Topimax ja alkoholi

Olen ollut alkoholin suurkuluttaja 12-13 vuotta ja juon sitä yhä ahdistukseeni itselääkityksenä.

Joskus lääkärini yritti minua raitistumaan tai ainakin vähentämään sitä tarjoamalla minulle Antabusta. Söin pariin otteeseeen Antabus-kuuria, ja lopulta jätin hakematta lääkkeet aptekista, kun se toimii peloitteella, että “Jos otat Antabusta, voit kuolla.” Antabus siis on huonoin alkoholilääke.

Seuraavaksi lääkäri määräsi minulle Topimaxia. Oma kokemus Topimaxista on se, että se yllytti minua juomaan lisää, koska siinä ei ole yhtäaikaisvaikutuksia alkoholin kanssa, vaan sen pitäisi hillitä juomista, mutta itselläni se toimi päinvastoin ja ajauduin ensiapuun kaaduttuani pyörällä ensimmäisen kerran elämässäni, kun olin niin päihtynyt Topimaxin oton jälkeen nautitun alkoholin.

Verestä mitattiin vajaat 4 promillea ja verestä löytyi jäämiä Antabuksesta, sekä Topimaxista.

Olen tullut siihen tulokseen, että alkoholiin ei ole lääkettä vielä keksitty. Jos on, kertokaa ihmeessä, niin pyydän sitä seuraavaksi.