ole kyllä ollut yhtään ikävä.Ei sitä vaihetta elämässä kaipaa ollenkaan.Olisi paljo helpompi pysyä irti päihteistä kun on jotai rutiinia arjessa.muuten helposti lähtee käymään lähikuppilaan päiväkaljalle…

Miten teillä muilla sujui raitistelun aloittaminen?

Juomisen lopettaminen ei tekona ollut mitenkään vaikeaa, olinhan tehnyt sen jo monia kertoja aiemminkin :wink:. Vaikeaa oli pitää alkoholiongelmaansa yllä riittävän pitkään, jotta oikeasti halusin ruveta elämään selvänä. Tuon omaehtoisen halun löydyttyä ei ole nyt kahteen vuoteen tullut sellaista tilannetta, että juominen olisi tuntunut vaihtoehdolta, kun tajuan ettei päihtymys muuta maailmaa kuin oman pääni sisällä.

–kh

Minulla alkoholinkäyttö oli päivittäistä. Lopettamisesta ei siis ollut kokemusta Kuivahuikan tavoin. Päätin aloittaa katkolta, koska siellä ei kuulemma ole alkoholia tarjolla. Sain sieltä mukaani antabuspillereitä, jotka auttoivat alkuun lopettamisessa. Kuukauden juomatauon jälkeen aloitin tämän raitistelun. Tervetuloa joukkoon.

itselläkin antabuksesta kokemusta.kyllähän se auttoi aikasemmin,mutta ehkä mielummin yritän lopettaa ihan itse.koitan näyttää sen itselleni ja muille että pystyn siihen.

Hapuillen. Ensiyrittämällä en onnistunut, kun kuvittelin pelkästään juomisen lopettamisen riittävän minulle, jotta kokisin sen raitistumisen ihmeen.
Lopulta, kun olin oikeasti juonut itseni siihen jamaan, jossa nöyryys oli se paras osa joka oli tarjolla, niin se auttoi minua löytämään oikeat ratkaisut minulle.