^Itselläni vuosia aikaa kuin pääsin stimuista kuiville; tosin adhd:een sain lääkityksen aikoinani niillä “Concerta-kh-kokeilla”… Adhd on myös diagnisoitu, luotettavasti ts itse en testiä raksinut… Ei ainakaan kannata oppareihin vaihtaa… Itse olen kh:ssa… Kun uskoin että aineita vaihtamalla ei koukahda mihinkään aineeseen kunnolla…

Mutta olin aikoinani sen ~1,5kk täysin ilman lääkkeitä/aineita. Se 3vkoa meni älyttömissä viekuissa, en saanut benejä/lääkärin aikaa, vaikka useamman kk:n oli ryynejä mennyt päivittäin; loppuvaiheessa lätkä päivässä!
Työn tähden ainoat aineet tuohon aikaan oli subu (ei tuolloin näkynyt) ja amfe, jonka kanssa pelleilin muutaman kk:n kunnes kärähdin. Näin kuitenkin kuinka onnellinen olin ilman, ehti se 5-6 vkoa jeesata aivokemiaan!
NA-ryhmiä täällä ei ollut, mutta klinikasta hyvä kokemus! Itselläni tuo psyykkaus pirin viha-rakkaus-suhteen kanssa (+jokakertaiset paniikit retkahtaessa), lopulta auttoivat kk:n, 3kk:n yms jaksoihin, mutta opparit jäivät… Na-ryhmään menossa ainoa tavoite on pyrkiä eroon käytöstä, eikä paikalle saa mennä sekaisin/välineitä mukana!
Itselläni on useampi tuttu, ketkä jatkoivat pirinkäyttöä. Psykoosit uusiutuivat nopeammin ja pidempiä aikoja… Ei pää kestä jatkuvaa valvomista… Itse katsoin kuinka ihmiset muuttuivat rottamaisemmiksi, itse samoin sai velat perittyä; ihme tuo kun oli todella vittumainen…
Aluksi tuli mieleen ettei voi tiskata/siivota/malata tms ilman piriä, mutta… Kesti jonkun aikaa opetella ja syitä riittää aina! Huomasi myös ne negatiiviset asiat voittavan positiiviset… Numeroiden poisto ja mahd vaikeaksi aineen hankkiminen alkuun auttoivat itseäni! Samalta kadulta kun frendi lähti jälleen lataamoon, oli helpompaa pysyä ilman… Tietyt tyypit istuvat linnassa jatkuvasti ja pois päästyään; piriä!

Tsemppiä! Tuo psyykkinen himo on voimakas, mutta… Eipä sitä koskaan saa yhtä hyviä kicksejä kuin alussa! Uskon, että myös itsellesi jää ahdistus ja paniikki helpommin, kun kerran ne on kokenut… Ristiriita tekojen ja tavoitteiden välillä…
Itse olen ottanut amfea alle 5krt yli 8v:n aikana… Persoonan muuttaa, en edes pidä aineesta… 
Ps. A-klinikalle soittaisin vaikka nimettömä. Tod näk päivystyaika, mutta paikkakuntakohtaista melko pitkälti mihin aikaan… Nyt pakko lähteä koisaamaan, voi olla hiukan sekavaa väsymyksen tähden… Pysy päätöksessä, päivä tai vaikka minuutti kerrallaan!