…
Hei elkku!
Kiitos viestistäsi. Kerroit toisessa viestissä NA-sta. Hyvä, että ryhmässä on myös sitä kokemusta.
“Pysy puhtaana”
Ja viestejä saa kirjoitella
…
tuo retkahdus. Mutta nokka kohti tulevaa vai mitä?
Vilkaisin blogiasi, siellä on hyvää tekstiä. Helpottaako kirjoittamien sinua?
.
Oon lukenut sun blogia, on ollut mielenkiintoista tekstiä! Itse pidin jossain vaiheessa pari vuotta blogia, mut sit ei enää tuntunut omalta jutulta. Nykyään kirjoitan koneelle lyhyitä pätkiä päivittäin tai ainakin muutaman kerran viikossa, jotta joskus parin vuoden päästä olis käsitystä siitä, millaista elämä oli vuonna 2012.
Itse en usko siihen, etteikö addiktiosairaudesta voisi päästä eroon, mut se vaan vaatii töitä ja aikaa. Siis uskon siihen, et kohtuukäyttö voi olla mahdollista, jos on käsitellyt ne asiat, jotka on siihen päihteiden väärinkäyttöön ajauttaneet. Ja uskon myös siihen, ettei oo automaattisesti alttiutta koukuttua kaikkiin päihteisiin, jos yhden kanssa on ongelmia. Esim. et jos on bentsokoukussa, niin voi käyttää alkoholia ihan “sivistyneesti” eli ongelmitta ja bentsokoukun selvitettyään käyttää jatkossakin alkoholia ongelmitta. Samoin uskon, et voi olla ongelmia esim. kodeiinin kanssa, mut sit esim. buprea voi viihdekäyttää onnistuneesti. Eri asia sit on, kuinka suositeltavaa minkäkin päihteen käyttö missään muodossa on, enkä siihen ota kantaa.
Halusin vaan tulla kertomaan, et oon sun blogia lukenut ja myös omista näkemyksistäni jotain, kun uskon aktivoituvani uudestaan täällä Kuivaushuoneella…
Tsemppiä sulle elkku!
Moikka! En ole lukenut blogiasi, mutta ajattelin kommentoida, että monesti just 1kk, 3kk, 1/2v ja vuosi ovat niitä koetinkiviä raitistumisen tiellä, joku psykologinen juttu tuo kai on. Itsellä tulee pian 7kk selvää aikaa, ja kyllä hankalimmat oli just nuo 1 ja 3kk.